/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Dansk sprogfil til CS2
Fra : pylle
Vist : 583 gange
25 point
Dato : 22-12-06 19:14

Jeg har en engelsk version af photoshop CS2, men vil gerne have den på dansk. Findes der sprogfiler til dansk?

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 22-12-06 19:23

Check hos www.adobe.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-12-06 19:32

Jeg tvivler på at du kan få en dansk sprogfil til din engelske version.
Fordelen ved den engelske er, at næsten alle de tutorials som findes på nettet er på engelsk, hvilket gør det nemmere for dig hvis du har en engelsk version og vil bruge tutorials.
Også mange hjælpesider på dansk bruger de engelske udtryk.
Det er kun en tilvænningssag.

//bentjuul

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 22-12-06 20:27

bentjuul har ret. Jeg bruger den danske version CS2 - og det er hamrende irreterende når man bruger vejledninger på nettet. Det er en tilvænningssag at bruge den engelske.

Men tilbage til spørgsmålet - Nej du kan ikke tilrette en engelsk version til Dansk. Du er nødsaget til købe en DK version, hvis du vil have den på vores modersmål.

Mvh - og god Jul

René

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-12-06 00:01

Du kan hos SOFTWORLD købe nogle bøger/hæfter om bl.a. PS og her er der både de engelske og danske navne på alle funktioner

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 25 point
Dato : 23-12-06 01:20

Ud over hvad jeg skrev tidligere - så kan du i nedenstående link se en oversættelse af de enkelte udtryk fra Dansk-engelsk og omvendt - det er godt nok til Photoshop 7.0, men udtrykkene er de samme.

http://www.thorsvejwebdesign.dk/Library/tekster/eng-da_tekst/menu.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-12-06 07:57

Her har du et link til de føromtalte bøger fra SOFTWORLD:

http://www.softworld.dk/books/default.asp

Foruden de både har engelske og danske udtryk for de forskellige funktioner, så er de VIRKELIG gode rent grafiske og den måde funktioner og øvelser er beskrevet på...et på mange måder godt køb og "uundværlige" i ens IT-bogsamling
Du kan lige nå at ønske dig dem i julegave...

Mvh
Palle

Godkendelse af svar
Fra : pylle

Dato : 23-12-06 21:54

Tak for svaret bentjuul. Jeg må konkludere, at det nok er nemmest at bruge den engelske version og så oversætte specialudtrykkene. Jeg ønsker hermed bøgerne til jul/fødselsdag. Tak endnu en gang.