/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærm starter ikke op
Fra : engparken
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 22-12-06 17:35

Hejsa

Drengens computer starter godt nok op,men skærmen vil ikke.
Jeg har prøvet med en anden skærm,men stadig vil den ikke,så det er ikke skærmen der er istykker.
Jeg har selv en computer som også gør det nogen gange,men så slukker jeg selve computeren og tænder den igen så kommer skærmen også og alt køre som det skal.Hvad kan der være galt med hans computer ?? Jeg har prøvet at tænde og slukke hans computer + skærm men skærmen vil ikke.Mvh Engparken.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-12-06 17:38

Tag ram og evt. grafikkort ud og i soklen et par gange og prøv igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 18:10

At 2 skærme på hver sin komputer laver det samme er meget usandsynligt og må derfor have noget med omkringliggende faktorer at gøre.....

Det er måske en elektriker i skal have fat i.....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-12-06 18:20

refi->> det har intet med elektrikerarbejde, at gøre, skærmen tænder ikke, fordi systemet ikke booter.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 22-12-06 18:35

Hej igen
Har prøvet at tage ram ud,stadig det samme.
Jeg kan heller ikke åbne dvd-drevet/cd-drevet heller ikke slukke på forsiden af computeren,ved ikke lige hvad der sker ?? Når men jeg finder nok ud af det,forsat en rigtig god aften:Mvh Engparken .

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-12-06 18:37

Kunne tyde på PSUèn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 18:45

Peet49

Hallo

2 forskellige maskiner der laver samme fejl.......

Hvor stor er chancen for at begge motherboard har samme fejl

Hvor stor er chancen for at begge Winsystemer har samme fejl

Hvor stor er chancen for at PSU har samme fejl

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 22-12-06 18:57

Hej igen

PSUèn og hvad er det så lige ?? peet49
Jeg er nemlig ikke en ørn til computer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-12-06 19:13

PSU=PowerSuplyUnit=strømforsyning.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-12-06 19:14

refi->> Du læser ikke spørgsmålet godt nok.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-12-06 19:14

refi->> Du læser ikke spørgsmålet godt nok.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 22-12-06 19:18

Hej igen

ok, så blev jeg så klog idag peet49

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 22-12-06 20:05

Hey på min pc har jeg også prøvet at resten ikke følger med, fejlen lå i temperturføleren ,pc starter og blæseren kører på max men ingen ting sker, prøv at rense blæser og evt indstil PSU til en højere tempertur ( på min er det et sikkerheds system der bestemmer om resten følger med under opstart)
Håber det kan hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 21:44

engparken

Snakker vi ikke om 2 maskiner og 2 skærme eller hvad ???????

Både din OG sønnens laver samme fejl......

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 23-12-06 06:41

Hej refi

Ja min laver den samme fejl ( nogen gange ) men efter jeg slukker computeren bag på og tænder op igen så kommer skærmen med.

Jeg har lige hørt at min søsters dreng også har de problemer og kan slet ikke få den til at køre igen,samme problem som min søns.
Min søsters dreng bor ikke i samme kvater som os.Mvh Engparken

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 23-12-06 09:32

Hej igen
Jeg har prøvet at tænde drengens computer her til morgen og nu virker den igen,det samme gjorde jeg her for ca 2-3 dage siden lod den være slukket fra om aften ca fra klokken 19 og til næste dags morgen og der kørte den også igen.
Det er sker nogen gange det er hvis drengen slukker den om eftermiddagen og tænder den igen ca 2-3 tmer efter så vil skærmen ikke tænde og man kan heller ikke åbne dvd/cd drevet i computeren
Mvh engparken

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-06 09:50

Det er vel ikke et ECS/PcChip bundkort, der sidder i maskinerne, så løses fejlen kun med et andet bundkort.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 23-12-06 10:10

Hej peet49
Det ved jeg ikke ?? Kan man gå ind og se det på ens computer peet49 ?? Mvh

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-06 10:30

Det er ikke altid let for usagkyndig, at se, men jeg vil tippe på maskinen er fra 2002/2003 - har du prøvet, at reesette bios på bundkortet?

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 23-12-06 10:57

Hej igen peet49
Nej det har jeg ikke,drengens maskine er fra 2001 så du var da tæt på
Jeg vil da lige prøve at gøre det som du skrev.Mvh