/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fjernelse af skiven på cpi
Fra : Sitruzz
Vist : 363 gange
20 point
Dato : 22-12-06 15:58

hej

mig og en af mine venner har et par gange nu prøvet på at fjerne skiven fra min cpi. vi er begge gange kun nået ind til den sidste bolt man skal fjerne(den store). vi har endda fået fat i et stykke værktøj som skulle være noget man kunne bruge til at holde det fast med, men den gav efter og bukkede... :(

er der nogen der har en nem løsning til dette problem

martin

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 22-12-06 16:42

nu er jeg ikke sikker på hvordan en cpi ser ud ved varioen, men ved min Pgo Dr. Big plejer jeg at sætte en skruetrækker ind ved tandhjulet, så den ikke kan give efter.

Nogle vil garanteret mene det kan være farligt, men jeg har aldrig haft problemer med den.

Kommentar
Fra : mobergkl

Dato : 22-12-06 16:49

jeg har en cpi oliver. jeg har brugt en kompressor til at få min af med. jeg brugte bare min fod til at holde den fast med. skiven er ikke særlig stor så det giver ikke så meget. min har fået andre ruller i og en knæk udstøding på. og den løber ca 70 kmt.
MVH Kenneth.

Kommentar
Fra : Sitruzz

Dato : 23-12-06 14:37

okay...

tak tak...

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-01-07 21:59

Du kan ikke sætte en skruetrækker ind for at holde med, på en CPI.
På PGO, der drejer tandhjulet med rundt sammen med krumtappen.
Det gør den ikke på CPI og andre af typen "vandret minarelli"
Den har nemlig en lille kobling som forhindre dette.
Du kan mange steder købe en "stempel" ( piston-blocker, på engelsk ), som forhindre krumtappen i at dreje med rundt.

Hvis du bruger en kompressor, så sæt trykluftnøglen på 1 til at starte med, hvis det ikke er kraftigt nok, så prøv med 2, derefter 3 og til sidst 4.
Den burde meget gerne slippe ved 2. Du må nemlig ikke spænde den med et hårdere tryk end du skyder den af med, medmindre at den fra starten har været spændt for slapt.

Kommentar
Fra : the--kottal

Dato : 20-02-07 18:05

brug en kompresser og så det luftværktøj der hedder luftnøjle det er klart den beste og nemmeste måde ellers kan du bruge en møtrikspænder eller stempelstopper som du kan købe for 49 kr den er også nem og bruge