/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Fødekasse til lille hund
Fra : dinne01
Vist : 3183 gange
40 point
Dato : 20-12-06 22:42

Hej
Er der nogen, der har billeder af en fødekasse til lille hund eller en opskrift på, hvordan man laver den korrekt?
Er der nogen, der sælger fødekasser? (lille hund)
Mvh. Dinne Elgaard Pedersen. Kennel Klitgaard.
www.den-tyske-jagtterrier.dk

Kommentar
Fra : Snasse

Dato : 20-12-06 23:00

Hej Dinne

Jeg er ejer af en cavalier king charles og hendes fødekasse er 60x80 cm. Min er bare bikset sammen af 4 stykker træ og så er der lagt en bund i som er hævet ca 5 cm fra gulvet.

Man kan måle hunden fra gulv til hoved og lægge 20 cm til, og fra snude til rumpe + 20 cm. Det skulle passe på alle størrelser. Mange gør det at de sætter nogle rundstokke i højde med hundens rygrad, når den ligger ned, et stykke fra kassens sider for at forhindre tæven i at lægge hvalpene ihjel.

Jeg tror ikke der nogen korrekt måde at lave den på, tror mere det er hvad folk føler er rigtigt for dem.
Her er ihvertfald et billede af min fødekasse.
http://www.chikabee.dk/kassen.htm

Mvh Susanne
www.chikabee.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-12-06 23:02

Jeg kan slet ikke forstå at du spørger om en fødekasse!!!!!!

Hvis du har en kennel må du jo også have kendskab til de remedier, der skal bruges.

Jeg tænker bare på de stakler, som tror at de har købt en hund fra en kennel. Hvis du ikke selv ved det, så er det ikke så godt.

Kommentar
Fra : dinne01

Dato : 20-12-06 23:30

Hej Susanne
Tak for dit venlige svar og billedet.
- og til "Ans" - så ved jeg selvfølgelig hvordan vores fødekasser ser ud, men det kunne jo godt være, at jeg gerne ville se andres og have nogle tips eller nye ideer.
Dinne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-06 07:46

Nogle af vore venner, har sat hjul under fødekassen, så de kan trille rundt med den. Der er ikke lavet en "indgang" som på Susannes billede, på den måde ved de hvor hvalpene er de første mange uger

Kommentar
Fra : dinne01

Dato : 21-12-06 08:38

Tak "Nordsted1"
Hav´ en god dag.
Dinne

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 21-12-06 14:50

Hej.
Jeg kunne nu godt tænke mig at spørge ans hvad han lægger i at folk har et kennelnavn, og hvad er det for stakler du skriver om køber hund.
Jeg er helt sikker på folk som har haft kennel i mange år stadig kan lære noget nyt, men også at kommende hvalpekøbere ikke er nogen stakler, for de ved godt hvad de vil have.
Og ans når der er noget man ikke forstår eller har forstand på er det bedst kun at læse de andres svar.
Mvh Nanahund.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-06 15:13

dinne01... selv tak, også en god dag til dig. Jeg glemte at skrive, at ikke nok med at de ved hvor hvalpene er når de ikke "bare" kan komme ud af kassen, så kan mor' stadig komme ind og ud af den

Kommentar
Fra : dinne01

Dato : 21-12-06 19:13

- Tak til jer flinke mennesker
Glædelig jul!
Dinne

Kommentar
Fra : yorkiejoy

Dato : 16-02-07 22:39

Hej

Jeg opdrætter yorkier. Mine hundemødre føder i overdelen af en transportkasse hvor jeg lægger aviser og mange håndklæder, så der er noget at grave i, og kassen kan gøres ren under en bruser. Når fødslen er ovre og hundemor har været på en hurtig avisluftetur, har jeg gjort en blød stofkurv klar med aviser nederst og kunstig lammeskind øverst (det forbliver tørt). Her ligger så hundemor med sine hvalpe. Kan ikke ligge dem ihjeld da siderne er bløde, og hvalpene kan hurtigt lære at komme ud af kurven - det er nemlig vigtigt hvis de skal have mulighed for at blive renlige.
Håber du kan bruge mit indlæg.