/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Forstærkning af radio signal
Fra : Margoz
Vist : 713 gange
60 point
Dato : 20-12-06 15:14

Hej
Jeg ville høre om der er nogen der kender en måde at fordbedre min racer bils radio signal, pt kan den kun række cirka 10m +/- hvilket er meget skuffende.
Helst med så små omkostninger så muligt.
På forhånd tak.

Margoz...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-12-06 15:20

Jeg regner med at du mener radiofjernstyring af en model.
Så er det både svært og ulovligt at hjemmebyggen forstærker.

Kommentar
Fra : Margoz

Dato : 20-12-06 15:23

Ja det er det jeg mener.
Hvorfor er det ulovligt, og det der gamle trick med at lave lidt extra i sølvpapir virker ikke eller?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-06 15:37

Såfremt du har den kraftigeste sender/modtager du kan købe, må du leve med problemet....

Men 10 meter lyder af meget lidt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-06 15:38

Det kræver selvfølgelig der er "udsigt" til bilen

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 20-12-06 19:00

10 meter er alt for lidt. Så hvis du har mulighed for det endnu, så reklamer over det.
Selv en walkie-talkie rækker mange gange længere, så det må være din styrepult som ikke fungere optimalt.
Husk at hive antennen helt ud, og holde den lodret, ellers kan du ikke regne med at nå så langt. Antennen på bilen skal også være hel og lodret.
Hvilken frekvens køre den på???
Der er jo frigivet flere frekvensområder til dette brug.

Godkendelse af svar
Fra : Margoz

Dato : 26-12-06 11:38

Tak for svaret severino.