/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Rollercoaster Tycoon 3
Fra : Shoegal1985
Vist : 747 gange
80 point
Dato : 18-12-06 11:01

Hejsa...

Jeg vil meget gerne have installeret rollercoaster 3 på min bærbare pc, men den skriver "Komponent: EURO
Filgruppe: EURO
Fil: E:\data2.cab
Fejl: Datafejl (cyklisk redundanscheck)

Mvh N

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 11:27
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 11:39

før du panikker helt - så kan det være din cd er defekt - dit download ikke ok - osv

det kan være din læserarm er defekt eller stået af

det kan være en harddiskfejl

og meget andet - desværre ofte en graverende fejl - men måske er du heldig så det kan rettes.

prøv at afinstallere spillet helt og holdent og rens registreringsbasen og kør en systemgendannelse til før problemet opstod

Kommentar
Fra : Shoegal1985

Dato : 18-12-06 11:58

Jeg har lige prøvet at installere spillet på en anden bærbar. Der kan jeg sagtens installere, men spillet vil ikke starte, den skriver bare :

Failed to create Direct3D device.
This error has also been sent to Debug.log

Skyldes det at grafikkortet er for dårligt?

Vh. N

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 14:07

prøv lige at gå i start - kør - skriv DXDIAG

I fanen SKÆRM ser du DirectDraw og direct 3D - hvis de er markeret som ikke aktiveret så aktivere du dem. Og der hvor der står TEST DIRECTDRAW og DIRECT3D klikker du og ser om det kan lade sig gøre at aktivere og køre.

husk at genstarte

Kommentar
Fra : Shoegal1985

Dato : 18-12-06 16:19

Hej igen.. der står under "bemærkninger" - der er fundet fejl i registreringsdatabasen.
Detaljerede oplysninger er tilgængelige i den gemte tekstfil.
Du skal installere DirectX igen for at få den nyeste version.

Mvh N

Kommentar
Fra : Shoegal1985

Dato : 18-12-06 19:26

Og hvordan retter jeg de datafejl, der er på min egen pc? Prøvede det program, der var linket til herover.. og der er da også 30 fejl, men så skal man jo betale for at få skidtet lavet...

Mvh N

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-12-06 20:27

Hent nyeste DirectX her, og se om det løser problemet http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-12-06 20:29

Hvad var det for et program du prøvede ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 21:36

hvilke fejl fik du ????

Kommentar
Fra : Shoegal1985

Dato : 19-12-06 13:36

Tusind tak for hjælpen begge to.. Det er RegistrySmart..
de fejl jeg fik er ;
2 fejl ved applications path
4 ved shared programs files
7 help files
3 start up programs
14 complete registry scan
1 windows shortcut

Kommentar
Fra : Shoegal1985

Dato : 22-12-06 14:29

Slet ikke nogen, der kan hjælpe?