/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
kodefrit dvd-rom drev!
Fra : ostemanden
Vist : 563 gange
150 point
Dato : 06-01-03 15:11

Hey alle!

Nu har jeg besluttet mig for at jeg skal have et dvd-drev, da jeg endelig har fået et grafikkort m. tv-out!

Nu ligger landet bare sådan, at jeg har været et år i usa og derfor har en masse dvd-film med regionskode 1, samt en del dvd-film med regionskode 2 som jeg har fået i julegave, fødselsdagsgave eller selv købt etc...

Og nu ligger landet så sådan at jeg allerede HAR haft et dvd-drev, men solgte det til en af mine venner pga. det blev kodet uden min bekræftigelse... Så er der nogen der kender til et kodefrit dvd-drev??? Ligesom man kan få kodefrie dvd-afspillere, må man da også kunne få kodefrie dreve???

MVH Ostemanden!

ps. kravet til drevet er desuden: min 16x DVD/40x CD speed! Og så skal det være internt!

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 06-01-03 15:17

Hej

Kan du ikke finde en firmware til dit dvd drev herinde --> http://forum.firmware-flash.com/portal.php

Så burde du kunne se både reg. 1 og reg. 2 på drevet.....

/Philip

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 15:14

Prøv et ASUS DVD-E616. Det er ikke kodefrit men kan NEMT nulstilles ved at
genstarte computeren og trykke på 2 knapper under opstart.
Det kører DVD X 16 og CD X 48.

Prøv evt. at stille spørgsmålet i news:dk.edb.hardware.drev.dvd

Kenneth

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 150 point
Dato : 06-01-03 17:15

Det er som regel din DVD-software der skal gøres kodefri - i sig selv er de
fleste DVD-roms kodefri !!
Niels

ostemanden <ostemanden.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:w6gS9.25984$Hl6.3001332@news010.worldonline.dk...
> Hey alle!
>
> Nu har jeg besluttet mig for at jeg skal have et dvd-drev, da jeg
> endelig har fået et grafikkort m. tv-out!
>
> Nu ligger landet bare sådan, at jeg har været et år i usa og derfor har
> en masse dvd-film med regionskode 1, samt en del dvd-film med
> regionskode 2 som jeg har fået i julegave, fødselsdagsgave eller selv
> købt etc...
>
> Og nu ligger landet så sådan at jeg allerede HAR haft et dvd-drev, men
> solgte det til en af mine venner pga. det blev kodet uden min
> bekræftigelse... Så er der nogen der kender til et kodefrit dvd-drev???
> Ligesom man kan få kodefrie dvd-afspillere, må man da også kunne få
> kodefrie dreve???
>
> MVH Ostemanden!
>
> ps. kravet til drevet er desuden: min 16x DVD/40x CD speed! Og så skal
> det være internt!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 20:22

Til tider kan det også være selve drevet, det kan du i de fleste
tilfælde løse ved at finde en BIOS patch, typisk kan drevet acceptere
at skifte mellem regioner 5 gange og 5. gang låser den sig fast.
Patchen skal så enten tillade uendelige skift eller nulstille
tælleren.

Beklager dog at jeg ikke kender et konkret drev men prøv at skrive til
www.shg.dk

Mvh

Dan

>Det er som regel din DVD-software der skal gøres kodefri - i sig selv er de
>fleste DVD-roms kodefri !!
>Niels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 21:15

ostemanden wrote:
>
> Så er der nogen der kender til et kodefrit dvd-drev???
> Ligesom man kan få kodefrie dvd-afspillere, må man da også kunne få
> kodefrie dreve???
> ps. kravet til drevet er desuden: min 16x DVD/40x CD speed! Og så skal
> det være internt!

Langt de fleste drev er regionslåste fra fabrikken af, men f.eks. LiteOn
er rigtig nemme at gøre regionsfri.
Et lille dosprogram som du kører én gang, så er drevet regionsfrit.
Har ikke noget med at flashe firmwaren at gøre, der ændres kun én værdi,
så det tager næppe et minut fra du booter til det er overstået.

Ellers kan du se på

http://forum.firmware-flash.com/dl_all.php

og kigge drevene igennem for at se hvilke der er regionsfri(RPC-1) fra
fabrikken af. RPC-2 betyder regionslåst.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 06-01-03 21:26

"dan rasmussen" skrev d. 06-01-03 20:22 dette indlæg :
> Til tider kan det også være selve drevet, det kan du i de fleste
> tilfælde løse ved at finde en BIOS patch, typisk kan drevet acceptere
> at skifte mellem regioner 5 gange og 5. gang låser den sig fast.
> Patchen skal så enten tillade uendelige skift eller nulstille
> tælleren.
>
> Beklager dog at jeg ikke kender et konkret drev men prøv at skrive til
> www.shg.dk
>
> Mvh
>
> Dan
>
Ved du hvor jeg kan finde en sådan patch henne??

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : Jackel

Dato : 02-07-03 09:02

http://www.digital-digest.com/ <-- de har en masse til den slags :)
http://www.cdrinfo.com/ <-- hvis ikke nr 1 har det kan det findes her..

Godkendelse af svar
Fra : ostemanden

Dato : 15-11-04 17:24

Tak for svaret Niels Bjørk Pedersen.