/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Luk firma.
Fra : Kanduikke
Vist : 7656 gange
100 point
Dato : 14-12-06 17:53

Jeg har arbejdet et par år som konsulent, men er nu skiftet til en fast stilling, nu ønsker jeg at lukke mit "gamle" firma, hvor og hvordan gør jeg det...??

Mvh.

Kanduikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-12-06 17:55

Ringer til told/skat og får det afmeldt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-12-06 17:56

Du kan også gøre det OnLine her: www.toldskat.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-06 19:12

Ja længere er den ikke....

De er de eneste der er interesseret i at få at vide at du stopper

Kommentar
Fra : Jenny70

Dato : 14-12-06 19:30

Du skal have i mente, at hvis du bliver arbejdaløs i dit lønmodtagerjob, er der strenge regler iforhold til a-kassereglerne når de skal bedømme om du er endeligt ophørt med virksomheden. Du kan læse om reglerne på ASA's hjemmeside eller DANA's hjemmeside.

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-06 19:50

Jeg går ud fra, at din virksomhed var momsregistreret.

Det er snart nogle år siden, at det var ToldSkat som stod for momsregistreringen.
Det er nu Erhvervs- og Selskabsstyrelsen der forestår moms til- og afmelding.

Du skal udfylde en ophørsblanket som indsendes til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Du kan finde blanketten her: http://www.webreg-portal.dk/home.asp?Context=MenuItem&ContentID=109&Menu1MenuItemID=11

Du skal så også have lavet et afsluttende regnskab for din virksomhed, og hvis der er nogle aktiver tilbage, skal de afhændes - eventuelt at du køber dem ud, hvilket kan medføre beskatning af avancer eller tab.

Godkendelse af svar
Fra : Kanduikke

Dato : 21-12-06 19:41

Tak for svaret Paulus1.