/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
KINESER ATV KONTRA JAPANER????
Fra : FyrStruer
Vist : 6475 gange
100 point
Dato : 04-12-06 17:15

Hej

Min knægt har 2 Suzuki 50 crossere en med 2 og en med 4 hjul.De har kørt fejfrit i årevis.
Nu har jeg været ude og kikke på en Suzuki TL 80 den koster 18000 af ny. den jeg kikkede på kostede 10000...man kan få 2 kinesiske 110 ccm for 10000.
Så her er humlen,,,,,,,,,Jeg har hørt flere historier om at de kinesiske atvere går i stykker hele tiden.
kan man få lidt hjælp derudefra
Du de eller dur de ikke de kinesiske ATV.ere
Gidder sgu ikke stå med noget der er billigt men aldrig kan køre.
på forhånd tak

Smeden

Kommentar
Fra : kejap

Dato : 04-12-06 17:36

Hej
Vi har selv 2 fra kina en 70 og en 110 ccm. Når du har en god maskine, så lad være at købe kina modeller. Vi har haft vores i et år. Vi har fået en byttet fordi den ikke var svejset godt nok. ellers har vi fået lavet ledningsnet, bremser, svejset stel flere gange, styrkugler, bagaksellejer, batteri, justering af ventiler, skiftet noget elektronik på den, og så er der sikkert noget jeg har glemt. Og de har kun været brugt af en dreng på 10 år. Kina modeller kan købes på QXL men hvis man vil have fat på sælger igen kan man godt få store problemer uanset hvor god service de skriver at de har.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-12-06 17:53

De dur ikke, og det gælder alt kinesisk billigt atv eller mc.

Det falder fra hinanden, går i stykker og ofte kan det ikke lade sig gøre at skaffe stumper til dem.

Køb du hellere noget brugt japansk

mvh dova

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 04-12-06 18:37

Hej,

HOLD DIG TIL MÆRKEVARE som Suzuki. Kineserne er billige...men de er også derefter, og de er svære eller umulige at få stumper til...hvilket er et stort problem...for du får HELT sikkert brug for stumper.
Man får heldigvis stadig hvad man betaler for!!

MVH
DinMC

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-12-06 19:28

Kineser-mc'er er pt på "børnehavestadiet" rent udviklingsmæssigt.
Hvis de om føje år får rettet op på diverse "børnesygdomme" og produktudviklet dem til et nogenlunde acceptabelt standardniveau, og distributionsnettet lige så, ja så skal du begynde at sammenligne dem med andre mc'er.
Desværre vil de så nok være nået et prismæssigt leje, som i store træk vil svare til de japanske.

Al respekt for intentioner og visioner om at producere en "discount"mc, men der bør altså efter min mening, være et lidt mere "seriøs" eftermarked til at følge op.

Du kan jo sammenligne det lidt med de koreanske bilmærker som kom til DK for nogle år siden. De var også billige, men i mange henseender "oldenordiske". De er nu ved at være på et nogenlunde acceptabelt niveau, også mht eftermarkedet....men stadig ikke noget ift europæiske eller japanske bilproducenters standarder

Summa sumarum: find dig en japaner, tysker, englænder eller italiener i stedet for!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : FyrStruer

Dato : 04-12-06 20:19

Jeg vil gerne takke for de svar jeg har fået.
Håber der er flere der vil dele nogle af deres oplevelser med mig.
Er der mon nogen der er tilfredse med deres kineser ATV.er

Smeden

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-12-06 01:12

Jeg fik en Jinlun 150 ccm MC(Kina) der kun havde gået 1500 km i en bytte handel. Det er den flotteste MC jeg har ejet. Jeg ville bare sælge den og det gik egentlig fint, jeg holdt pengene hjemme på den. Jeg ville selvfølgelig prøve den, nu jeg havde en. Den kørte som man kunne forvente af en 150 ccm. Nok positivt om den. Alt på den var af plastick og den sprøjtede nærmest olie ud af topstykket.
Lad være!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-12-06 11:41

En af sjukkerne købte en kina-atv til hans datter. Den kørte ikke længe, så holdt den på værkstedbænken. Stumper kan ikke skaffes. Mit indtryk er, at det er lidt lig "Bilka-værktøj". Brug een gang - smid ud!

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-12-06 11:49

Vi havde nu ikke de store problemer med at skaffe de stumper vi manglede, men mere det var et problem at vi manglede stumper på en bare 1½ år gammel MC. kontakter og relæer.

Accepteret svar
Fra : klamtango

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-06 14:35

jeg har en atv 110ccm med honda motor på recept
mit ringe råd er
kører du mere end 15 timmer om året så køb en japansk.
de rasler og skamler alt går løs
motoren er det beste på den
110 ccm er forlidt da det er en 4 takt "den larmer dog ikke så meget"

god tur

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-12-06 16:02

Nu er den siameser kat vist rundbarberet.

Godkendelse af svar
Fra : FyrStruer

Dato : 08-12-06 07:06

Tak for svaret klamtango.