/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
hyrevognkort
Fra : fooler
Vist : 3193 gange
100 point
Dato : 29-11-06 23:16

Hej

Hvis man gerne vil til at køre hyrevogn og er over 25 år i arbejde, hvad kurser kræves der så. Jeg ved, man kan ta et kursus på AMU center, men det er jo et 5 ugers forløb, som koster i omegnen af 50.000, da jeg er i arbejde er der kun mig selv til at betale for kortet, så jeg tænkte på, om der var en anden måde at ta det kort på ?

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 30-11-06 03:30

Hej Fooler!

Du kan også erhverve det ved en alm. kørelærer - som ved et alm. kørekort, du skal blot huske på at du ikke må have mere end 3 fejl i teorien og at din praktiske køreprøve bliver bedømt hårdere.

De kurser som amu afholder, er klart at foretrække, fordi man får flere informationer med, end en alm kørelærer giver - der kan også komme gode diskutioner, som man kan få mere viden af.

Jeg ønsker dig held og lykke med kortet. Og har du nogle spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig.

Jysch

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-11-06 07:23

Ja når du er 25 år er du gammel nok. Der findes ikke noget der hedder et HYREVOGNKORT.
Som jysch skal du kontakte en almindelig kørelærer, få genopfrisket din teori og måske 1 eller flere køretimer og så til køreprøve og teoriprøve (jeg regner med at du har kørekort i forvejen). Jeg har selv taget erhvervskort til personbil kategori B. Når man har rundet de 50 år skal teorien genopfriskes. 1 køretime i skolevogn og så til køreprøve. Jeg hantede selv skolevognen ved kørelæren og kørtre til politiatstionen til køreprøve. Jeg havde kørekort i forvejen. En køreprøve uden fejl og uden fejl. De unge må godt lave fejl. Køreprøven er dobbelt tid 2 timer.
Teoriprøven er også mere streng som jysch skriver max 3 fejl, men det er ingen problem.
Derudover skal du stille med en lægeerklæring.
Så består du køreprøven og får erhvervskort til personbil. Så skal du på et kvalifikationskursus 12
dage for at kunne få et førekort ved kommunen. Her lærer man om taxakørsel, afregning, kundebehandling, konfliktbehandling m.m. Det koster ikk ret meget.
Efter dette kursus skal du have et førekort hos kommunen (i Københacn ved TAXINÆVN) og her skal du medbringe en ren straffeattest. Når du får dette førekort må du køre taxa.
Jeg har selv taget erhvervskort til bus og 2 år efter til personbil.

eg ved ikke hvor du har det vanvittige beløb på 50.000 kr.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 01-12-06 08:53

Et 6 ugers forløb hos AMU koster 30.000 kr når man ingen har til at betale udover sig selv.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-06 09:22

Har du ikke læst mit svar.
Du skal da ikke 6 uger på amu hvis du har kørekort i forvejen.
Hvem har bildt dig det ind?

Hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : fooler

Dato : 29-01-07 19:13

Tak for svaret hawaii7.