/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Skorpionolie ???
Fra : Kristines
Vist : 5905 gange
40 point
Dato : 05-01-03 12:09

Hej derude

Er der nogen som har hørt om skorpionolie ?? Hvor kan man læse noget om det og hvor kan man evt. købe det ???
Har læst et sted, at det skulle være eminent godt mod bylder !

Kender du noget til skorpionolie hører jeg meget gerne fra jer/dig

Mvh. Kristines

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-03 15:34

"Kristines" <Kristines.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:XlUR9.25201$Hl6.2822675@news010.worldonline.dk...

> Kender du noget til skorpionolie hører jeg meget gerne fra jer/dig

Scorpio Oil

3 drops Pine
2 drops Cardamom
1 drop Black Pepper

Det er æteriske olier, der tales om.

Det skal dog tilføjes, at ovenstående mere handler om astrologi og duft end
om rigtige skorpioner. Og virker det, skal du passe på - den siges at øge
din personlige power.

Skulle det knibe for dig at finde den rigtige skorpionolie, har jeg en stor,
tør djævel af en skorpion. Vi kan da prøve, om vi kan presse et par dråber
ud af ham *G*

Men ellers vil jeg tro, at du kan købe rigtig skorpionolie samme sted, som
du kan købe den slags salt, der kan strøs på gråspurve, så de bliver nemmere
af fange *S*

Mvh. Lisbeth

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 05-01-03 20:43

Hej Lisbeth

Har du monstro også den opskrift på dansk, da jeg ikke lige er helt sikkker på den engelske udgave ????
Ved du om man kan købe den færdiglavet ??

Med venlig hilsen
Kristines

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 01:21

"Kristines" <Kristines.news@kandu.dk> wrote in
news:XlUR9.25201$Hl6.2822675@news010.worldonline.dk:

> Kender du noget til skorpionolie h›rer jeg meget gerne fra jer/dig
>

Da jeg rejste i Indien i min vilde ungdom, kendte jeg nogle franske
hippier, som røg tørrede skorpioner. Feeedt, mand, dopen kryber lige
op i strømperne... )))

--
Med venlig hilsen
arc@na

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 14:11

In message <Xns92FBDE1615C4Myemilisinvalidcom@62.243.74.163>
date 6 Jan, wrote a daemon named arc@na:

>"Kristines" <Kristines.news@kandu.dk> wrote in
>news:XlUR9.25201$Hl6.2822675@news010.worldonline.dk:
>
>> Kender du noget til skorpionolie h›rer jeg meget gerne fra jer/dig
>>
>
>Da jeg rejste i Indien i min vilde ungdom, kendte jeg nogle franske
>hippier, som røg tørrede skorpioner. Feeedt, mand, dopen kryber lige
>op i strømperne... )))
>
I vore dage får de unge dem med chokoladeovertræk:

http://www.cybercandy.co.uk/aaasmt/index.php/url_indprod?xlc=895

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... Haste la vista, baby!

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 40 point
Dato : 06-01-03 16:01

Hej Kristines

Jeg kan da godt oversætte opskriften for dig:

Pine betyder "Fyrretræsolie"
Cardamomma betyder "Kardemomme"
Black pebber betyder "Sort peber"

Men husk som skrevet står, det skal være æteriske olier.
Har du prøvet Matas eller på Apoteket???

M.v.h. Frank

Godkendelse af svar
Fra : Kristines

Dato : 06-01-03 23:09

Tak for svaret Franksp.

Men nej jeg har endnu ikke prøvet apoteket el. matas........men det gør jeg en af dagene
Jeg håber ved gu´at det hjælper for nu er jeg ret træt af at døje med det skidt. Og lægenvidenskaben ved jo ikke hvad de skal stille op udover, at fortælle mig, at det muligvis forsvinder når jeg kommer i overgangsalderen !!! Ja tak men jeg er altså "kun" 39 !
Så jeg vil gå igang med at hekse med den der olie.............det er i hvert fald et forsøg værd !
Så endnu engang tak for oversættelsen

Indskyder samtidig lige en tak til Lisbeth for den engelske opskrift

Mvh. Kristines

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 06-01-03 23:14

Hov lige en ting til Franksp.

Hvor meget er en drop ???????

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-01-03 11:52

Til Kristines

1 drop betyder en dråbe.
Du skal altså blande 3 dråber fyrretræsolie, 2 dråber kardemomme og 1 dråbe sort peber.
Jeg håber du kan få fat i det, og at det vil hjælpe dig.

De venligste hilsener - Frank

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 23:28

"Kristines" <Kristines.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ST%R9.25491$Hl6.2908364@news010.worldonline.dk...

> Ved du om man kan købe den færdiglavet ??

Det kan man.
Men om man kan købe den herhjemme, ved jeg ikke.
Men du kunne prøve at tage opskriften med til en, der forhandler æteriske
olier.

Mvh. Lisbeth

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 11-01-03 15:24

Hej Lisbeth og Franksp.

Nu har jeg været hos Matas, Apoteker og Helsekost forretninger og jeg har spurgt hos Bionordic. Scorpio Oil kan man ikke købe i DK. Men man kan købe olierne hver for sig. Dette har jeg nu gjort el. det vil sige jeg har ikke købt fyrretræsolie men fyrrenålsolie. Håber det er den rigtige.

Nu har jeg så kun problemet............hvad gør jeg med disse olier. Jeg ved jo hvordan de skal blandes men ikke om de skal anvendes indvortes el. udvortes. Ej heller hvor meget el. lidt og hvor tit jeg skal bruge det

Mvh. Kristines

Kommentar
Fra : varanen

Dato : 11-01-03 22:04

Hej Kristines

Jeg har med stor interesse læst om din søgen efter Skorpionolie, og jeg har på forskellige engelske sider læst, at du skal bruge en basisolie - ca 30 ml - som du så blander de 3 æteriske olier i.
Denne basisolie kan være jojobaolie, som skulle være bedst, men det kan også være mandel-, abrikoskerne-, kokosnød- (det lugter nok ikke så godt), hasselnød- eller vindruekerneolie. Den sidste er da i hvert fald nem at skaffe og billig tillige.

Mange hilsener
Varanen

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 11-01-03 23:22

Hej Varanen

Med din kommentar til mit indlæg. Så går jeg stærkt ud fra, at det skal bruges udvendigt ! Hvis jeg f.eks. skal drikke 30 ml olie så tror jeg det er ligemeget med bylder..........så skal jeg nok bruge noget helt andet

Men det glæder mig, at andre finder mit spørgsmål interessant ! Og skulle det nu hjælpe så lover jeg, at vende tilbage med mine erfaringer.

PS: Jeg har for en sikkerheds skyld spurgt en aromaterapeut om hvordan jeg skal gribe de olier an. Vil helst ikke gøre noget forkert. Så nu håber jeg bare, at hun gider svare tilbage.

Mvh. Kristines

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-03 01:39

"w e b w o m a n" <anaeitis_nospam @pc.dk> wrote in
news:3e1f4887$0$2590$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Men du kunne prøve at tage opskriften med til en, der forhandler
> æteriske olier.

Jeg kender den grossist, som Urtekram og Urtegården handler hos (jeg
får således en liter rosmarin-olie for under trehundrede kroner!!!), og
i alle de år jeg har arbejdet med æteriske olier og andre medikamenter,
er jeg aldrig stødt ind i "skorpion-olie".

Men hvis jeg skulle lave det, ville jeg skaffe et antal tørrede
skorpioner (de små, gule skulle være de bedste), homogenisere dem i en
blender, ekstrahere dem med et til formålet egnet opløsningsmiddel,
dampe opløsningsmidlet fra (pas på med åben ild!!!) og - Viola! ))

--
Med venlig hilsen
arc@na

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 13-01-03 11:51

Hej arc@na.

Jeg kan så fortælle dig, at Scorpio Oil findes men det ikke kan købes i DK. Den har intet med skorpioner at gøre men det ville den jo hedde på dansk. Hvis du nu læste noget af det overstående ville du kunne se hvad scorpio oil er lavet af ikk´??

Synes faktisk ikke dit joken med dette er særlig morsomt ! Da jeg tager det meget alvorligt fordi jeg lider af noget, som jeg er dødtræt af og som jeg er parat til, at prøve hvad som helts for at slippe af med.
Da jeg ikke kan tåle rosmarin tror jeg ikke at rosmarinolie har nogen interesse !

Mvh. Kristines

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-03 20:31

Alex Bach Andersen <abca@ccl4.org> wrote in
news:41918fb04b%alexbach@oldfred.alexbach.dk:

> I vore dage får de unge dem med chokoladeovertræk:

Nammenam...

--
Med venlig hilsen
arc@na

Kommentar
Fra : serilius

Dato : 29-04-03 14:44

Hej Kristines

Skorpionolie kommer fra et træ i sydamerika,det var meget brugt under anden verdenskrig ,det blev brugtmod appetitløshed på alle dyr i landbruget.når vi børn var sløje fik vi også en skefuld, alle andre beskrivelser er gætværk

Hilsen Serilius

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 30-04-03 01:14

Hej serilius

Okay det var en noget anden forklaring ! Måske derfor at alt det æsteriske olie ikke virker ?? Det er ikke sådan at du evt. kunne komme med nogle flere detaljer så man evt. kunne opspore denne træolie du beskriver ???

Fordi den kvinde om omtalte dette i en lægebrevkasse kan ikke spores. Har spurgt lægebrevkassen !!

Hilsen Kristines

Kommentar
Fra : serilius

Dato : 30-04-03 09:16

Hej Kristines

desvære kan jeg ikke give nogen opskrift på medisinen,da jeg som dreng hentede på apoteket, blandede de det tit mens vi ventede.Jeg købte det sidst på løve apoteket i herning det var i 1960, jeg har forsøgt siden men fik at vide at det var udgået, det er en meget gammel medisin, og det er nok kun de ældre der kan huske den i dag,måske kan en ældre dyrlæge hjælpe dig,da det var beregnet til dyr ,vi børn fik det tit og hvad jeg husker hjalp det på meget godt.prøv ældre dyrlæger og apoteker, jeg har engang læst om træet i et leksikon,håber du vil få held med at finde det

Hilsen Serilius

Kommentar
Fra : alicen

Dato : 23-06-03 14:31

Hej Kirstines

Skorpionolie er muligt at købe i DK, det forhandles bl.a. af apoteket i Skanderborg.

MVH
LUL

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 23-06-03 15:05

Hej alicen

Okay og er du sikker på, at det er den rigtige som de brugte i gamle dage ??
Vil se om jeg kan slå det apotek op så *S*
Tak for tippet !

Mvh. Kristines