/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Baghjul
Fra : napsternex
Vist : 369 gange
20 point
Dato : 23-11-06 19:30

Hejsa..

Jeg har en Yamaha Jog R og vil gerne have den på baghjul uden at tune den for vildt.
Den er helt standard men har taget skiven af den.

Hvad skal det til for at få den på baghjul??

Mange Tak

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 24-11-06 08:58

hej med dig. du kan fjerne blinrøret på udstødningen, og giv den nogle lettere ruller.mvh lianes.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-11-06 19:22

Det hjælper slet ikke nok.
Du skal have en helt anden udstødning på, som minimum.
En Jog R vejer meget mere end den gamle, så der skal meget mere til at få forhjulet op.
Prøv med en Techigas Next, eller Top Performances Nardo.
Og fjern den lille studs som sidder i luftfilteret og skift din dyse til ca 84.
Skift også din koblingstrykfjeder til en 27kg, og måske også dine ruller i variomatik.

Alt dette koster ca. 900-1300 kr, men det er det du vil få mest ud af.

Skal du virkelig have den på baghjul når du kører 40 kmt, så skal du også skifte cylinderen til 48mm aluminum og karburatoren tiil 21mm.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 26-11-06 19:38
Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 30-11-06 10:30

Der skal meget til at få en Jog R på baghjul .
Altså for at sige sandheden så skal du ofre rigtig mange penge..
Tror ihvertfald det vil koste 3000 kr.
Og nu er der sikkert nogen der vil sige det er løgn men nu får vi jo måske af se . Hehe . =)
Men tror ikk du skal satse for meget på at få den på baghjul.

Mvh Martin