|
 | Kommentar Fra : refi  |
Dato : 23-11-06 18:41 |
|
Det er et anliggende mellem dig og Scousen........
Det er dem der overtager garantien...
At de så kan gå til deres leverandør er dig uvedkommende....
Hvis det er den samme ting der går i stykker 3 gange SÅ HURTIGT efter hinanden - har du krav på en ny.... eller annulere handelen.
Skulle den udvise samme fejl har du helt sikkert ret til at annulere handlen helt (så må der jo være noget galt med produktet)
Ellers klag til forbrugerklagenævnet..
Eller endnu bedre/hurtigere - lidt læserbreve i den lokale
| |
 | Kommentar Fra : BjarneD  |
Dato : 23-11-06 18:50 |
|
Citat men de vil kun udbedre fejlen igen (3 gang) eller give mig en ny ovn(og måske skal jeg betale for den hvis de finder en fejl som er min) |
Normal procedure er, at de undersøger varen og er det en produktfejl betaler de er det en brugerfejl betaler du, MEN da det er tredie gang fejlen kommer kan den bemærkning kun betragtes som en trussel for at få dig til at makke ret.
Skousen er ansvarlig og da Forbrugerstyrelsen har afgørelser der fastslår at den to reparationer på samme fejl er maksimum skal du have en ny vare eller pengene retur.
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/
| |
 | Kommentar Fra : ulrik1976  |
Dato : 23-11-06 19:01 |
|
jeg mener jo også det er mellem mig og skousen, men han siger nej og har givet gorenje mit nummer. så har snakket med gorenje idag. og de vil gerne skiftet displayet igen for mig eller give mig en ny ovn.(hvis de så finder en fejl som er min vil de sende en regning på ovnen!!!)
kan jeg forlange pengene tilbage ? selv om jeg har først har klaget nu..
mvh ulrik
| |
 | Kommentar Fra : refi  |
Dato : 23-11-06 19:08 |
|
DU skal IKKE forhandle med Gorenje - Det er sælgerens pligt og ansvar......
Det er sælgeren der skal bytte ovnen - om den så kommer direkte fra Gorenje er sagen uvedkommende....
DU skal ikke rende fra herodes til pilatus
Hvis Scousen var lidt smart fik de en tekniker (fra Gorenje) til at køre ud til dig og skifte ovnen - se det ville være lidt service.....
| |
 | Kommentar Fra : BjarneD  |
Dato : 23-11-06 19:14 |
|
Som du fremstiller det har du en god sag hos forbrugerankenævnet, men det tager lang tid.
De to gange fejlen er forsøgt udbedret styrker din retsstilling så gå du til skousen og fortæl dem, at Gorenje optræder urimeligt og ikke vil opfylde deres forpligtigelser og at det nu derfor er op til dem at løse problemet.
| |
 | Kommentar Fra : ulrik1976  |
Dato : 23-11-06 19:24 |
|
og hvor står alle disse ting henne? har kigget på forbrug.dk uden at finde det helt rigtige svar.
skousen nægter , de mener de har hjulpet mig ved at gorenje har ringet til mig og jeg skal aftale med ham hvad der skal ske...
er lidt frusteret...
mvh ulrik
| |
 | Kommentar Fra : ans  |
Dato : 23-11-06 19:28 |
|
Er ulrik1976 ikke tilbudt en ny ovn!!!!
Citat Købers bevisbyrde
Hvis en fejl viser sig senere end 6 måneder efter leveringen, er det forbrugeren, der skal bevise, at fejlen eller dens årsag var til stede på leveringstidspunktet.
Fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet, er fx fabrikations- eller materialefejl. |
Hvorfor ikke bare tage imod en ny ovn !!!
| |
 | Kommentar Fra : ulrik1976  |
Dato : 23-11-06 19:35 |
|
jo men den skal jeg aftale med gorenje om og hvis de finder en fejl som er min skyld skal jeg selv betale, og hvis jeg sender den til kbh fx, har jeg ingen chance for at bevise min uskyld.(udover 2 regninger som siger det modsatte).
så jeg er selvfølgelig nervøs. jeg blev udspurgt af gorenje manden i 15 minutter om ovnen over telefonen.
service montøren har 2 gange sagt til min ovn er fuldstændigt korrekt installeret. den sidder i et ovnskab fra kvikkøkken
mvh ulrik
| |
 | Kommentar Fra : BjarneD  |
Dato : 23-11-06 19:41 |
| | |
 | Kommentar Fra : MacMadsen  |
Dato : 23-11-06 22:19 |
|
Udfra dine oplysninger så har du krav på en ny ovn eller en reperation.
Da ovnen allerede er blevet repareret 2 gange, skal man betragte om det er rimeligt at blive ved med at reparere den.
Problemet er mellem dig og sælger (altså Skousen). Du har som sådan ikke noget med Gorenje at gøre, du har brug Skousen som mellemled, og det er så Skousen der må tage sagen med sin leverandør jf. købeloven.
Du har ikke krav på pengene retur, da sælger kan tilbyde at "bytte" varen til en tilsvarende ny vare. Det er korrekt at efter 6 mdr. er det køber (altså dig) der skal påvise at fejlen har været opstået fra begyndelsen, men da du allerede har fået repareret ovnen 2 gange uden beregning, og det er samme fejl, så gælder det, at der er garanti på den samme fejl. Det er altså sælger der skal bevise at du har gjort noget galt, når fejlen er det samme som de to andre gange. Der er med andre ord garanti på reparationen.
Så tag fat i Skousen, og meddel dem at du vil have en ny ovn af dem, og at du ikke har noget med Gorenje at gøre. Hvis du snakker med en eller anden "tilfældig" sælger så mød op i butikken og bed om at tale med butikschefen. Det plejer som regel at sætte lidt "skub" i tingene.
Held og lykke
Mvh
MacMadsen
| |
 | Kommentar Fra : ans  |
Dato : 23-11-06 22:32 |
|
Der er jo tilbudt en ny ovn
Citat så har snakket med gorenje idag. og de vil gerne skiftet displayet igen for mig eller give mig en ny ovn.(hvis de så finder en fejl som er min vil de sende en regning på ovnen!!!) |
Det er da retfærdigt.
Det er da klart, at hvis ovnen er/bliver forkert tilsluttet, så kan der ikke gives garanti.
Men tag dog imod den nye ovn, som er tilbudt.
| |
 | Kommentar Fra : ulrik1976  |
Dato : 24-11-06 15:15 |
|
hej igen, skousen nægter at gå videre i sagen. har troppet op i butikken og snakket med chefen selv.
så nu har jeg selv aftalt med gorenje(selv om jeg ikke er tryg ved det) at de kommer og skifter displayet igen. og hvis det ikke virker så vil de skifte ovnen.
Jeg vil lige vente med at uddele point indtil jeg ser hvad der sker.
mvh ulrik
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|