/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Lille program
Fra : dr_scooter
Vist : 639 gange
333 point
Dato : 04-01-03 16:20

Hej...

Er det nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan lave et lille program der finder Æ, Ø og Å og afstatter dig med henholdsvis Ae, Oe og Aa

Det må også gerne kunne sætte et mellemrum efter hvert punktum.

Jeg vil gerne give et mindre beløb (100-200kr.) til den som kan lave sådan et program til mig i løbet af et par dage....

Mvh dr_scooter

E-mail: dr_scooter@ofir.dk

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 04-01-03 16:25

Hej dr_scooter

Det er måske et dumt spørgsmål, men kan Word ikke klare den ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 04-01-03 16:27

Hej igen

Jeg har lige prøvet med wordpad (den gratis der følger med windows), den ser ud til at kunne klare det. Men nu ved vi jo ikke om det er i en tekstfil du mener

mvh srhansen

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-01-03 17:18

Det skulle ikke være noget problem at lave en sådan routine, men hvad er det for textfiler du påtænker at behandle.
OW

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-01-03 17:57

scooter, kan du ikke præcisere spørgsmålet ?

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 04-01-03 22:03

Jo... i må meget undskylde det upræcise spørsmål....

Jeg ved godt at dette er en meget nem løsning... men det er fordi at jeg skal bruge det, i sammen hæng med en aflevereng i datalogi (valgfag på gym.) og jeg ved simpel hen ikke, hvordan jeg skal lave dette prgram...

Det er i delphi 6 som det skal laves i...

Mvh dr_scooter

ps. I har ingen anelse om, hvor glad jeg vil blive hvis jeg kunne få lidt hjælp, til at lave dette lille program
(jeg er meget nybegynder i delphi)

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 04-01-03 22:04

Jo... i må meget undskylde det upræcise spørsmål....

Jeg ved godt at dette er en meget nem løsning... men det er fordi at jeg skal bruge det, i sammen hæng med en aflevereng i datalogi (valgfag på gym.) og jeg ved simpel hen ikke, hvordan jeg skal lave dette prgram...

Det er i delphi 6 som det skal laves i...

Mvh dr_scooter

ps. I har ingen anelse om, hvor glad jeg vil blive hvis jeg kunne få lidt hjælp, til at lave dette lille program
(jeg er meget nybegynder i delphi)

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 06-01-03 09:54

Det er bare almindelige .txt filer...

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-01-03 22:59

No problem hvornår skal du bruge det, har lige overarbejde i dag og i morgen

Har du selv delphi og kan du bruge source coden ?
Ow
Ps oldwiking@hotmail.com dagligt

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 07-01-03 20:39

Jeg skulle helst bruge det til mandag, næste uge...

ja jeg har delphi 6...

1000x tak

dr_scooter@ofir.dk

Mvh dr_scooter

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 333 point
Dato : 08-01-03 19:26

Ok Scooter jeg sætter en lille routine sammen
som vil oversætte Æ Ø Å æ ø å til Ae Oe Aa Ae oe aa successivt
Programmet operere på basis af normale textfiler *.TXT
Mvh OldWiking

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 09-01-03 23:40

100000 gange tak

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 12-01-03 17:30

Til Dr_Scooter,
Er lige ved at lægge sidste hånd på din programutil, skal bruge en mailadresse etc til at levere samme.
Giv mig din return på OldWiking@hotmail.dk
regs OW

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 12-01-03 23:02

Til Dr_Scooter
Software/Program klar. Angiv modtager adresse via oldwiking@hotmail.com
OW