/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Voldelig nabo
Fra : henrik_40
Vist : 2826 gange
400 point
Dato : 20-11-06 09:59

Hej
Jeg er i vildrede om hvad jeg skal gøre. Håber på et par gode råd.
Situationen er at jeg har en nabo som er truende og voldelig, og jeg er bange for hvad han kan finde på af andre "sjove" ting. Lidt historie:

For knap ½ år siden havde jeg fælles internet (lovligt) med min nabo og nogle andre. Vi havde en "gentleman-agreement", gående ud på at ved brug af KAZAA og lign. måtte han fortælle mig at han gik igang og jeg ville lægge en begrænsning på hans pc. Min nabo brød denne aftale uden at sige noget og jeg forsøgte at begrænse hans tilgang til Kazaa med svingende held. Han blev tydeligvis sur (uden at sige noget) over at jeg begrænsede trafikken.

En dag tænkte jeg at vi måtte finde en fornuftig løsning, så jeg ville snakke med ham. Døren var åben og (der dummede jeg mig) gik jeg to skridt ind og kaldte på ham. Han var ikke inde i lejligheden, så jeg ventede på han dukkede op. Her (igen dummede mig) indrømmede jeg at have været 2 sek. inde i hans lejlighed (Ved flere lejligheder har jeg hjulpet ham med hans computer medens der har flydt med 1000-krone-sedler og det har været ok). Jeg blev i den grad overfuset og truet med bank. Jeg beklagede og sagde jeg vidste ikke han ville tage sådan på vej, men ville have en løsning på internetproblemet. Dette resulterede i at han selv meldte sig ud (rev kablet ud).

Sidenhen har naboen ikke engang hilst på mig. Selvom jeg altid hilser.

Da vi begge har fået påbud om noget fælles rengøring ville jeg, Søndag 19. november 2006 - også for at bryde isen - tale med ham om dette. Jeg sagde bl.a. at han ikke havde grund til at spille fornærmet, at det var mig som burde være fornærmet.

Dette resulterede så i at han tog fat i min hals med (han er stærk - og det er jeg ikke) med den ene hånd og tvang mig i knæ. Jeg truede med politiet hvilket fik ham til at stoppe (sidenhen hånede han mig for ikke at have ringet til politiet). "Desværre" er der ingen mærker på min hals eller andet som vil kunne indikere et overfald.

Jeg er MEGET utryg ved at have ham boende, ikke kun p.gr.a. volden men også fordi jeg gerne ville have fælles printer og andet udstyr sat ud på fællesarealet.

Men hvor står jeg. Vil en klage eller beskrivelse af hændelsesforløbet til boligkontoret hjælpe nogetsomhelst?
Hjælp ønskes til hvad jeg kan gøre..

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 10:03

Citat
Men hvor står jeg. Vil en klage eller beskrivelse af hændelsesforløbet til boligkontoret hjælpe nogetsomhelst?

Eller gøre tingene værre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 10:17

henrik_40.... jeg er bange for at det vil gøre tingene værrer, selvfølgelig skal man ikke bare finde sig i alt, men i denne stituation ville jeg alligevel prøve at ignorer naboen, og prøve at få det bedste ud af det ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 10:20

Citat
Dette resulterede i at han selv meldte sig ud (rev kablet ud
.. fint nok hvis det holder

Citat
Da vi begge har fået påbud om noget fælles rengøring
.. lad den/dem der har givet påbudet tage sig af den del

Citat
Sidenhen har naboen ikke engang hilst på mig. Selvom jeg altid hilser.
... hvorfor filan vil du hilse på en der har forsøgt at kvæle dig ????

Citat
Jeg truede med politiet hvilket fik ham til at stoppe (sidenhen hånede han mig for ikke at have ringet til politiet
... der skulle du nok have sørget for at gøre truslen til alvor i tilfælde af at der skulle ske noget igen - du kan faktisk melde/oplyse det til politiet endnu for en sikkerheds skyld - selvom de nok ikke foretager sig noget i første omgang.

Hvorvidt boligkontoret vil gøre noget - tjahhh - det kan du kun finde ud af ved at tage en snak med dem - der villle det jo nok være en fordel med en politianmeldelse i hånden til at underbygge det - på den anden side - han kan også melde dig for at være gået ind i hans lejemål uden tilladelse .

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 10:36

Nordsted -->
Citat
jeg er bange for at det vil gøre tingene værre, selvfølgelig skal man ikke bare finde sig i alt, men i denne stituation ville jeg alligevel prøve at ignorer naboen, og prøve at få det bedste ud af det .

En tanke jeg selv har tænkt..

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 10:49

--> miritdk
Citat
Da vi begge har fået påbud om noget fælles rengøring
.. lad den/dem der har givet påbudet tage sig af den del
Indsæt din tekst her

Problemet er at der bliver truet med at lade et rengøringselskab klare rengøringen på vores regning.

Citat
... hvorfor filan vil du hilse på en der har forsøgt at kvæle dig ????

Det var nu også FØR kvælningsforsøget, som skete i går, Søndag 19.nov.2006.

Citat
... der skulle du nok have sørget for at gøre truslen til alvor i tilfælde af at der skulle ske noget igen - du kan faktisk melde/oplyse det til politiet endnu for en sikkerheds skyld

Måske nok da det skete - specielt da det lugtede af hash fra hans lejlighed. Jeg er ligeglad om folk ryger hash, men det ville have være til min fordel.
Om jeg skal gøre det nu.... Der er jo ikke noget se - ingen tegn på vold.

Citat
han kan også melde dig for at være gået ind i hans lejemål uden tilladelse .

Det har du ret i, omend jeg er temmelig meget overbevist om at det ikke var det som var sagens kerne. Problemet ligger snarere i at jeg "tog ham med bukserne nede"...
Men du har ret. Han vil gå meget op i min "indtrængning" i hans lejlighed - men det er altså ½ år siden og jeg HAR undskyldt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-06 10:56

Det lyder for mig som om I bor i et "bofællesskab" - "klublejlighed" el.lign. .....

Såååååå

Find noget andet.....

Hvad siger de andre beboere ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 10:57

ja du må altså meget undskylde - men da du FØRST går ind i hans lejemål og BAGEFTER siger undskyld - så er fejlen din og kan bruges mod dig uanset hvad - en undskyldning gælder ikke juridisk.

Jeg går ud fra at der ikke var vidner til kvælningsforsøget - så der bliver det påstand mod påstand og rimeligt svært at gøre noget ved - hvis du ikke måske kan blive undersøgt og der kan påvises at du rent faktisk har været i en tilstand der kunne have været langt værre (der kan måske optræde mærker under huden) - men han kan som ingenting få sympati for at have handlet i affekt da du jo netop VAR trængt ind på hans lejemål uopfordret

kringlet og dumt det hele i mine øjne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 11:01

ang rengøringen - kan du ikke efterleve reglerne selv og så lade ham tage skraldet ????

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 400 point
Dato : 20-11-06 11:02

Jeg tror altså jeg ville melde det til politiet - om ikke andet, så for at de ved, der kan være problemer med manden, hvis der en anden gang skulle opstå en situation, der ligner.

Angående rengøringen - du kan jo ikke være ansvarlig for hans del af rengøringen. Du må da kontakte boligselskabet både hvad angår den og episoden i går. Så må de tage affære. Hvis du holder din sti ren, så kan du ikke stilles til ansvar for, hvad han vælger at gøre.

At du gik ind i hans lejlighed - tja, jeg kan ikke forestille mig, at det kan give de store konsekvenser. Men det kan du jo eventuelt vende med politiet, når du alligevel ringer og anmelder gårsdagens episode.

Det er urimeligt, at du skal være nervøs for at være i din egen bolig. Du bliver nødt til at handle, også selvom han måske bliver yderligere provokeret. Synes jeg - men det er jo også let, når man ikke sidder i saksen

Håber det bedste

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 11:04

Kvælningsforsøget, vil blive påstand mod påstand, og efter min bedste overbevisning, som sagen er udlagt, kun forværre situationen.

Rengøringen må i gøre på skift, du snupper første omgang, tag evt. foto med din mobil, så du kan bevise du har været igang,

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 11:07

miritdk -->
Du misforstår mig.
Da jeg gik ind i hans lejlighed for ½ år siden var det for at finde en løsning på kazaa-problemet. Hans reaktion kom som en overraskelse for mig og jeg beklagede med det samme.

Kvælningsforsøget skete i går i forbindelse med at jeg forsøgte at bryde isen og for at finde en løsning på den fælles rengøring.

Citat
men han kan som ingenting få sympati for at have handlet i affekt da du jo netop VAR trængt ind på hans lejemål uopfordret

Et ½ år siden - og dem som bor her ved udemærket godt at det ikke har en pind med min "indtrængning".

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 11:17

Vedr. Rengøringen:
Det er en fælles repos og trappe. På reposen har vi begge ting stående. Jeg HAVDE dyrt computergrej stående (det tør jeg ikke mere) og han har en masse skrammel. Bl.a. et gammelt fjernsyn (som jeg nåede at bede ham om at fjerne så jeg kunne gøre rent. Svaret: "det er min halvdel".). Derfor vil jeg hænge på den.

VAXEN 20-11-06 11:02 Rammer meget godt hvordan jeg har det, at det er urimeligt, at jeg skal være nervøs for at være i egen bolig. Og det er sådan det er.

Måske ville en mulighed være at kontakte Politiet (men jeg tvivler på de gør noget som helst) OG boligselskabet (uden anmeldelse) for at de er orienterede. Vil det være en løsning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-06 11:22

Snak du bare med boligkontoret, han vil helt sikkert vide det er dig og gøre situationen endnu værre.

Enten må i rotte jer sammen ALLE....

Ellers må du flytte.....

Ingen er tjent med at leve under utrykke forhold - UANSET HVEM DER HAR RET

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 11:23

Gør rent på din halvdel...

Selvfølgelig er det en mulighed at anmelde ham både til politi og boligselskab, men vil du blive mere
tryg ved det, jeg ville ikke.

Det er urimeligt at du er nervøs for at bo i din lejlighed, men hva er alternativet, du kan jo ikke bare få ham hældt ud. Du har ingen beviser på noget som helst, og hvis han ellers betaler sin husleje til tiden, og ikke laver uro og ballade, så bliver han boende. Men naboen kan blive endnu mere truende når han finder ud af, at du har meldt ham.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-11-06 11:23

Citat
Måske ville en mulighed være at kontakte Politiet (men jeg tvivler på de gør noget som helst) OG boligselskabet (uden anmeldelse) for at de er orienterede. Vil det være en løsning?

I mine øjne er det måske ikke en løsning, men det bedste, du kan gøre. Politiet kan reelt set ikke gøre ret meget, måske, hvis du er heldig, vil de tage en venlig snak med manden.
Om ikke andet, så har du jo også givet ham et praj om, at du faktisk mener det alvorligt, og at du ikke finder dig i overgreb fra hans side. Alt andet er i mine øjne en stiltiende accept.
At orintere boligselskabet tror jeg er en rigtig god ide - på den måde ved de jo, at der er problemer, og at det ikke er dig, der ikke vil samarbejde.

Vaxen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-11-06 12:28

Hej Henrik.

Som altid, er det svært, når man ikke hører begge sider af en sag.

Én ting er dog, for mig, afgørende og dette er uden hensyntagen til noget som helst andet af det der er sket, det være sig rengøring - 'ulovlig indtrængen' osv....

Dét er at: - Hvis en person havde taget kvælertag på mig, ville jeg ikke engang tænke over noget, før jeg kontaktede politiet! Uanset hvad der evt. måtte lige til grund for dette, så er der INTET der 'retfærdiggør' eller for den sags skyld 'undskylder' sådan noget!
Politiet omgående! Og hellere i dag end i morgen!
Og ja - han vil selvfølgelig bruge 'ulovlig indtrængen' - men, heller ikke détte retfærdiggør et kvælertag!

Dernæst ville jeg, lige så omgående, søge mig et andet sted at bo! Igen - uanset hvad der ligger til grund for hændelsen, ville jeg aldrig nogensinde blive boende et sted hvor min nabo ville kunne finde på at ty til vold! Fyren er tydeligtvis psykisk ustabil med voldelige tendenser!

- Væk med sig/mig!

HVIS du alligevel vælger at blive boende og 'bare' ønsker en løsning på den akutte situation, så ville jeg altså blæse på om fyren deltog men snuppe den dér rengøring selv. Jeg ville ikke tage mig af om vi skulle dele rengøringen, så slemt kan det vel, for pokker da, ikke være - at du vil sætte liv og helbred på spil - blot for et par timers knofedt og en dunk ajax.

Men hvad så bagefter? På denne måde har han jo netop fundet fidusen til at undgå at deltage i den fælles rengøring - han skal jo bare true dig. At tale fornuft med en fyr som kan finde på at blive voldelig........jeg ville ikke engang tage chancen!

Op i rumpetten med Kazoo, fælles internet, hyggelig arbejdsfordeling osv. osv - det holder ikke hér!

Find dig et andet sted at bo - det kan kun gå for langsomt.

Held og lykke med det!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 12:51

Hej Dorte
Du har ret i det er svært at bedømme en sag fra kun een side. Jeg har forsøgt at tage mine egne fejl med, som er at jeg gik ind for ½ år siden for hans åbne dør.
Det var en dum ting af mig og for at jeg skal have ordentlige råd herindefra har jeg forsøgt at tage mine egne dummerter med i hændelsesforløbet.

Den med at flytte kan jeg ikke. Jeg er skiftende freelance-programmør og arbejdsløs. For tiden er jeg igang med med en omfattende Microsoft-certificering samtidigt med at jeg hjælper lidt med en hjemmeside. Så både tid og penge er det knapt med.

Jeg har ikke noget problem med rengøringen, men hvis jeg flytter rundt på hans sko og fjernsyn (på "hans" halvdel [er noget sludder, kan ikke deles op i halvdele] (som han siger)) svarer jeg ikke for hans gemyt. Det er sådan set dette som er mit problem (men det har jeg ikke forklaret ordentligt).

Nej han slipper IKKE for rengøring, jeg har sat seddel op hvor vi har hver vores md. at gøre rent.

Problemet med Politiet er at jeg ikke har nogen beviser. Hverken vidner eller mærker. Godt nok kan jeg mærke LIDT på halsen.
Og så må jeg vidst lige rette mig selv: Han tog fat forfra med een hånd (som er stor) på min hals og pressede mig ned, altså ikke et "rigtigt" kvælertag.

Jeg er igang med at skrive til Boligselskabet og planen er at ringe og snakke med dem, for derefter at sende mit brev. Så er de orienteret - og rengøringsproblemet er viderebragt.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg ellers skulle kunne gøre.

/henrik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 13:00

Når du skriver til boligselskabet, er du så forberedt på at det kan blive værrer at være nabo til en stor kleppert??

Hva' sker der hvis du kun vasker din halvdel??

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 13:06

Som Vaxen siger:
Citat
Det er urimeligt, at du skal være nervøs for at være i din egen bolig. Du bliver nødt til at handle, også selvom han måske bliver yderligere provokeret.

Jeg er nu ligeså nervøs for han klipper ethernet kabler over eller stjæler accesspoint, dette har han ikke gjort fordi (vil jeg formode) han vil blive upopulær hos fire andre beboere.

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 13:08

men jeg har smidt meget af grejet ind i lejligheden (det som jeg kan) - for tilfældets skyld.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 13:10

[CITATHva' sker der hvis du kun vasker din halvdel??

CITAT]

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 13:13

Det er det jeg har gjort, men det er altså svært at dele om i halvdele - skal ses. Men denne problematik vil jeg vende med boligkontoret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-06 13:19

Som jeg ser det er der kun 2 muligheder....

1. FLYT
2. BLIV BOENDE OG TAG SKRALDET

Hvis I er 4 (5) beboere mere må andre vel også have problemer ?????

Alt andet er "lappeløsninger"

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-11-06 13:19

Henrik, jeg forstår det du skriver og jeg forstår osse at penge til flytning m.m. er en hindring - men helt ærligt - det drejer sig om dit liv og helbred!

Boligselskabet bliver nu underrettet og det kan være godt nok, det er ikke til at vide om de kan takle det med en elegance som gør at din nabo måske kan undgå at få det at vide og om dette, i givet fald, vil forværre situationen...

MEN Henrik - du SKAL altså underrette politiet - også selvom det bliver 'påstand mod påstand' p.gr. af 'manglende beviser'. De vil jo skrive rapport på anmeldelsen og hvis der så (Gud forbyde det) skulle opstå en ny situation, jamen så har de jo denne rapport at kigge på og tage med i overvejelserne.
MÅSKE er fyren oven i købet kendt hos politiet i forvejen?? Det kan ingen vide men det er da en mulighed.

Du fredsens, det er godt nok en kedelig situation du sidder i, lige nu - jeg føler med dig! Og ja - jeg kan godt se at du har medtaget dine egne 'dumheder' i dit oplæg men der er jo alligevel altid to sider af en sag, ting kan se anderledes ud 'fra den anden side af hækken' end man lige umidelbart mener.

Jeg er dog, som du kan se af mit forsøg på svar, som udgangspunkt, gået ud fra at du har det hele med i dit oplæg Og igen - intet kan 'forklare/undskylde' et angreb/overfald (som det jo altså er!) som det du har været ude for i går! INTET!

Var det mon en mulighed at du kunne få en tid hos din sagsbehandler på Kommunen? Om ikke andet er det altid rart at få snakket tingene igennem med en udenforstående - og måske måske måske har vedkommende oven i købet noget fornuftigt at sige m.h.t. anden bolig?

Ja - som du kan se, så vil jeg frygtelig gerne have dig ud af den bolig og væk fra voldsmanden - sorry, jeg kan sagtens se pengeproblemet men for pokker da - det må da være muligt? Hvis det er ungdomsbolig / kollegie, du bor på, så er der måske et andet værelse i samme 'hus' ledig? Dét jeg synes er det værste, det er at fyren bor ved siden af dig - var han et par opgange væk, så var det bedre for dig. Jeg kan dog ikke slippe tanken om den næste der skal bo der hvor du bor nu

Øv altså...

Venlig hilsen Dorthe.

Ring nu til politiet Henrik, tænk hvis du bliver mødt med et 'Nårrh ham - er han nu på spil igen', jamen så vil din anmeldelse jo give dem noget mere 'fyld' at putte i hans suppegryde, med håb om at han, på et tidspunkt vil ende dér hvor den slags, som bedst klarer livet med en god gang vold, nu engang hører til.

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 13:34

Refi -->
Vi bor kun tre i det ene hus og en fjerde som kun kommer og henter sin post(der er opdelt i lejligheder). Det tilstødende hus er også med på mit Internet.
Nej han har ikke problemer med den tredje beboer (men det er en kvinde - som han har hjulpet med at male sin lejlighed). Selvom jeg godt tror hun kan se problemet blander hun sig udenom.

Dorthe -->
Jeg er for gammel til at bo i ungdomsbolig

Det er nok ikke godt nok at ringe til Politiet. Jeg vil overvej at tage en tur forbi i dag. De har døgnåbent kan jeg se.

/henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-06 13:51

Jeg kan kun sige

Held og lykke

JEG VILLE FLYTTE

Du vil ALDRIG blive tilfreds uanset hvad løsningen bliver sålænge du bor der....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 13:53

Henrik, når han ikke har problemer med de andre naboer, så står du temmelig meget alene med din klage, som jeg ser det kan du kun bevise rengøringensproblemet.

Du risikerer en masse bøvl med naboen, når du begynder at klage, lad de andre klage over den manglende rengøring på naboens halvdel, og "nøjes" med at rengøre din egen halvdel.

Hvis naboen er ude i noget "snavs" kan du håbe på han bliver hentet en dag, så du kan få en ny nabo.... du har ikke lagt mærke til om naboen har mange "gæster" for så kan du også snakke med boliselskabet om det, hvis du overhovedet vil/skal snakke med dem

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 14:09

Han har haft problemer med en fra den anden bygning (lejlighederne støder lige op af hinanden) over for højt musik. Hun er lige død (alderdom).

Jeg tager til Politiet, for som Dorthe siger, hvis der skulle ske noget igen vil det være kendt. Og jeg har aldrig selv haft bøvl med Politiet.

Klagen til Boligkontoret kan I læse og kommentere hvis I har lyst (er ikke sendt)
www.henrikhartig.dk/off_nabovold.pdf

Jeg vil vende tilbage til forumet når jeg har været hos Politiet. Og holde spørgsmålet åbent en dags tid, til dem som stadig gider give mig indspak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 14:17

sukker af lettelse ved at vide at du trods alt henvender dig til politiet - en anmeldelse er kun af det gode i den her sag

sorry jeg misforstod noget men jeg ville nu trods alt også prøve at finde noget andet i en vis fart hvis jeg var dig - der er ikke helt retfærdighed til når det drejer sig om voldelige (måske syge) naboer - og overgreb kan hurtigt blive til mere.

held og lykke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 15:20

måske er dit brev for langt, hvis du kan koge det lidt ned ville det være nemmere overskueligt og dermed større chancer for at der bliver gjort noget ved sagen

Jeg falder over at du skriver at "xxx er tydeligvis psykisk ustabil med voldelige tendenser " .... det er din påstand og det kan opfattes som en nedvurdering og injurie - så det tror jeg du skal undlade

endvidere - at du synes han skal flytte - tjahh - klart - men i stedet for at skrive det så kan du spørge boligselskabet om hvad de har i sinde eller kan tænke sig at gøre ved sagen da den er temmelig generende (mildt sagt) - gøre din utryghed tydelig (har du egentlig gjort) og så samtidig gøre opmærksom på at du er mere end villig til en løsning på rengøringsfronten - men ikke TØR da du føler dig generet og især truet af din nabo i og med de trusler og det overfald der allerede har fundet sted (her er de så nødt til at gøre noget ved sagen)

Har du taget dig sammen til at melde ham til politiet skal du huske at meddele dette også - da det er et rimelig vægtigt grundlag der underbygger din utryghed overfor en voldelig person

blot min ringe mening om den sag

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 17:04

Hej

--> miritdk
Tak for dine kommentarer. Dem ta'r jeg til mig og laver brevet om. Jeg synes du har mange pointer i din kritik.

Jeg er lige hjemkommet fra Politiet. Fik en længere snak med en rar politimand. For at korte snakken ned:
Først, det jeg SKULLE have haft gjort. Ringet til Politiet med det samme. Så kunne politiet have skrevet en rapport med det samme.
Dernæst er der "ikke fugls føde" (eget udtryk) på sagen. For at Politiet har noget ville jeg skulle tage på skadestuent og få konstateret at min hals er øm (det er den men det er MEGET lidt).
Efter at have gået 10 gg. om mig selv besluttede jeg til ikke at tage til skadestuen, men til næste gang er det bare med at gribe knoglen og ringe 112.
Historien med at jeg har gået ind i hans lejlighed ville overhovedet ikke have indflydelse på min sag, efter som det er ½ år siden og at hans dør stod åben.

Summa summarum. Jeg dropper politianmeldelse men skriver til boligkontoret med de rettelser som miritdk har påpeget.

/henrik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 17:19

Når du har renskrevet dit brev til boligforeningen så læg det lige på kandu igen, så vi kan se om
det er ok

Desværre må jeg sige, at det ikke undre mig, at politiet sagde som de gjorde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 17:24

selvom der ikke iflg politiet er "kød" på sagen burde du nok have indgivet anmeldelse alligevel - det ville ikke gøre anden forskel end at de netop kunne se naboen havde truet og været voldelig - hvis nu det skulle gentage sig - men så vil det også være langt nemmere for dem hvis i så fald.

Ingen kritik - bare min lille hovsa

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 17:26

ps - kender du ikke nogen der kender nogen ------ der lige kender et par rygmærker der kan hviske lidt i den nabos ører ???

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 17:30

Ok jeg har lagt en ny ud. Samme adressse:
www.henrikhartig.dk/off_nabovold.pdf

Jeg er virkelig glad for I gider kigge på mit brev og give mig indspark

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 17:35

Citat
ps - kender du ikke nogen der kender nogen ------ der lige kender et par rygmærker der kan hviske lidt i den nabos ører ??? [Blink]

Ja eller give MIG tæsk - så sker der måske noget....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 17:38

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 17:46

2. øverste linje....Og at jeg føler mig utrykhed... den sætning skal lige ændres

Der er lige noget nederst i brevet, du skal have rettet.....Eller i det hele taget være bange en nabo

Må være bange for en nabo som

Det var bare lige min mening

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 18:18

--> Nordsted
Tak for det. Er blevet rettet
/henrik

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-11-06 20:22

"Jeg er MEGET utryg ved at have ham boende" -
rettes til: "Jeg er meget utryg ved at have ham som nabo" (du har ham ikke boende, det har boligforeningen)

"Jeg ved ikke hvilken løsningsmodel Boligselskabet vil tage", dette er, efter min mening lidt 'kringlet' - jeg ville nøjes med at skrive ca. sådan her:
"Jeg er ked af situationen da jeg ellers er glad for min bolig, jeg håber Boligselskabet kan og vil hjælpe mig?"

- og måske:
"Ønsker Boligselskabet yderligere oplysninger desangående, står jeg selvfølgelig gerne til rådighed".

Og til sidst hvor du skriver at 'Politiet er blevet kontaktet', dér bør du tilføje 'grundet overfaldet' eller lignende.

Det er et brev som fortæller kort og godt om den triste situation, jeg håber for dig, at Boligselskabet har mulighed for at hjælpe.

Bare der var blevet skrevet rapport hos Politiet, blev der ikke dét?

Øv altså....

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 21:21

Hej Dorthe
Desværre er brevet blevet sendt, så dine rettelser har jeg ikke kunne få med
www.henrikhartig.dk/endelig.pdf

Og nej det blev kun til en sludder for en sladder hos Politiet, da der ikke er noget fysisk at se hos mig eller vidner
Men til en anden gang skal der ringes 112, så vil der nemlig blive skrevet rapport.

/henrik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 21:36

Af skade bliver man klog, men sjældent rig, hvor er det trist at det kan være sådan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 21:47

hmm - mener da at politiet SKAL tage rapport ??? De skal egentlig også modtage en anmeldelse i og med du kan få brug for den - hvem ved - du kunne have mindre indre kvæstelser trods alt jo.
Der er da noget galt

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-11-06 21:55

Ja Mirit, jeg mener altså osse at de skal tage rapport

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 20-11-06 21:59

Ja det har du ret i. Betjenten ville have at jeg fik konstateret ømhed ved halsen på skadestuen eller hos min læge - det mente han var det bedste. Da denne ømhed er minimal besluttede jeg mig for at droppe "sagen" hos politiet. Men betjenten sagde ikke direkte nej til at ville skrive rapport (overtalte mig snarere).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 22:05

henrik_40 det var temmelig dumt at undlade skadstuen og endnu mere at lade dig besnakke - de betjente skal filene gøre som gøres skal selvom deres fingre er ømme og de ikke lige synes der er noget osv osv - der er mange der slipper for let pga netop manglende rapporter. BTW kan skadestuen sagtens vurdere - og om det er lidt eller meget er jo bare held eller uheld.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 09:05

Hej Henrik. Hvorfor forhøje point?? Du har fået vores forskellige meninger, og har fulgt det du

syntes rigtigst,,,

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 21-11-06 09:06

Jeg ville gerne give flere personer lidt point. Kan det ikke lade sig gøre er på Kandu?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 09:13

Nej ikke på denne måde, hvis du vil dele point ud til flere, bliver du nød til at oprette spørgsmål, med personens navn i emnelinjen. Hvis du kikker på forsiden af de 25 kan du se jeg har oprettet et spørgsmål til Camillasmoster, på den måde ser hun det

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 21-11-06 09:19

hmm. Og nu kan jeg ikke lave pointene mindre. Lidt voldsomt at give 400 point til een person.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 09:24

He he, bordet fanger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-06 09:25

skal du endelig lave rav i den så gør du det da ordenligt

ved du hvad - jeg tror godt dem der skal have point kan finde ud af at dele

æuw hvor jer jeg morgen muggen idag - tror lidt kaffe ville gøre underværker i stedet for den the jeg faktisk slet ikke kunne lide

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-11-06 09:59

Hej Henrik40

Jeg synes det lyder som om sagen "bare" er ved at spidse til.....du går tydeligvis din nabo på nerverne hvilket har forårsaget hans "kvælningsforsøg". Har han nogensinde gjort dig noget uopfordret? eller er det "kun" når du kontakter ham - måske hænger du ham bare langt ud. Jeg ville selv blive tosset hvis min nabo gik ind i min lejlighed når jeg ikke er hjemme - man ringer på/banker på og hvis der ikke bliver reageret, så er naboen ikke hjemme eller også kommer man ubelejligt - man skal være tætte venner før man bare træder ind.

Lad være med at komme til din nabo med krav om hvornår han skal gøre rent, fjerne sine ting fra repoen o.lign. Overhold selv din rengøringsforpligtelse og gør rent udenom hans ting. Lad simpelthen sin nabo være - du kan hilse og en dag vil han måske hilse igen - men indtil da så lad ham være...måske har han brug for luft! Hvis man kun bliver mødt af en nabo der skal opdrage eller irettesætte, bliver man altså træt af naboen....giv det tid og til sommer kan du måske spørge om i skal sætte jer ned på fællesarealet (hvis i har sådan et) og få en øl og kun tale om sjove ting - ikke rengøring eller Kazaa. I har begge overtrådt hinandens grænse og derfor må I give hinanden tid og ikke mindst ro.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 21-11-06 10:46

Det har været MEGET svært at dele point ud til det bedste svar. Alle svar og kommentarer har været brugbare. Så det har været lidt af et lottospil at skulle give point til een person.

Generelt vil jeg sige at jeg var noget konfus da jeg skrev mit første indlæg. Med jeres hjælp er jeg blevet noget mere afklaret, selvom der ikke er fundet en løsning på ytrygheden. Allerhelst ville jeg lade det hele ligge, men jeg blev skubbet til at foretage mig noget i sagen, for det kan naturligvis ikke fortsætte som nu med naboforholdet.

nb. Der er ingen i ejendommen, som går op i rengøring af trappen - specielt ikke i vintermånederne, hvor der bliver slæbt skidt ind hver dag - det er bestyrelsen som render rundt og er rengøringspoliti...

Her er lidt kommentarer til jer alle hvad jeg har kunne bruge af jeres råd:

Nordsted -->
Du får måske ret i at tingene kan blive værre ved anmeldelse til Politi og Boligselskab, men jeg vil ikke finde mig i hvadsomhelst - alternativt kan der måske findes en fornuftig løsning, det behøver ikke at gå den forkerte vej . Men det sidste er hvad jeg har gjort. Tak for dit gennemkig af mit brev. Som du og andre er inde på. Vil jeg vaske udenom hans ting. Så må jeg se om jeg bliver pandet ned ved den lejlighed

--> Miritdk
Meget konstruktiv kritik af brevet til Boligselskabet. Tak for det.

--> refi
refi jeg har valgt at blive boende og tage skraldet

--> Vaxen
Dine kommentarer har jeg taget til mig; at jeg bliver nødt til at handle ikke mindst for at vise at jeg ikke finder mig i overgreb og ikke bare accepterer...
Du får pointene.

--> Dorthe
Dine indlæg har været rigtigt søde at læse. Dine forslag har bestemt også været brugbare. Hvis jeg var 20 år ville jeg nok gøre hvad du råder mig til; at flytte - specielt i betragtning af at der bliver to lejligheder ledige i det tilstødende hus - så det ville være nemt at flytte. Problemet er at jeg er dobbelt så gammel og ikke orker den slags - slet ikke når der ikke er råd til det.

Endnu engang

tak til jer alle !

Godkendelse af svar
Fra : henrik_40

Dato : 21-11-06 10:48

Tak for svaret vaxen.
Som du kan se af mine kommentarer har jeg kunne bruge en del af dine kommentarer.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 10:57

Selv tak Henrik, jeg håber det bedste for jeres naboskab, det andet er sq ikke morsomt

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-11-06 11:45

Velbekomme - og held og lykke med dit valg.

Jeg tror, du gør det rette. Selvom det altid er risikofyldt at stå op for sig selv, når man står overfor en, der er utilregnelig, så synes jeg det er vigtigt ikke at lade sig kue. Så får de jo magten, de bæster.

Det kræver noget mod - det må man sige, du har. Jeg håber, at tingene lykkes og der atter kan findes fredelige tilstande i jeres hus.

Vaxen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-11-06 11:53

Held og lykke derudad Henrik! Pas godt på dig selv, den situation du beskriver er ikke særlig rar.

Jeg plejer altid at bruge en bestemt sætning når folk er 'uvenner' . nemlig 'Tag en snak over en kop kaffe'.......men hér tror jeg ikke den kan bruges, det er jo netop hvad du har forsøgt (måske uden kaffen ).

MEN - altså hvis nu din nabo en dag er ekstra glad og hvis du opdager det, så VAR det måske en løsning alligevel? - Dén dér med at få sig en god snak mens I hygger med en kop kaffe, te eller måske en kold øl.

Jeg ved det ikke men jeg synes blot at, når du nu ikke flytter og når man jo ved at det er rasende svært at undgå hinanden, som naboer - ja så må der næsten et eller andet til for at få ro og fred.
Man behøver jo ikke nødvendigvis elske hinanden - men blot dét at man kan mødes og også møde hinandens øjne, på trappen, det vil være så meget, at foretrække, fremfor denne spændte situation.

Men i hvert fald lykke og held fremover!

Og så kan jeg ikke lade være med :

Citat
Hvis jeg var 20 år ville jeg nok gøre hvad du råder mig til; at flytte - specielt i betragtning af at der bliver to lejligheder ledige i det tilstødende hus - så det ville være nemt at flytte. Problemet er at jeg er dobbelt så gammel og ikke orker den slags - slet ikke når der ikke er råd til det.

.....dobbelt så gammel som 20 år? 'Orker ikke'? Jo, vel orker du da! KUN at være dobbelt så gammel som en 20 årig kunne være min ønskedrøm - men alligevel flyttede vi i nyt hus for 2 år siden - kræfterne bør være tilstede - MEN..ja, det ER dyrt....dog vil jeg mene at disse penge vil kunne skaffes, jeg selv ville prioritere det meget højt, hvis det drejede sig om liv og helbred.
At du har kendskab til at der endda bliver ledige boliger i et andet hus lige i nærheden, dét forstærker mit råd til dig om at skaffe de penge og komme væk fra den nabo.
Sorry - jeg kunne ikke lade være, det er ment godt

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : henrik_40

Dato : 21-11-06 13:36

Dorthe -->
Helt iorden med kritik. Sålænge den er verbal/skriftilig.. ikke hvis du pander mig ned

Det med alderen, jeg kunne også skrive "klog af skade":
Da man var 20 var tid og økonomi ikke noget problem. Man/jeg var ligeglad lånte bare løs til "drømmelejligheden". Derfor har jeg kæmpet med gæld og "røven i vandskorpen" længe. DET er jeg for gammel til. Derfor er man/jeg noget mere tilbageholdende. En økonomi med spillerum gør at jeg flytter under alle omstændigheder, da lejligheden er en tand for lille.

Men på den anden side, hvis der ikke er andre muligheder må jeg tage valget at låne (igen igen) og flytte, så er alderen - rigtignok - ligegyldig.

/henrik