/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
bolig
Fra : anbo61
Vist : 263 gange
20 point
Dato : 19-11-06 12:22

Hej
Min mand og jeg er gift, men skal skilles.
Vi er begge medlemmer af samme pensionskasse, han med lang ancienitet, jeg med kort.
Han vil gerne blive boende i fælles lejlighed.
Nu er spørgsmålet, om vi må søge en lejlighed i hans navn hos pensionskassn, sætte os begge på lejekontrakten, og det så kun er mig der flytter ind/får folkeregisteradressen på bopælen...
Er det lovligt?
Der står i bestemmelserne, at den der søger skal være flyttet sin folkeregisteradresse ind på bopælen inden for en måned.
Men hvis jeg står på lejekontrakten fra starten vil der jo også være en korrekt indflytning, bare ikke af den person, der søgte.
Håber I forstår mit spørgsmål.
Venlig hilsen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-11-06 12:28

det tror jeg ikke man må, ikke hvis der står at den der søgte skal bo der.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-06 12:29

Hmmm.

Lidt "fusk" er vel ingen skade til

Men snak dog med pensionskassen først - du behøver jo ikke opgive dit rigtige navn....

Så ved du da hvordan de stiller sig hvis det falder dem for brystet....

Det ville være surt at stå på gaden

At det er en "overtrædelse" af reglerne, er der vist ingen tvivl om, men det er jo ikke givet det betyder noget...

Pøj pøj

Kommentar
Fra : blank

Dato : 19-11-06 14:56

Citat
Der står i bestemmelserne, at den der søger skal være flyttet sin folkeregisteradresse ind på bopælen inden for en måned.
Men hvis jeg står på lejekontrakten fra starten vil der jo også være en korrekt indflytning, bare ikke af den person, der søgte.

Du har egentligt selv svaret på dit sp.
Den er søger og det er vel din mand... Generelt kan jeg sige, at såfremt der står 2 navne på lejekontrakten er det ensbetydende/underforstået med, at det er disse 2 personer der skal indflytte. Og ikke kun den ene.

Tal med pensionskassen. Måske det er muligt at få overdraget din mands ancienitet, hvis han selvfølgelig selv er indforstået heri.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-06 15:06

Hvad med at HAN lejede den nye lejlighed - og hvis det er samme pensionskasse som den gamle - at i så byttede bagefter.....

Det er da muligt DET er tilladt...