/ Forside/ Interesser / Fritid / Rollespil / Spørgsmål
10  nullerbul.. 100
Stålhandsker
Fra : dabj
Vist : 5929 gange
200 point
Dato : 16-11-06 19:00

Nogen der lige kan skaffe et link til et sted man kan købe stålhandsker (slagterihandsker)??
eller bare en ide om hvor pokker man skaffe sådan en sag??
Til mit barnebarn

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 210 point
Dato : 16-11-06 19:03
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 19:10

Og hvad hun ikke har i butikken, bestiller hun hjem hvis det er muligt

http://home20.inet.tele.dk/wassar/Start.htm

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 19:10

Hej e.c
Linket er godt nok, men prisen er noget pebret, der må da være forretninger der handler med udstyr til rollespil?
Selv om jeg ikke lige kan finde dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 19:16
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 19:23
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 19:38

Prøv da at snakke med din lokale slagter - han har måske en gammel liggende til billig penge....

Bare husk at koge/rense den godt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 19:40

Har hørt noget om at TULIP lukker - de må have en masse på lager

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 19:43

refi
Min slagter har kun 1 og den er stor nok til at knægten kan bruge den som brynje
Havde man så bare holdt sin kæft og ikke LOVET ham et par

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 19:44

dabj,... mine nivø'er lever og ånder for rollespil, de er på farten hver week-end, og ved nærmere
eftertanke, tror jeg nu ikke de har jernhandsker på, men bruger alm. læderhandsker. De har selv lavet brynjer og en hulens til masse våben, af liggeunderlag og gaffatape. Er det til en julegaveide,
kan jeg spørge hvad der er mest brugt af udstyr???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-11-06 19:51

Idé
Læderhandske med nøgleringe påsyet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 20:00

->Nordsted1
Det er lige netop den slags, det drejer sig om, mit liggeunderlag blev til sværd og daggert
Nu kom jeg så lige til at love knægten, at morfar sagtens kunne skaffe et par brynjehandsker og så fanger bordet jo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 20:01

e.c. vi kan ikke følge med tiden

De der jernhandsker, tror jeg er rustningen, der går ned over hænderne (tænk at orke at rende rundt i hele week-ender i de tunge udrustninger)

http://jotunheim.nu/group.asp?group=151&sub=151

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 20:06

Hvis du ikke har lyst at spørge i en rollespilsforening, så er der et debatforum her,

http://www.liveforum.dk/vbulletin/index.php?s=3cadd993c9a5355ddd6ac6ea9ee3d679

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-11-06 20:10

Følge med tiden - orrrk jo..................hvad tror du jeg har på når jeg kommer forsent hjem til spisetid - (2 dage forsent)

Citat
Nu kom jeg så lige til at love knægten, at morfar sagtens kunne skaffe et par brynjehandsker og så fanger bordet jo

Ja så er der kun HW Larsen tilbage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 20:18

e.c. forhåbentlig ikke orkertøj?? sådan en mondering, kan da skræmme livet af selv den bedste

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 20:30

http://gloves-online.com/mesh_gloves.htm

Det er sådanne du mener.... ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 20:35

Prøv at kigge om der er noget der kan bruges - det er lidt andre priser

http://sporting-goods.listings.ebay.com/Paintball_Gloves_W0QQsacatZ114232QQsocmdZListingItemList

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 20:37

->e.c
Hos HW
879 x 2 = 1758 : 82 = 21 kasser humle (sådan ca.) goddaw do

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 20:38

http://www.dragons-lair.dk/= læderhandsker.

Dabj, der er så utrolig meget de kan bruge til rollespil, hvor uheldigt du lige har sagt stålhandsker,for de er da godt nok dyre. Prøv at kikke i div. link fra rollespilsforretningerne, og se om barnebarnet ikke kunne bruge noget andet. Der er rigeligt at købe sig fattig i.

Dette link er til køb og salg af brugt udstyr

http://www.liveforum.dk/vbulletin/forumdisplay.php?s=3cadd993c9a5355ddd6ac6ea9ee3d679&forumid=4&daysprune=30&sortorder=&sortfield=lastpost&perpage=25&pagenumber=1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 20:39
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 20:41
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 20:44

->refi
Nemlig som dit link 20:30-----meeeen prisen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 20:44

Han skal da have hele sættet - morfar er da den bedste

http://www.frightcatalog.com/knight.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 20:45

Refi.... er du da rigtig klog mand, så bliver dabj's barnebarn sq da mobbet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-11-06 20:46

ååååååh morfar.........................

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 20:50

dabj... hvis du køber det i linket fra kl. 20.30 så bliver dit barnebarn skuffet, for det er ikke sådan noget de bruger, men selvfølgelig det ligner da lidt, hvor gammel er dit barnebarn??

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 20:52

Knægten får i hvert fald ikke lov til at se denne streng

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 20:53

12 år

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 20:54

Hvis i skal have en fornemmelse af, hvad der bliver brugt til rollespil, så prøv at kikke på linket her

http://www.dragons-lair.dk/ ind under -live rollespil - rustning.. ka i se forskellen?? Men hvis barnebarnet ikke er ret gammel så kan mindre gøre det, men min niece på 7 år er nu også ret godt med, men hun er vel også præget af sine brødre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 20:54

Herregud - 35$ for det HELT rigtige....

Du vil stå ØVERST på kysselisten til jul

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 20:58

Fandt dette via et af linkene
http://www.doomlegends.com/maille/main.html
så jeg må jo nok selv i gang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 20:58

Når han er 12 år, så er han ikke nem at narre kik på div link og se om du ikke kan finde på noget andet, der er nok at vælge imellem. Hvordan er han kommet på de handsker?? Der må være andet der kan bruges..kunstige ører/tænder, maling, skind, kofter, .. ha du giver ham en mega stor rulle ståltråd, så kan han selv ved hjælp fra morfar lave en brynje, du snupper en borermaskine, hvor du sætter maskinen på slowmotion, så får du viklet tråden omkring et stort bord, klipper det i ringe, og sådan kan i hygge jer heeeele vinteren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-06 20:59

http://www.frightcatalog.com/knight.html

Bladre lidt ned - der er handsken alene for en "hund"

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 21:00

Det eneste jeg har nok af er påænger så jeg smider for retfærdighedens skyl 200 til jer alle

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 21:03

ups---skyl=skyld

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 21:03

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 21:04

jamen dabj, du har jo ikke fået løst dit problem,

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-11-06 21:17

->Nordsted1
Både og --
På dette link er der opskrift på hvordan man fremstiller ringbrynje
http://www.doomlegends.com/maille/main.html
og det kan vel også fange drengens interesse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-06 21:23

Det vil da være alletiders ide, selv at lave brynjen, jeg lavede en slåfejl i min "vildledning" der står bord, der skulle stå bor, det er 1000 gange nemmere at vikle rundt med en elektrisk boremaskine, end ved håndkraft...

Min søn startede også med selv at lave en brynje, han købte kæder i Silvan o.lign, og satte dem sammen, men han blev aldrig færdig, det blev simpelthen for dyrt. Min ene nivø har lavet to brynjer ved hjælp af en boremaskine, når der var viklet som i dit link, klippede han ringene op, og satte dem sammen - ehhh gav det nogen mening. Nu har du link til nivøens rollespilsforening, så du kan få fat i ham der, så bare spørg ham, jeg er sikker på han gerne vil hjælpe, det er jo nærmest ungernes liv

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-06 10:52

Tak ......................... til den "rare morfar".