/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Rensning af sisaltæppe
Fra : GitteLaursen
Vist : 7587 gange
72 point
Dato : 15-11-06 21:28

Hvordan renser man et sisaltæppe - og med hvad?

Kommentar
Fra : GitteLaursen

Dato : 15-11-06 21:32

Glæder mig til at få at vide, hvordan man renser et sisaltæppe, da jeg snart skal have mit tæppe i brug igen efter endt ombygning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 21:41

Der har været en udsendelse i tv på et tidspunkt, hvor de bl.a. sagde, at Sisaltæpper slet ikke kunne tåle vand

Du kan prøve at spørge hvor du har købt det, men jeg tvivler på du kan gøre noget

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-11-06 22:47

Sisaltæpper kan ikke renses ordentligt , da de slet ikke kan tåle at blive våde.

Man kunne engang få noget tæpperens som var en slags pulver man strøede ud over tæppet, så blev det nærmest sådan noget "tørt skum" som skulle suge "skidt" ud af tæppet...og så skulle det støvsuges bagefter.

Det kunne købes i supermarkeder (stod/står i den afdeling med "friskluftdimser", siliconespray, o.s.v.) , men jeg ved ikke om det fås stadig og om sisaltæpper kan tåle det.

mvh dova

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-11-06 06:14

det skum DOVE nævner , kan stadig fås , nu bare en en lidt bedre udgave , det kan du få i mange tæppeforretninger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-06 09:31

Citat
Sprøjt imprægnering på, så kan du nemlig nå at hente køkkenrullen og tørre pletten af uden problemer.
... skriver tæppeland om sisal tæpper - bare ærgeligt hvis man ikke lige vidste det

det før omtalte skum er guadians tæpperens der fåes i de større tæppemarkeder - det er nok bedste bud uvilkårligt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-06 18:13

Det pulver jeg omtalte kan bl.a fås i Superbest.

Det er en blå pakke, det hedder "Sapur" til tørrensning af tæpper der ikke tåler vand.

En pakke koster 50 kroner og rækker til 15-20 m2

mvh dova