/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6230 med batteriproblem
Fra : powerade
Vist : 281 gange
100 point
Dato : 14-11-06 10:26

Min kæreste har en Nokia 6230 hvor batteriet igennem længere tid løb tør efter bare et enkelt døgn på en fuld opladning. Hun bruger den stort set aldrig til at snakke i, men udelukkende sms - og har ikke vibratoren slået til.

Jeg tænkte at det kunne skyldes at batteriet ganske enkelt var "dødt" - så vi investerede i et nyt og lod det lade op natten over. Telefonen siger at batteriet er fuldt opladet, men det løber stadig tør efter et døgns tid.

Har nogen oplevet noget lignende - og har nogen evt. en løsning på problemet?

Mvh Frank

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-06 10:31

Hvis hun sender SMSer 16 timer i døgnet er det da ikke så sært......

Kommentar
Fra : powerade

Dato : 14-11-06 10:45

Ganske vist sender hun mange sms'er - men ikke 16 timer i døgnet og slet ikke på et niveau der bør betyde at batteriet løber tør så hurtigt. Det var ikke tilfældet for mig da jeg havde en 6230 og sendte mange sms'er om dagen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 10:51

hvis den oplades fuldt er det en god ide at slukke den og lukke den op igen - jeg havde problemet over en periode og fandt ud af at jeg lige skulle slukke kort - åbne og lade op og derpå gøre det igen bagefter - nu holder batteriet som det skal

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-06 10:58

At fabrikkerne skriver at batteriet kan holde i 7-10 dage, er jo kun hvis telefonen overhovedet ikke bliver brugt....

Ved konstant brug holder det ikke meget mere end 2-3 timer...

Så der kan være mange årsager til at den bruger strømmen...

Hun opholder sig måske meget på steder hvor den konstant skal "roame" efter sendermaster..
Der er måske MMS imellem de SMSer hun sender og modtager.....

Så alt i alt er det et spørgsmål om hvor meget den bliver "brugt"

Kommentar
Fra : powerade

Dato : 14-11-06 11:21

Refi - læs nu hvad jeg skriver.
"Ganske vist sender hun mange sms'er - men ikke 16 timer i døgnet og slet ikke på et niveau der bør betyde at batteriet løber tør så hurtigt."

Som sagt så har jeg selv haft en 6230 i små 2 år og sendte i al den tid masser af sms'er dagligt uden at rende panden mod batterilevetidsmuren i løbet af et døgn. Det du skriver med konstant brug i 2-3 timer er decideret forkert. 6230's specifikationer lyder på op til 300 minutters tale eller op til 300 timers standby. http://www.nokia.dk/phones/6230/features.php - og sms/mms kan bestemt ikke betegnes som samme batterisluger som tale, på trods af at skærmen skal bruge batteri.

Jeg er klar over at batterilevetiden bliver kraftigt reduceret hvis mobilen konstant søger signal. Men nu arbejder hun centralt i kbh og befinder sig generelt aldrig steder med dårligt signal.

Så nej dette er ikke et sprøgsmål om hvor meget den bliver brugt - det er et spørgsmål om hvorfor den ikke kan holde batteri - eller hvorfor den tror batteriet er ladet fuldt op.

Men jeg vil forsøge mig med miritdk fremgangsmåde og se om det afhjælper problemet.

Kommentar
Fra : hestetyv

Dato : 01-12-06 13:27

Er det originalt eller uoriginalt batteri og lader der bruges til mobilen ? Hvis nogle af delene er uoriginale, kan du med succes udskifte delene til originale.

Derudover ville jeg forsøge med at gendanne fabriksindstillingerne på mobilen (advarsel, billeder osv der ligger på selve mobilen, de forsvinder).

Alternativt hvis ingen af de 2 ovenstående hjælper, så har din kærestes mobil en defekt, som gør at den har for højt strømforbrug i standby. Dette kan skyldes en defekt PA kreds, processor eller modstand i den, eller lign.

Håber det kunne hjælpe lidt ?