/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Køb/salg af kopivarer
Fra : ingepe
Vist : 2049 gange
60 point
Dato : 11-11-06 15:58

Jeg vil høre, hvordan jeg skal forholde mig, jeg har købt en Louis Vuitton pung på DBA - den stod beskrevet som ægte med kvittering og æske (der var billed af kvittering & æske), det viser sig nu, da jeg henter den på posthuset, at det er en kopi og kvitteringen er der selvfølgelig ikke, kan jeg stille op med noget?? eller er mine penge tabt?? det er vel ulovligt at sælge kopivarer. Kan jeg melde vedkommende til politiet??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 16:07

Ja...

Det er forbudt at sælge kopivarer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-11-06 16:27

Ja, du kan anmelde personen for bedrageri, for at sælge en vare for at være noget andet end det den er....men har du prøvet at henvende dig og kræve handlen annulleret og kræve pengene tilbage.

Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du har givet for varen....måske det er nemmere at glemme det og så huske til en anden gang, at "af skade bliver man klog"

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 16:36

Hvordan har du konstateret det er en kopivare ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-06 17:12

Efter Charlotte Dyhrmoses tur til Kina, kom det frem, at hun og andre ministre havde købt kopivarer, det blev der en mægtig ballade af, hun var også i tv.

Udsendelsen sluttede med, at journalisten fortalte, at det faktisk ikke var ulovligt det hun havde gjort, for i EU har man indgået en bagatelgrænse på kr. 1.350,00, hvilket Charlotte selvfølgelig var lettet over.

Ingepe... Hvis du har betalt for meget altså som om det var den ægte varer, ville jeg henvende mig til sælger, og ellers så bare glemme det. Men undlad at tage pungen med på ferie, f.eks Italien og Frankrig har strenge straffe for kopivarer, og de er bedøvende ligeglade med om varerne er gamle udslidte gaver

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-11-06 17:19

Der er ingen bagatelgrænse på bedrageri og det er det hedder når man har foregivet, at sælge den ægte vare.
Personligt vil du sikkert ikke opnå noget ved en politianmeldelse og det er ikke sikkert at der er tid til at forfølge sagen så måske skulle du bare forsøge at få dine penge tilbage - hvis du kan.
Svindlere lever højt på det travle Politi.

Kommentar
Fra : RomanG

Dato : 13-11-06 09:09

annullere købet pga svig, og meld ham for bedrageri. Det er den eneste vej frem.

Kommentar
Fra : ingepe

Dato : 13-11-06 10:25

Hej alle - tak for Jeres svar, jeg kan tilføje, at jeg har ringet og skrevet til ham for at give ham 'en chance' for at annullere handlen, men har ikke hørt en lyd fra ham, han kunne jo bare - for sin egen skyld - tilbageføre pengene og jeg vil sende pungen retur til ham, men han er nok ikke klar over, hvad han er ude i...Så nu må jeg prøve og se, hvad politiet siger. Jeg har også kontaktet LV for at høre, hvad de vil anbefale.