/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Beregning af renteudgift
Fra : pytberg
Vist : 6515 gange
100 point
Dato : 07-11-06 08:56

Goddag.

Så kom næste års skattekort ind ad døren, og i den forbindelse kom jeg til at tænke på hvorvidt jeg selv kan udregne det beløb i renteudgifter, jeg må ændre næste års skat med.

Jeg købte en ny bil i 07 / 06 og lånte i den forbindelse 154.000, hvoraf de 12.000 er stiftelsesomkostiniger.
Renten er fast, årlig pålydende 4,7% og årlig nominelle er 4,8%.
Kan nogen via en formel hjælpe mig til at regne ud hvor meget jeg kan trække fra ?
Eller er det nemmere at gå til SKAT med dokumenterne og så få lagt den ind for hele lånets løbe tid ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 07-11-06 09:13

Du tager bare restgælden primo året og ganger med 4,8%, dvs. 154000*0,048=7392 kr.

Mvh. Ampere

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 110 point
Dato : 07-11-06 09:17

Ovenstående beregning er den letteste og giver et godt estimat - det behøver ikke at være præcist på forskudsopgørelsen idet rentetilskrivningen i 2007 vil ske med rentesrente og der sikkert også kommer rentestigninger i året. Så angiv blot de 7300 kr. på din forskudsopgørelse.

Mvh. Ampere

Godkendelse af svar
Fra : pytberg

Dato : 07-11-06 10:16

Tak for svaret ampere.