/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min PC fryser under opstart
Fra : andreasf
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 06-11-06 12:10

Min PC er begyndt at fryse i opstarten. Ikke i en grad, hvor man ikke kan bruge PC'en, men den bliver forsinket og tager fem-ti minutter om opstarten, hvilket er ret irriterende.
Når man tænder den går den i gang med indlæsningen, men når den kommer til at registrere hukommelsen går den kold. Der når at blive skrevet MEMOR på skærmen, og så går den kold i ca. 5 minutter. Herfter indlæser den resten normalt.

Har nogen et forslag til, hvordan jeg kan løse dette problem?

mvh

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-06 12:24

START - TILBEHØR - KOMMANDOPROMT
Indtast chkdsk/f klik J for at køre chkdsk ved næste opstart.
genstart og lad den køre færdig

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-06 12:29

Anden mulighed er START - TILBEHØR - KOMMANDOPROMT indtast sfc/snannow eller
sfc / scannow det skulle genoprette ødelagte filer.
Har du service pak 2 bliver disse slettet.
Kræver, at du har original XP cd, som skal sidde i drevet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-06 12:30

Citat
sfc/snannow eller

DET ER DER IKKE NOGET DER HEDDER - GLEM DEN

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-06 12:35

Ellers kan du se i din systemlog i START - HØJREKLIK PÅ DENNE KOMPUTER - ADMINISTRER - LOGBOG.
Prøv at se under system, er der bemærkniger, så dobbelklik på disse og der skulle komme en løsning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-11-06 12:42

Du har sikkert fået noget snavs Prøv at gå ind på www.spywarefri.dk og lav en onlinescan og der kan du også hente Adawarw se. Hvilket antivirusprogram har du ?
Mvh Sune

Kommentar
Fra : smik

Dato : 06-11-06 12:49

Kunne lyde som om du har en defekt ramblok..

Prøv at køre denne memtest . http://www.majorgeeks.com/AleGr_MEMTEST_d3257.html og se om den finder noget...

Mvh. Smik