/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
min 2. harddisk er væk..???
Fra : mudshade
Vist : 845 gange
100 point
Dato : 30-10-06 11:59

hej kandu.

Her den anden dag formaterede jeg min pc hvori jeg har to harddiske.. inden jeg formaterede den, kunne jeg under "denne computer" se to drev.. Altså Drev C: og Drev H: (mener jeg det var) Men nu da jeg har fomateret drev c: kommer min 2. harddisk ikke frem i "denne computer". Har tjekket at den står på "slave"..
Når jeg så går ind og vil "tilføje hardware" så står der at den er aktiv og kører fejlfrit.. Nogen der ved hvad der kan være galt..?

Mvh Mads

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 30-10-06 12:04

Du skal højreklikke på denne computer og vælge administrer
så vælger du diskhåndtering og se om den ikke står derinde og muligvis formattere den derinde (Hvis den er tom i forvejen)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-06 12:06

H-klik på denne comp. og vælg administrer
vælg diskhåndtering
Kan du se din harddisk nu.
Der bør være
Disk 0 (C: med styresystem)
Disk 1 (den du mangler)

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-10-06 12:07

Hmmm Der kan nu ellers være gået meget galt!!

Bare for en sikkerheds skyld.
Du har 2 fysiske harddiske og ikke bare en harddisk der er partitioneret i 2 drev????
Fordi det kan jo være en smutter hvis du kun har 1fysisk harddisk!

Men ellers så ville jeg nok fjerne hardware og derefter tilføje den igen.
Dog regner jeg ikke med at du har flyttet jumpere eller lign - Så ellers vil jeg måske finde hvilken producent der har lavet harddisken og derefter tage et smut forbi deres hjemmeside og kigge hvad de har af værktøjer til dette formål

P

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 30-10-06 12:12

har ikke så meget forstand på det.. Ved bare jeg har 2 harddiske Men den jeg ikke kan finde er den med alt musik, skole arbejde og film på men må lige se hvad jeg kan finde ud af..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-06 12:23

Hvad viste diskhåndtering. ???????

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 30-10-06 14:34

kan først lige tjekke det når jeg kommer hjem fra skole..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-06 15:04

Ok -

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 30-10-06 15:27

men skriver nok føærst i morgen igen men takker for jeres hjlælp indtil nu da

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-10-06 17:43

Hvilken begrænsning har du for uddeling af drevbogstav, efter du har formateret.???
Måske er det her at den lukker af for visningen!?!?!?!

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 31-10-06 09:15

Det er også muligt at du skal et smut ind i din bios og få den til at auto detekte hardisken

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 03-11-06 21:16

Muligvis har du mistet din filtabel, men det kræver at du melder tilbage med status om du evt. mangler hjælp

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 20-11-06 12:08

øhh har prøvet at formatere den 2. harddisk men den vises stadig ikke. Prøver lige det med at gp ind i bios når jeg kommer hjem..
tak indtil da..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-06 12:18

Start > kør > skriv > Diskmgmt.msc > OK

Nu kan du se de harddiske som er tilsluttet din computer.

Kan du ikke se din ekstra harddisk så tar vi det derfra.

Kan du se
Disk 0
Disk 1
Så er det snsynligvis Disk 1 der skal oprettes en partition og så formateres.