/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Et dilemma for
Fra : nielsjs
Vist : 883 gange
200 point
Dato : 29-10-06 19:14

Jeg er lidt i et dilemma.
Jeg vil gerne gå til naturist svømning en gang imellem.
MEN det er min kone meget imod da hun forbinder det med noget der har med sex at gøre hvad det absolut ikke har
Hvad skal jeg gøre? Er jeg for pjattet og skal droppe det eller?
Der er ikke mulighed for at få hende med.... hun har end ikke været i en alm svømmehal.
Hvis der nu skulle være en del der synes det er pjat og har gode argumenter imod vil jeg stille et spørgsmål der er imod og give point for det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-06 19:16

Det beror vel lidt på, hvorfor du gerne vil bade nøgen..... så hvorfor??

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 210 point
Dato : 29-10-06 19:21

Det gælder vel om at forklare din kone hvad du mener det går ud på og hvorfor du er interesseret i at gå til naturist svømning. Så er det vigtigt at hører hendes tanker, især hvorfor hun er imod og hvorfor hun tror det indebærer sex. Samtidig er det vel også vigtigt at acceptere at folk har forskellige grænser for hvad de vil og hvad de ikke vil.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-06 19:22

Hvorfor spør du 2 gange??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-06 19:26

Jeg holder med din kone...................det vil jo ikke være naturligt for hende at gå nøgen rundt......................................hvis hun ikke bryder sig om det.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-10-06 19:42

Tjaaa... At gå til naturistsvømning... Det er vel dybest set ikke en nødvendighed - og helt ærligt, hvis det overskrider din kones grænser, så er det vel ikke noget der absolut må gennemføres... Der er jo heller ikke den store forskel på at bade i et par små herrebadebukser og så bade uden?
Medmindre det attraktive skulle ligge i at kigge på de øvrige badere... I så fald, har din kone jo faktisk ret.

Alternativt kunne du jo blive vinterbader og bade ganske bar uden der er andre end din kone involveret....

Helt ærligt, så synes jeg nok, det er for lille en sag til at ofre så meget som et skænderi på....

Vaxen

Kommentar
Fra : Katherine

Dato : 29-10-06 19:52

Hejsa.

Jeg ville heller ikke gøre det. Med det grundlag at jeg synes det krænker min blufærdighed på alle måder. Jeg tror specielt hvis man ikke er tilfreds med sin krop kan det være en rigtig slem oplevelse, for man tror at alle kigger og dømmer en, selv om de ikke gør det. Jeg ved ikke om det er det der er problemet hos jer, men det er i mange tilfælde det det drejer sig om.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 29-10-06 22:14

hej igen
Jeg har ikke nogen ide om at hun SKAL med (selv om det kunne være sjovt at have hende med) jeg kan kun sammenligne med f.eks. dem der kører på motorcykel når man ligeså godt kunne køre i bil man føler sig fri!!!

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 29-10-06 22:16

og jeg spørger 2 gange for at få de bedste svar både for og imod..

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 29-10-06 22:16

er desværre også enig med konen.
Jeg ville aldrig tillade min kone at gå nogen rundt og " blotte " sig for andre.
Ikke at det har noget som helst med sex at gøre, men jeg føler at det der gemmer sig under tøjet er noget vi har i fællesskab. Lyder måske lidt underligt, men jeg ville ikke bryder mig om at der stod en og gloede på hende når hun var nøgen.

Junior

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-06 22:19

Citat
Jeg ville aldrig tillade min kone at gå nogen rundt og " blotte " sig for andre

Whauuuu.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-06 22:44

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-06 23:23

Citat
jeg kan kun sammenligne med f.eks. dem der kører på motorcykel når man ligeså godt kunne køre i bil man føler sig fri!!!

Jeg må så erkende, at jeg altid har betragtet det som et særdeles letkøbt argument for at lufte "de nedre regioner" i fri dressur: "MAN FØLER SIG FRI"

Der er ingen der kan slippe afsted med at få mig til at tro på, at det at være iklædt det absolut mindste par G-strengsbadebukser der findes, kan medføre en manglende fornemmelse af frihed

Jeg er muligvis mere lydhør over for andre argumenter

Men du vil altså gerne bade uden tøj på, og det bryder konen sig ikke om.

Jamen det kan man jo ikke bare sådan ændre, så mulighederne er jo ikke så store:

1, Du gør det alligevel og tager balladen med konen og evt. konsekvenser af det (alt efter hvor tolerant hun er).

2, Du føjer konen og lader være.

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-06 08:47

Vil du også ha' hende med ud og klatre...............hvis hu har højdeskræk.
Nu er kategorien samliv...............altså noget man er sammen om.

Kommentar
Fra : Katherine

Dato : 30-10-06 09:57

Altså jeg kan ikke forstå hvorfor nogen har den lyst.
Det handler et eller andet sted om, at I må finde et kompromi, som i begge kan leve med.
Hvis du udelukkende kun handler efter din egen vilje, er det 100% en samlivs dræber, og det er det jo et eller andet sted vel ikke værd!!
Men jeg synes bestemt at du skal tage din kones modvilje alvorligt, man er 2 til et forhold, det er noget andet hvis man er singel, uanset hvilke emne det handler om!!
Men hvis I nu skulle mødes på halv vejen, så kunne du da nøjes med at gå nøgen rundt derhjemme eller hvis I skal i sommerhus eller lignene. Konen får sin vilje og det gør du jo også lidt.

knus katherine

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 30-10-06 17:14

Det er i grunden sjovt for der er flest af hunkøn der skriver til dette spørgsmål og de er negative.
Jeg skal tænke på konen og hvad hun mener. Hvorimod det næste (95714) der eer det flest af hankøn og de skriver at det skal hun ikke bestemme så jeg skal bare tage afsted!!!!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-10-06 18:52

hvorfor skal det altid være i fuld offentlighed at man skal være naturist.. hvis du har lyst til at rende rundt med flagrende dingelpjort, så gør det der hjemme.
Måske konen så ligefrem vil be dig gå et andet sted hen ..hehe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-10-06 19:34

nielsjs

Jeg synes du skulle fortælle, hvad der i din verden er så dragende ved at slaske nøgen rundt et offentligt sted. Din forklaring med motorcyklen og bilen tror du da ikke selv på.... vel??

PS... jeg er hankøn, sidst jeg kiggede efter.... bare lige til orientering

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-10-06 20:46

hov..glemte lige at sige at jeg også er i besidelse af påhængt tap..

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 30-10-06 21:37

nu var jeg ikke interesseret i en diskution om naturisme og kan kun konstatere at de 2 herrer altså ikke har kørt på motorcykel

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 30-10-06 21:43

Tak for svaret pve. At snakke sammen om det er vel den bedste løsning og så håbe på lidt forståelse
Også tak til alle andre.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-10-06 21:45

Det handler hverken om naturisme eller motorcykler. Det handler om de kompromisser, man naturligvis indgår, når man er i et ægteskab.

Det handler om, om dit behov er så grundlæggende, at det er værd at overskride din kones grænser for. Og så må jeg nok indrømme, at jeg tror, at naturisme mere er udtryk for lyst en behov. Derfor mener jeg ikke, det er det værd. Det er jo med garanti noget, du kan leve foruden - men måske noget din kone ikke kan leve med.

Det handler om, hvor meget du vil respektere din kones værdier og hendes grænser, når de bliver sat op i mod dine drømme, behov og lyster.

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-10-06 21:57

Jooo Jeg har kørt motorcykel i mere end 10 år, så det ved jeg en del om. Jeg har dog ikke følt mig fristet til at optræde nøgen, som du åbenbart har..... heller ikke når jeg kørte motorcykel.

Pudsigt er det dog, at du ikke vil fortælle hvorfor du absolut skal strippe i en svømmehal. Det virker lidt skummelt på den måde.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 31-10-06 16:45

Til klumme:

www.naturister.dk/forside.php

og

http://naturister.dk/naturisme/hvad/

kik på de sider de forklarer nok lidt bedre end jeg kan