/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
fra engelsk til dansk??
Fra : Baxon7
Vist : 1462 gange
200 point
Dato : 26-10-06 21:52

davs...
jeg har lån Adobe Photoshop CS2 fra min ven og jeg har bare en problem,
da jeg selv ikke god læs engelsk..så jeg prøve lykke hos kandu.dk..

kan jeg ændre/opdate Adobe Photoshop CS2 fra engelsk til dansk og hvordan kan jeg gør det?
jeg ved ikke om det kan lade gøres på Adobe Photoshop CS2..version er 9.0.2...

håb det kan godt samt en guide(trin for trin) til dette ændre/opdate

fra baxon7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-10-06 21:56

Det mener jeg bestemt ikke du kan, da det er to forskellige udgaver, hvoraf den danske er dyrest når man køber det.

Men nogen af de photoshopprogrammer, kan man købe et hæfte med en dansk vejledning til, det kan man sikkert også til CS2 udgaven, de plejer koste ca 100,-

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 21:57

http://www.preducation.dk/tipstricks/photoshop/photoshop.html

tror det vil være en dyr fornøjelse at opgradere - så hellere forsøge sig frem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 21:58

bibliotekerne har en rigtig god bog med instruktioner - forresten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 22:04
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 22:06
Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 26-10-06 22:06

ohh...
penge-grådige af Adobe Photoshop CS2

så,det må være en dansk vejledning på internet og gratis....
er Adobe Photoshop CS2 en af de bedste "tegning-program"...da jeg vil ikke bruge spild tid på
dem...jeg har photofilter,som er ok...men min ven siger Adobe Photoshop CS2 er bedste til
altmuligt....så nu tjek jeg jer om i er enige??

jeg vil ikke bruge en rød øre på Adobe Photoshop CS2 med dansk opdate...

og 200 point til dem ,det har bedst bud på ((dansk vejledning på internet og gratis))

baxon7

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 26-10-06 22:27
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 23:09

nu ved jeg tilfældigvis du vil tegne - så jeg vil anbefale dig at investere i paint shop pro - version 8 er nem og let tilgængelig og koster ikke en formue (næsten) - er du hurtig kan du få fat i den meget billigt - jeg lægger lige et link i private beskeder

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 26-10-06 23:15

Her er en oversættelse af de engelske udtryk til dansk - det er godt nok til Photoshop 7 men udtrykkene er de samme.

http://www.thorsvejwebdesign.dk/Library/tekster/eng-da_tekst/menu.htm

Men vend dig til at bruge de engelske udtryk, idet de fleste tutorials bruger engelske udtryk.
og her et par tutorials fra samme side http://www.thorsvejwebdesign.dk/Library/tekster/photoshopindex.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-06 18:46

rigtig gode links bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-06 19:02

Tak for det miritdk - det gode ved et sådan spørgsmål er, at der dukker noget op en gang imellem som man kan bruge, selvom det ikke løser det egentlige spørgsmål.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 28-10-06 02:44

hej...
det er god link på alle..en hak er jeg skulle valge den ene...
da jeg sagt første gang med ((fra engelsk til dansk)) så bageften en vejledning..
så jeg synes det var bentjuul som har god link...men alligvel vil jeg siger tak til alle..

tak,hav god week

Godkendelse af svar
Fra : Baxon7

Dato : 28-10-06 02:51

hej bentjuul

din link er godnok som er jo fra engelsk til dansk..
selvom det er ikke hvad jeg håb..f.eks en vejledning til photoshop..
det ser ud jeg må måske køb en bog eller en program som miritdk har forslag..

så tak skal du hav...

baxon7

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 28-10-06 02:54

ups...

jeg glemt med sætte 4 stjerne til bentjuul
så beklager...hav godweek...hasta la vista

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-10-06 03:34

Tak selv Baxon7 - der er lige udkommet et nyt hæfte til Photoshop CS2 http://libris.dk/pcoginternet/grafik/vis_produkt/shop/photoshop-cs2-for-alle/?cHash=01024c2ecf der er rimeligt billigt.

God weekend til dig også

//bentjuul