/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux program til at backup
Fra : z1terapi
Vist : 841 gange
50 point
Dato : 26-10-06 19:13

Hej
Findes der et godt Linux/freeware program ala Ghost, til backup af Windows XP?
Jeg skal bare kunne tage backup af et drev, og ligge backup'en på et andet drev.

mvh Thomas

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 20:21

Jeg fandt lige dette program, som jeg vil prøve en dag.
http://sourceforge.net/projects/bacula

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-10-06 21:33

Hej Thomas
hvis jeg forstår dig har du en XP og en LINUX maskine kørende
Du bruger sambaserveren (det er den der gør at du kan bruge linuxdisken som netdrev fra XP maskinen) vupti du har din backup på en anden maskine.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 30-10-06 22:15

Jeg har 2 drev på min pc. Jeg vil gerne have en komplet backup på "det andet drev", så jeg kan "reinstallere" rimelig hurtigt. Jeg ved at hvis HD'en crasher osv. så hjælper det ikke noget, men det er også mere til hvis der kommer spyware osv.

mvh Thomas

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-06 11:24

Den hurtigste metode her hos mig er Drive Image når jeg benytter den sådan:
3 partitioner
1. Win 98 styresystem (Drive image og Partition Magic indstalleret)
2. XP styresystem som der skal laves en backup af. (Drive image og Partition Magic indstalleret)
3. Image lager til backup.

Jeg er begyndt at bruge dette system:
2 harddiskskuffer til indbygning
2 harddiske sat som CabelSelect
HD 1. 10 Gb med XP og 110 GB med lager til image (Drive image og Partition Magic indstalleret)
HD 2. 30 GB med XP som bruges alm. og 80 GB til programmer og image filer. (DI og PM indst.)

Den hurtigste backup metode er når der køres i windows XP = 1,1 GB i min. fra HD til HD
Backup bliver pakket til halv størrelse.

Nå det var bare lige en sidebemærkning.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 31-10-06 15:38

Hej Thomas
du har ikke nævnt hvad linux har med din xp maskine at gøre eller om du idet hele taget har en sådan. og hvis du kun har en XP maskine så er du nok bedre hjulpet i en anden gruppe.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 15-11-06 17:36

Tak for svaret e.c.