/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Google søgning
Fra : Mr3xS
Vist : 8860 gange
77 point
Dato : 26-10-06 11:03

Hvordan sletter man de søgninger der kommer frem når man skal søge i Google? Altså, taster man "B" for bøllehat (bare et tænkt eksempel ), så kommer de sidste søgte ord med "B" frem. Jeg er efterhånden ved at være træt af at kigge på alle de søgeord jeg brugte ifm. mine studier for lang tid siden... Kan man ikke slette dem, så man kan starte "på en frisk"?

PFT

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-10-06 11:10

Funktioner- internetindstillinger- slet cookies og midlertidige internetindstillinger og ryd oversigten

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-10-06 11:12

Citat
Hvordan fjerner jeg tidligere søgninger, når jeg begynder en ny forespørgsel?

Din søgehistorik er en funktion i Internet Explorer 5.0. For at slå denne funktion fra, gå til "Internet Indstillinger" under "Værktøjer" menuen, og vælg "Indhold" fanen. I området med personlige oplysninger, vælges 'Automatisk færdiggørelse'. Klik på 'Rens formular' knappen. Du kan også fravælge formular knappen i det samme vindue, for at forhindre tidligere søgninger i at dukke op i fremtiden. Alternativt kan du slette enkelte punkter fra historikken ved at bruge "ned" piletasten for at vælge en tidligere søgning og trykke på Delete når en uønsket søgning er markeret.

http://www.google.dk/intl/da/faq.html#iehistory

Kommentar
Fra : ole65

Dato : 26-10-06 11:24

Citat
hvis du vil slette adresserne helt højreklikke du på adresserne og vælger slet i adressekartoteket.

hvad angår gamle søgeadresser - gå i funktioner - internetindstillinger - indhold - autoudførelse og fjern fluebenet i webadresser
gå derefter ind under fanebladet avanceret og rul ned til slet midlertidige internetfiler når webbrowseren lukkes - fjern flueben der

Godkendelse af svar
Fra : ole65

Dato : 25-10-06 20:35

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret miritdk.

Det var faktisk lige det jeg manglede til de gamle søgninger i Google.

Med hensyn til de "gamle" adresser som foreslås i e-mail "til" feltet, har jeg nu fundet ud af at de blot kan slettes med "del" kanppen på tastaturet, efter at jeg med pilene har flyttet bjælken hen på den adresse som jeg ikke skal bruge mere.
mvh
Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 11:28

funktioner - internetindstillinger - indhold - autoudførelse - fjern hak i webindstillinger

samme sted under avanceret rul ned og sæt hak i slet midlertidige filer når webbrowseren lukkes ned

nu og her - under egenskaber i internet explorer - slet cookies - slet filer (også offline indhold) og ryd oversigten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 11:31

btw - når en adresse er "oppe" i adresselinjen kan man blot markere den og bruge mellemrumstasten til at slette med

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 11:47

http://www.google.dk/
sæt curseren i søgefeltet og skriv a
flyt musen ned på det første ord den laver (ikke klik kun så den bliver blå)
tryk på delete indtil det er væk
vupti.........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 11:50

forkert - du skal ikke skrive noget a bare stil dig i søgefeltet.

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 26-10-06 12:10

Tak til jer alle, jeg forsøger og ser hvad der sker..

Jeg bruger i øvrigt Safari.. Og det er på en Mac hvis ikke alle skulle have set hvilken kategori spørgsmålet var i

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 12:11

aws den mac havde jeg overset

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 12:21

Du er på google's hjemmeside - og den MAC har vel også en delete/slet tast.

http://www.google.dk/
sæt curseren i søgefeltet og skriv ingenting
flyt musen ned på det første ord den laver (ikke klik kun så den bliver blå)
tryk på delete indtil det er væk
vupti.........

Håber at det virker i MAC

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-10-06 12:27
Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 77 point
Dato : 26-10-06 12:35

Ja ja Ans - og google køre jo i IE her hos mig (ej MAC)

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 26-10-06 12:50

Jeg forsøger og lader høre hvordan det gik

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 27-10-06 16:04

I webbrowseren Safari på en Apple Mac computer findes der øverst til højre et felt, hvorfra der kan søges i Google. Yderst til venstre, i pågælende felt, ses et symbol, der skal forestille et forstørrelsesglas. Når du klikker på dette symbol, vises en liste med de seneste søgninger og nederst på listen ses teksten "Slet seneste søgninger". Og tænk en gang: listen over de seneste søgninger slettes faktisk hvis du vælger dette punkt. Så smukt og enkelt kan det gøres.

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 27-10-06 20:36

>UlrikB

Ja, det er rigtig godt, især hvis det også fjernede de seneste søgninger når man vælger at gå ind på www.google.dk..

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 27-10-06 20:44

Nå, jeg var inde og rode med noget Cookies og noget auto-udfyld.. Jeg ved ikke hvilken af tingene der hjalp, måske er det nok auto-udfyld.. Nu er det væk i hvert fald

Tak for hjælpen til jer alle..

Godkendelse af svar
Fra : Mr3xS

Dato : 15-01-07 20:23

Tak for svaret e.c.