/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Highway1 - USA i december???
Fra : Trotskij
Vist : 473 gange
111 point
Dato : 23-10-06 23:29

Hej
Vi bor i Californien lige syd for San Francisco i et ½ års tid, og har en plan om at tage en køretur til LA i december når vi får gæster fra DK.

Jeg vil derfor lige høre om nogen har prøvet turen San F - LA i december måned, hvor der skulle være en del regn og sådan.

For det første vil jeg godt høre, hvor god vejen er og om man skal passe meget på, når man kører helt ud langs "kanten". Amerikanere er vant til mangesporede veje, så jeg ved ikke rigtigt om man skal stole på deres vurdering af denne "lille" vej der snor sig farligt helt ude ved afgrunden eller om vejen reelt er som en god dansk landevej, hvor man overhovedet ikke er i fare for at falde udover

Så altså hvis nogen har erfaring med den smukke californiske Highway1 i sydgående retning - helst i regnsæsonen, så vil jeg meget gerne høre det!!!

Kan man desuden tage turen på 1 enkelt dag (evt. 2) ??

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 29-10-06 19:43

Jeg er sammen med skolen herovre i USA, og vi kørte for 1½ uge siden til LA fra SF og vi kørte vejen hjem for 1 uge siden
Vi kørte godt nok ikke ad Highway 1, men i stedet for på 5, mener jeg, det var
Jeg synes, at de fleste amerikanere kører, så man ikke er bange for at falde udover
Vi tog vejen derned på en dag og den anden vej tog vi også på en dag, faktisk varede det kun 7 timer