/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Befordring og overnatning
Fra : Trøjborg
Vist : 768 gange
20 point
Dato : 23-10-06 11:39

Kan nogle hjælpe mig med nedenstående problemstilling:

Har fået tilbudt job i København. Bor i Århus og kan p.g.a. kæreste og lejlighed ikke flytte det næste halve år.

Hvis jeg lejer et værelse i København, som jeg overnatter i fra mandag til fredag, kan jeg da få befordringsfradrag for turen mandag morgen og fredag eftermiddag?

Da der ikke er tale om et midlertidigt job kan reglen om dobbelt husførelse næppe anvendes.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 23-10-06 12:25

Ja, du kan få fradraget, såfremt du ikke flytter din adresse, men vedbliver at bo i Århus.

M.h.t. den dobbelte husførelse, er der nogen betingelser der skal opfyldes.
Og nu skriver du, at arbejdet ikke er midlertidigt......jeg ved ikke om det evt. kunne lade sig gøre, at du bliver ansat¨på midlertidig basis...på papiret altså, sådan at når der er gået en tid, at du så bliver fastansat

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-79.html

mvh dova

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 24-10-06 01:52

Er der nogen der behøver at vide at du flytter til Kbh?
Jeg ville godt nok forsøge at få befordring for alle dage, der er jo ikke noget med at de giver boligtilskud fordi du flytter tættere på pga. arbejdet.

Godkendelse af svar
Fra : Trøjborg

Dato : 06-11-06 23:44

Tak for svaret dova.