/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram
Fra : elof
Vist : 222 gange
20 point
Dato : 02-01-03 09:57

Jeg har en bærbar lifetec computer, der desværre kun har 64 mb ram.
Nu vil jeg gerne købe ekstre 128 MB.
Hvilken type ram skal jeg købe, og kan de monteres i en af de to slots der er i bunden af computeren ?.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 02-01-03 10:36

Såfremt du ikke kan identificerer ram'en, som jeg går udfra sidder i et af de 2 slot, så prøv lige at skrive havd du kan aflæse.
Mvh OW

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-01-03 10:50

Hent programmet sisoft sandra http://www.sisoftware.co.uk/index.php?dir=dload&location=sware_dl_x86&a=&l ang=en og kør testen der hedder "mainboard information"
Efter testen skriver du herinde hvad der står under
* manufacturer
* model
* version

under "logical/chipset memory banks" kan du se hvilke RAM der er i computeren her og nu

Du kan også trykke på de 2 stykker papir der er i nederste venstre hjørne når testen er lavet. På denne måde kopierer du alle informationerne. Derefter kan du bare højreklikke i skrivefeltet på denne side, og vælge sæt ind

Kommentar
Fra : Goffey

Dato : 10-01-03 17:11

Hej

Det lyder som alm. so-dim ram, men husk nu at tjekke din manual så du ved hvor meget ram din pc understøtter. Det er jo bittert at få 128 MB hvis den kun understøtter 128 MB ialt, da der jo i forvejen sidder 64 MB på bundkortet. Der står sikkert også hvor hurtige ram den understøtter f.eks 100 el. 133 Mhz. Og sidst.... ja det er der de skal monteres...

Mvh. Per Mathiesen

Http://www.combitech.dk

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-01-03 22:30

Hej
Hvis du ikke har fået løst problemet/fået svar på spørgsmålet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 00:45

Hej
Hvis du ikke har fået løst problemet/fået svar på spørgsmålet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Kommentar
Fra : manollo

Dato : 02-02-03 14:30

Tak for svarene men der lige det at min pc kører som den skal, den er også blevet meget hurtigere jeg kan bare ikke forstå hvorfor den starter op med hvor mange ram der er i den. Den skriver:
135168 KB OK
084 007 E8 CE 201-Memory Error
164-Memory Size Error
F1 Boot
F10 Indstil
Vil det hjælpe hvis jeg tager den gamle RAM Blok ud og kun kører med den nye på 128MB
frank

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-02-03 14:46

Noget kunne tyde på at de nye ram ikke virker eller ikke kan køre sammen med bundkortet/de gamle ram

Du kunne evt. prøve at tage de gamle ud og prøve med de nye, så finder du da ud af om de overhovedet kan køre på din computer.

135168 KB = 128 MB

så det er de resterende der er fejl i

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-02-03 19:30

???

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-02-03 22:11

?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-02-04 20:19

Du har stillet et spørgsmål hvorefter du har "glemt" det !!!!
Når et spørgsmål ikke mere er aktuelt skal det lukkes. Dette gøres ved at trykke på accepter som svar i højre side over et af kommentarerne og er en slags belønning/accept af den tid andre har brugt på at hjælpe dig med at løse dit problem eller belyse noget på en anden måde.

Som hjælper kan man nederst fjerne et flueben der hvor der står "Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål. "

Som den der stiller et spørgsmål har du ikke mulighed for at slippe for emails før dit spørgsmål er lukket, så det ville da være en god ide at få dette gjort

I tilfælde af at du skulle sidde måbende og spørge dig selv hvorfor det skulle være et problem, så kan jeg fortælle dig at når et spørgsmål står åbent så komme der brugere ind og vil hjælpe.....men du gider ikke engang at svare tilbage

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-02-04 20:19

Du har stillet et spørgsmål hvorefter du har "glemt" det !!!!
Når et spørgsmål ikke mere er aktuelt skal det lukkes. Dette gøres ved at trykke på accepter som svar i højre side over et af kommentarerne og er en slags belønning/accept af den tid andre har brugt på at hjælpe dig med at løse dit problem eller belyse noget på en anden måde.

Som hjælper kan man nederst fjerne et flueben der hvor der står "Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål. "

Som den der stiller et spørgsmål har du ikke mulighed for at slippe for emails før dit spørgsmål er lukket, så det ville da være en god ide at få dette gjort

I tilfælde af at du skulle sidde måbende og spørge dig selv hvorfor det skulle være et problem, så kan jeg fortælle dig at når et spørgsmål står åbent så komme der brugere ind og vil hjælpe.....men du gider ikke engang at svare tilbage

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-02-04 20:19

Du har stillet et spørgsmål hvorefter du har "glemt" det !!!!
Når et spørgsmål ikke mere er aktuelt skal det lukkes. Dette gøres ved at trykke på accepter som svar i højre side over et af kommentarerne og er en slags belønning/accept af den tid andre har brugt på at hjælpe dig med at løse dit problem eller belyse noget på en anden måde.

Som hjælper kan man nederst fjerne et flueben der hvor der står "Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål. "

Som den der stiller et spørgsmål har du ikke mulighed for at slippe for emails før dit spørgsmål er lukket, så det ville da være en god ide at få dette gjort

I tilfælde af at du skulle sidde måbende og spørge dig selv hvorfor det skulle være et problem, så kan jeg fortælle dig at når et spørgsmål står åbent så komme der brugere ind og vil hjælpe.....men du gider ikke engang at svare tilbage

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-02-04 20:19

Du har stillet et spørgsmål hvorefter du har "glemt" det !!!!
Når et spørgsmål ikke mere er aktuelt skal det lukkes. Dette gøres ved at trykke på accepter som svar i højre side over et af kommentarerne og er en slags belønning/accept af den tid andre har brugt på at hjælpe dig med at løse dit problem eller belyse noget på en anden måde.

Som hjælper kan man nederst fjerne et flueben der hvor der står "Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål. "

Som den der stiller et spørgsmål har du ikke mulighed for at slippe for emails før dit spørgsmål er lukket, så det ville da være en god ide at få dette gjort

I tilfælde af at du skulle sidde måbende og spørge dig selv hvorfor det skulle være et problem, så kan jeg fortælle dig at når et spørgsmål står åbent så komme der brugere ind og vil hjælpe.....men du gider ikke engang at svare tilbage

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-02-04 20:19

Du har stillet et spørgsmål hvorefter du har "glemt" det !!!!
Når et spørgsmål ikke mere er aktuelt skal det lukkes. Dette gøres ved at trykke på accepter som svar i højre side over et af kommentarerne og er en slags belønning/accept af den tid andre har brugt på at hjælpe dig med at løse dit problem eller belyse noget på en anden måde.

Som hjælper kan man nederst fjerne et flueben der hvor der står "Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål. "

Som den der stiller et spørgsmål har du ikke mulighed for at slippe for emails før dit spørgsmål er lukket, så det ville da være en god ide at få dette gjort

I tilfælde af at du skulle sidde måbende og spørge dig selv hvorfor det skulle være et problem, så kan jeg fortælle dig at når et spørgsmål står åbent så komme der brugere ind og vil hjælpe.....men du gider ikke engang at svare tilbage