/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
2 x internet på et netværk
Fra : duehus
Vist : 700 gange
50 point
Dato : 22-10-06 11:59

Jeg har et netværk sammen med min nabo, før delte vi internet men nu har han fået sin egen forbindelse.
Problem: når han sætter netværkstikket i bruger hans pc automatisk mit internet.

Router: dlink dgl-4300
bredbånd: Arrownet, jeg kører gennem router, han bruger arrownets modem tilsluttet med usb.
Win xp på begge maskiner.

Er der nogen der kan hjælpe os?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 60 point
Dato : 22-10-06 12:06

I D-link kan du udelukke hans computeradgang til internettet. (bla. i parrentcontrol)
I hans opsætning står den nok til internet via LAN.............som skal rettes til modem.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 22-10-06 13:59

Hej duehus

Såvidt jeg kan se på din router er denne trådløs, måske ikke sikret , men din nabo skal gøre sin nye internet forbindelse som standard , og slette den trådløse forbindelse og du kan evt. ændre koden så han ikke logger på din forbindelse, kan han ikke da den er ændret, medmindre du giver ham den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-10-06 14:10

Det er fordi indstillingerne er så det er dit netværk han får internet igenne. Slet din forbindelse hos ham og lav en ny med hjælp af de nye informationer han har fået

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 14:21

Jeg går ud fra at i stadig skal benytte jeres lille netværk, som i også kan.

Kommentar
Fra : duehus

Dato : 22-10-06 20:58

Vi har haft netværk sammen men da han fik sin egen internetforbindelse kunne vi kun få det til at virke hvis vi frakoblede netværkskablet.
Så lige nu har vi ikke netværk sammen da han tager min båndbredde.
Forbindelsen er ikke trådløs men med kabel.
Alt fungerer hver for sig.
Jeg har fundet access control i routeren, og vil prøve at koble ham op og hindre ham i at bruge min forbindelse.
Han har også bredbånd, skal hans internet så ikke stå til lan? selvom det kører gennem usb?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 21:32

LAN = netværk = router eller lignende.
Hvis adgangen til nettet er direkte via USB til ADSL modem er det ikke LAN.
Den eneste Lan er jeres netværk. Du kan evt. benytte forældrekontrol (D-link = parrentcontrol)
Og der afvise hans adgang til nettet eller kun tillade din egen comp til nettet.
Gå ind i advanced > filter > MAC filters >
Nu kan du enten se hans MAC-adresse eller du kan skrive den.

MAC-adresse findes sådan på egen comp.
start > kør > skriv cmd >ok > skriv ipconfig /all og tryk ente
resultat:
fysisk adresse.................................xx-xx-xx-xx-xx-xx

Godkendelse af svar
Fra : duehus

Dato : 24-10-06 22:45

Tak for det hurtige svar e.c.
Det funkede med det samme, da jeg havde sat routeren op.