/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cd-drevet virker ikke
Fra : snoopy_2
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 21-10-06 17:37

HJÆLP!

Mit cd-drev virker ikke det er et 'hp dvd writer300n'
hvis man højreklikker i denne comp. klikker egenskaber>hardware>enhedshåndtering vises drevet men med en gul trekant med et udråbsgn på (!)

Drevet kan ikke læse cd'er eller skrive cd'er, det er somom den ikke mærker at det er der, har prøvet at skifte drevet ud med et andet, haft 2 dreve i, skifte en lille dimmer i til et eller andet master noget

Er kablerne mon defekte?
Er motherprintet defekt?
Skal jeg købe nye kabler eller drev, hvis man kan?
ANdre forslag?

Kommentar
Fra : lars-emil

Dato : 21-10-06 17:50

hej kan din computer finde cd-drevet i bios.. så kan du prøve at komme en xp cd i. og hvis den vil læse cd`en der så er der en mulighed for at det er dit windows der er en fejl.

Kommentar
Fra : snoopy_2

Dato : 21-10-06 18:07

måske er det nu jeg skal være dum? hvad er bios

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-06 18:11

Det er fordi den rigtige driver ikke er installeret. Find den på nettet. Installer den inde fra enhedshåndtering ved at Opdater driver og sæt flueben i at bruge internettet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-10-06 00:30

Du skal hve et styresystem, som kan håndtere cd rom.
Det kan de nyere windows som f. eks win2000 og winxp.

Dit bundkort skal også "være åbent til cd" . du skal indstille bios til det. hvis du ikke kan se i manualen hvordan må du have en mere kyndig bekendt til at gøre det for dig. forklaring her vil blive for lang, især når vi ikke kender dit bundkort og bios udgave.

Så skal drevet være indstillet til slave hvis du på det samme interface har en anden master.

Kommentar
Fra : snoopy_2

Dato : 23-10-06 18:48

winXP så meget ved jeg da,. tror ikke jeg har en manual da det har været min fars comp.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-10-06 21:10

Hvad med at skifte det ud med en kugleramme???