/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Nyt butik
Fra : dragoneyes
Vist : 888 gange
61 point
Dato : 20-10-06 23:42

hey allesammen jeg er virkelig i nød og håber i kan hjælpe mig

Jeg er 18 år gammel og skal nu til at starte en helt ny forretning op. Der skal være salg af mobiltelefoner og mobiltilbehør,

har fået en butik i slagelse på 70 m2, den er fuldstændig tom,

jeg skal bruge alt inventar, der skal monteres sikkerhed som alarm og gitter men ved slet ikke hvad det koster at få sat en alarm op så den er forsikringsgodkendt det samme gælder gitteret. Jeg skal bruge nogen websider så jeg kan se, og nogen pris så jeg bare kan sætte ind i budgettet og give det til ejeren af ejendommen, der er flere der er interesseret i at leje formållet og derfor skal der afleveres et budget så har lige weekenden til det så jeg kan aflever det mandag. håber virkelig i kan hjælpe hvis nogen af jer har åbnet en forretning før hvis i ved hvad der skal bruges og hvad man kan gøre hvad jeg skal være særlig opmærksom på osv da jeg ikke har helt styr på de i må meget gerne hjælpe med alt tak.

Bemærk det er alt hvad jeg har af point tilbage desværre :(

håber i vil gør mig en tjeneste

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 71 point
Dato : 20-10-06 23:53

Puha, det lyder som om du ikke rigtigt har tjek på tingene endnu.

Måske du skulle finde noget mere professionel hjælp inden du springer til at leje en butik du sikkert ikke aner om der er/kommer penge nok til at betale lejen for.

Der skal lægges budget, regnes på hvor meget du forventer forretningen vil gi i overskud.
Der skal jo være penge til at betale leje af butikken, indretning , varelager m.v.

Indretning og tyverisikring af butikslokaler er hammerdyrt.

http://startguiden.virk.dk/

http://www.shop-fix.dk/content.asp?ID=123

http://www.supersellers.dk/

Håber du har mange penge.....eller en god kassekredit

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 10:26

det lyder som et megaprojekt for en på 18 - men er pengene tilstede kan alt jo lade sig gøre

inventar .. kig dig omkring både i aviser og på nettet efter kontor/butiks inventar - så bør du kunne finde noget - især kan du med fordel finde brugte ting der passer .. det kan blive en dyr sag - men også en overskuelig sag.Det kan ofte betale sig at kigge på både det ene og andet og især auktioner efter brugt inventar - det er ofte ganske nyt når det kommer til stykket

Hvad angår alarmer - så kommer du ind under kategorien audio-visuelt udstyr - og det kræver at sikring med alarm skal overføres til en godkendt vagtcentral - udstyret skal samtidig også være skafor godkendt - (herunder også låse etc) - ganske rigtigt en ganske dyr omgang. Ydermere skal vinduer og døre mekanisk sikres - også med mulighed for gittersikring eller lign. - så det er lidt oven i. Du skal samtidig være opmærksom på at spørge om du SKAL have overfaldsalarm siddende - det er så ærgeligt at mangle noget i alarm sikringen hvis uheldet skulle være ude.

Jeg vil anbefale dig at spørge om sikringsalarmer hos de større kendte firmaer der beskæftiger sig med den slags - om ikke andet for at være på den sikre side - i dit tilfælde kan du ikke på nogen måde vælge mindre professionelt udstyr - og de ved hvad de taler om - kan også komme og give dig tilbud (jo flere du henvender dig til jo bedre overblik - men henvend dig til skafor når du har budene og vær sikker på at firmaerne leverer dokumenteret skafor udstyr så du ikke kommer i klemme)

"skafor" = Dansk Forening for Skadesforsikring

ps - meget vigtigt er det, at den vagtcentral/kontrolcentral du vælger er godkendt af rigspolitiet da den dyre sikring ellers vil være uden værdi.

du kan med held får rigtig mange af de oplysninger vedr alarmer hos det forsikringsselskab du ønsker at bruge - og ved samme lejlighed få at vide hvor meget du kan spare i forsikring netop ved at bruge bestemte skafor alarmer og sikringer - og vagtselskab med godkendt kontrolcentral

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-10-06 10:38

Du har da vist ikke undersøgt ret meget, inden du går i gang med et sådanne projekt.
Det er fuldstændigt umuligt at finde af en pris, uden der har været proff. folk ud og måle op, kigge på forholdene, osv. og så regne et tilbud ud.
Det er altså ikke bare lige, men hvad skal udlejeren egentlig bruge priserne til????
Er det for at få dig til at finde alle priser osv. og så udleje til en anden???? i så fald laver du alt forarbejdet gratis, for udlejer.
For mig lyder hele projektet som en hurtigt ide, der overhovedet ikke er velovervejet.
Det skal nok gå, bare du har penge nok med hjemmefra. Regn bare med at du skal bruge Kr. 300000,00 - 500000,00 inden du har alt klart til åbningen af butikken, og håb på at den bliver et hit øjblikkeligt, ellers må du have flere penge med.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 15:09

Jeg ville se mig om efter noget andet - markedet BUGNER af den slags forretninger og har du ikke en aftale med en mærkevarefabrikant eller et mobilselskab vil du ret hurtigt blive fattig.....

Pas på udlejer ikke blot vil have butikken renoveret og bagefter opsiger dig......

Jeg kan ikke indse hvad han skal med de omtalte oplysninger....

En bankoplysning må for ham være RIGELIGT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 15:12

For 11 dage siden ville du åbne en vandpibecafe - du har mange jern i ilden

http://www.kandu.dk/Spg94827.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 15:23

tror jeg er hoppet af her

Godkendelse af svar
Fra : dragoneyes

Dato : 21-10-06 20:06

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : mette1959

Dato : 30-10-06 15:22

Du skal få en revisor til at lave et budget til dig. Det kan du bruge når du skal have en kassekredit i dit pengeinstitut. Forstår ikke hvad udlejeren skal bruge dette budget til? Jeg vil foreslå dig at gå ind på den blå avis under inventar, der kan du finde meget brugt incl. dankortmaskine og kasseapperat. Få dit pengeinstitut til at gennemlæse din lejekontrakt og pas på med at binde dig for flere år hos udlejeren. Sørg for at få en kassekredit på min. 200.000,- hvis du selv har penge til indretning, inventar og opstart-varelager. Hos Espenheins Eftf. her i Slagelse kan du få pris på alarm samt hvad det koster dig at være tilsluttet alarmselskab. Du skal også have en erhvervsforsikring samt en sygeforsikring for selvstændige.