/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
trådløst tastatur/mus fra sofa
Fra : andreasf
Vist : 1068 gange
100 point
Dato : 20-10-06 14:13

Jeg har netop købt et LCD-tv og vil gerne bruge min bærbare PC på TV'et. det kræver jo så et trådløst tastatur/mus, som kan række helt ned til sofaen. Jeg skal altså bruge et keyboard og en mus, der har en rækkevidde på minimum 3 meter, så jeg kan styre computeren i ro og mag. Problemet er bare, at producenterne meget sjældent oplyser rækkevidden på deres produkter.

Så er der nogen, der har erfaringer med dette, og som kan give et bud på, hvilket keyboard jeg skal investere i? Det må meget gerne være så billigt som muligt, så længe det opfylder kravet til rækkevidden.

mvh

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-06 14:24

Du kan forlænge ledningen, der går fra Pc'en til modtageren, så denne kan placeres tæt ved sofaen.
Jeg har selv prøvet det med ca . 10 meter med PS2-stik. Jeg klyttede bare et kabel sammen ved hjælp af en loddekolbe, men forlængerkabler kan også købes færdige.
USB kan også forlænges.
De garanterer kun fem meter. Normalt kan det dog færlænges mere, men ellers kan man investerer i en USB kabel med forstærkerenhed.
Endelig kan du købe et tastatur/mus sæt der køre med Bluetooth. De kan række rigtig langt.
I hvert fald 10 meter.
gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 14:56
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 14:58

tastatur og mus i et,man kan også købe en fjern betjæning til dyret

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 15:00

ups>
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=520525
der er flere modeller/priser

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 15:08

Der er ikke infrarød modtager med og funktionere med XP media center vis man skal have fuld funktions dygtighed
af dyret,spørg inde hos SHG,live support

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 20-10-06 15:15

DA jeg ikke har media center installeret, er microsofts tatstature ikke en mulighed. Musen har vist også ry for at være noget værre møg. At senderen er infrarød gør også at man skal pege direkte på modtageren, hvilket ikke er helt ideelt.

Virker speedlinken til en alm. PC? og er den trådløs eller infrarød?

mvh

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 15:25
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 15:26

2.4 GHz wireless

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 20-10-06 15:29

Betyder 2,4 Ghz wireless at det er bluetooth?

Er der nogen der kender til dette speed-link keyboard eller til et sted, hvor man kan læse anmeldelser? For det ser vel egentlig meget fornuftigt ud. Ville dog nok stadig foretrække et almindeligt "billigt" keyboard+mus, hvis der findes sådan nogen med en rækkevidde på 3 meter.

mvh

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 15:31
Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 15:34

Mit er et Logitech....

Over 2 meter er der problemer....

Så mon ikke det er ret generelt - tror kun de fleste rækker et par meter..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 15:37

2,4 Ghz er det ikke wireless net.

Jeg har set et keyboard hvor mus og keyboard blev ladet op, (også bluetooth).
Men det er forsvundet.

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 20-10-06 15:39

1049,- er under alle omstændigheder for dyrt. Men jeg har læst andre steder, at nogen Logitech-modeller rækker længere end to meter. Er der nogen, der har erfaringer med dette?

mvh

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 15:42

ups
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=520639

-------------------------------------------------------
Det har du ret i refi man kan ikke regne med producenternes oplysninger,man skal selv gå den lange sure vej og afprøve skittet(dyt fornøjelse)

Hold jer langt vær fra dete keyboard/mus,jeg købte et
for et par mdr siden og nu står det i et hjørne og sammler støv(lag når man skriver.kan ikke løses.mange har problemet)
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=520499
Har brugt mange trælse dage på skitte.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 15:43

dyrt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 15:46

dette,mit gammle tastatur er blevet træt(6 år G microblød ergonomisk,kører som en harly d)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-10-06 15:47

2,4 Ghz er det ikke wireless net,det kan det også være,de kører inden for samme frekvens område.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 21-10-06 20:40

alle trådløse rækker ca 10 mete så køb den det er luksus uden kabel

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 21-10-06 20:42

ps pris fra 300 kr og op ad