/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / BeOs / Spørgsmål
10  klummen 100
Bios update - hvordan?
Fra : marc43
Vist : 1062 gange
100 point
Dato : 17-10-06 15:01

Jeg har installet SP2 på min Amitech, der er 2,5 år gammel. Det skulle jeg aldrig have gjort, da den nu kun kan køre i fejlsikret tilstand. Jeg har læst, at det er et ofte forekommende problem med SP2, men at bios´en bare skal opdateres. Så kører det igen

Hvor får jeg updaten fra og hvordan installerer jeg den? For øjeblikket fungerer mit netadgang jo ikke, men jeg kan selvfølgelig hente updaten et andet sted, men hvor får jeg den fra, hvilken version skal jeg hente og hvordan installerer jeg den fra fx. et eksternt medie. En bekendt har sagt, at jeg helst ikke skal rode med den slags.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-06 16:02

Den kommer som regel som en EXE fil, du klikker på.
Men husk at tage en backup først, hvis du kan, eller kan du nustille din Bios, ved at slukke for al strøm, og tage dit batteri ud, et par minutter.
http://www.amitech.dk/

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-06 16:05

Sjovt, det er ikke samme side som den første på google
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Amitech+bios&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 18-10-06 10:18

Tak for svaret disken.

Jeg har ikke prøvet det endnu, men det ser rimelig ukompliceret ud.