/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
kan man kalde sig det?
Fra : rockduck
Vist : 1066 gange
40 point
Dato : 17-10-06 13:45

hej allesamme
jeg vil gerne have lavet sådan et smart businesskort, men må der på sådan et gerne stå at man er illustrator når man ikke har nogen uddannelse til at underbygge det, men blot er autodidakt?

takker

Kommentar
Fra : pve

Dato : 17-10-06 13:48

Prøv evt. at se dette tidligere spørgsmål angående titler: http://www.kandu.dk/spg73560.aspx

Endvidere skriver Patent og varemærkestyrelsen: Visse titler er beskyttede og må kun benyttes af personer, der opfylder betingelser for at kunne bære titlen. Som eksempel kan nævnes autoriseret psykolog, advokat, landinspektør og statsautoriseret revisor.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-06 14:17

illustrator / tegner er ikke et beskyttet betejnelse.
Men du må ikke skrive at er medlem af eks. illustratorforeningen hvis du ikke er det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-06 14:36

Kald dig "ARBEJDER" - Det er en uddøende beskæftigelse.....

Og folk er lykkelige for at finde en sådan

Der er ikke mange tilbage

Kald du dig bare hvad du har lyst til sålænge det ikke er nogen højere uddannelser - de er alle beskyttet.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 17-10-06 14:46

Der er ingen grænser for titler. Det sjoveste visitkort jeg har modtaget fik jeg af en små- alkoholiseret mand. Manden kaldte sig for "Ethanolog" p.hd.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-06 16:26

Husk at trykke det i guldbogstaver.

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 19-10-06 13:11

jeg tror guld er møgdyrt, men tak for input'et

Godkendelse af svar
Fra : rockduck

Dato : 19-10-06 13:17

Tak for svaret e.c.