/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Dylæge med spec. i hesteøjne
Fra : Kortoververden
Vist : 862 gange
500 point
Dato : 17-10-06 01:06

Jeg har islænder med en øjensygdom, er der nogen der kan hjælpe mig med en spcialist i øjensygdomme hos heste i Nordsjælland, eller i hvert fald et eller andet sted der er nærmere end Århus dyrehospital

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 17-10-06 01:13

Hej.
Ikke fordi jeg ved det, men vil da tro de dyrlæger som er uddannet til at lyse øjne på hunde også har lært om andre dyr. Men prøv dog at kontakte en af dem som er godkendt fra Dansk kennelklub
http://dansk-kennel-klub.cms123.com/454 På denne side kan du se hvem vi skal bruge til hunde, og jeg vil tro de er behjælpelige med evt. at oplyse om der er nogen i din nærhed .
Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-10-06 01:19

Tak for det, men problemet er tvedelt.

Dels er der meget få øjendyrlæger i Danmark (3 såvidt jeg ved, hvoraf Finn Boserup er den eneste på Sjælland)

Og dels er der tilsyneladende meget stor forskel på pleje og behandling af heste og hunde/katte

Så i virkeligheden søger jeg måske svar fra andre der har stået i en tilsavrende situation med en hest og som fandt en dygtig dyrlæge til at løse problemet.

Primært (og akut) skal jeg have fundet ud af om den lidelse min hest har er en "uskyldig" infektion, eller om der er tale om en cataract (grå stær)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 17-10-06 06:23

kør ud på en trav eller galopbane , hvad du har nærmest , hvor de lidt bedre heste kommer , der har de dyrlæger der er spesialiseret indenfor heste , vil tro de kan hjælpe dig , om ikke andet , så ved de normalt hvem der er gode til de enkelte dele

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-10-06 08:42

Der er masser af dyrlæger der er specialiseret inden for heste, det jeg efterlyser er nogen der er specielt gode til øjne, og ja, man kune måske godt køre ud på en trav/galopbane men for at spare lidt tid, og for at få nogle svar der ikke nødvendigvis er økonomisk motiverede spørger jeg her istedet

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-10-06 13:48

Hej med dig!

Jeg ved, at der i Frederiksværk er en dyrlæge, der har øjensygdomme som speciale. Han er også fagdyrlæge i smådyr, men hans øjenspeciale, mener jeg, rækker ud over smådyrene. Om ikke andet, er det da et telefonopkald værd.

Du kan finde ham her: http://www.dyreklinikken.com/sw1614.asp

Jeg kan i øvrigt nævne, at han var vores dyrlæge, da vi boede i området - og han er virkelig dygtig og grundig.

Vaxen