/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Bange for mennesker
Fra : bitchtqzen
Vist : 866 gange
20 point
Dato : 11-10-06 10:55

Hej.. Jeg håber virkelig at der er en som kan råde mig lidt.. Jeg er en ung kvinde på 26 år og som har fået det sådan at jeg er blevet bange for at komme ud til folk jeg ikke kender.. Jeg er i noget arbejdsprøvning og jeg melder mig konstant syg da jeg ikke kan li at ud til så mange mennesker. Føler mig rigtig meget utilpas når jeg er der men dem som ellers arbejder er kanon søde så fatter ikke hvorfor jeg har det sådan.. Håber virkelig at der er en som kan gi mig et godt råd... Tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-06 11:00

Nu skriver du at du er i arbejdsprøvning, ergo må du have været syg meget længe. I din sygdoms-
periode, har du så haft kontakt til en psykolog eller psykiater, hvis ikke så er det på tide du henvender dig til din læge og får en henvisning.

Nu er jeg ikke uddannet læge, men jeg er ret så sikker på din diagnose er evasig personlighedsforstyrrelse, og det kan der heldigvis gøres noget ved.

Evasiv Undvigende, afglidende, følsom, ængstelig fra dette link http://www.netpsych.dk/ordbog.asp?show=E

Rigtig god bedring

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 30 point
Dato : 11-10-06 11:04

Det er jo et klassisk tilfælde af en social fobi, og der er måske en masse du kan gøre selv, men i de fleste tilfælde er der brug for professionel hjælp.

Du kan læse om det her

http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=652&article=1453

Husk først og fremmest at det ikke er noget du selv er here over, så undlad at påtage dig skylden for det, der kan være mange ting der har udløst det, og det kan måske ordnes nemt og smertefrit på kort tid, hvis du får den rigtige hjælp.

Du er velkommen til at kontakte mig direkte og så kan det være jeg kan hjælpe dig GRATIS

mail(snabel-a)kortoververden.dk

Når jeg tilbyder det gratis er det ikke fordi jeg er et godt menneske, men fordi jeg synes det er en spændende udfordring og fordi jeg gerne vil hjælpe med at gøre en forskel

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-06 11:05

Jeg tvivler nu stærkt på, at der er tale om en personlighedsforstyrrelse da det ligener en ganske almindelig socialfobi, som slet ikke er ualmindelig og slet ikke når man som du er faldet lidt ud af arbejdsmarkedet.
En socialfobi kan have sammenhæng med manglende selvværd og kan blive invaliderende på længere sigt hvis du ikke får noget gjort ved det.

Hvis det er kommunen der har sat dig i arbejdsprøvning skal du henvende dig til din sagsbehandler og fortælle om dit problem, som de bør tage alvorligt da du skal have professionel hjælp til at løse det.

Godkendelse af svar
Fra : bitchtqzen

Dato : 11-10-06 11:07

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 11-10-06 11:13

Hej.

Mit råd til dig er : kontakt din læge og få en god snak med ham/hende. Så kan han/hun hjælpe dig vidre.
Da jeg også mener, du har brug for prof. hjælp

Held og lykke med det

Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-06 11:15

Socialfobi= Frygt for at blive kritisk iagttaget af andre, førende til tilbøjelighed til at undgå sociale situationer

Evasiv= Undvigende, afglidende, følsom, ængstelig

To ord, næsten samme betydning. Kortoververdenen, det er et utrolig flot tilbud du giver, nu håber jeg bare du har et indgående kendskab til det.... dette er bestemt ikke negativt ment

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-06 11:19

Nordsted1, DU ved i hvert fald ikke hvad det drejer sig om (det er ikke noget nyt) FØJ!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-10-06 11:21

Bare rolig Nordsted. det er det je glever af

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-06 11:25

BjarneD.... Jeg kender mere til det, end jeg har lyst til

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-10-06 12:14

Utroligt som herr übersturmbahnführer BjarneNul er i stand til at vurdere andres videnniveau.

Har du fået brændt nogle køleskabe fornyligt Bjarne? Eller oprettet nogle nye profiler?

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 11-10-06 12:29

Til Nordsted1.

Jeg tænktet også mit, da Kortoververden tilbød gratis hjælp. Men er lidt mere rolig nu, da personen lever af det.
Men hvordan er det man taler med hinanden her på kandu, det er jeg sgu lidt chok'et over. Der hvor jeg kommer fra, kan man godt tale pænt til hinanden, selv om man ikke har sammmen mening.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-06 12:37

Kommentarerne taler helt for sig selv!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-10-06 12:53

Netop Bjarne. Du skriver for en gang skyld noget der er åh så sandt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-10-06 14:50

Ja, det er da ikke sært, at bitchtqzen bliver bange for andre mennesker... når hun færdes her på kandu..

Ved du hvad, bitch... Jeg havde de lige sådan i din alder...
Og dengang var der ikke noget, der hed "socialfobi", "personlighedsforstyrrelser" og "kandu", så jeg måtte bare hitte ud af at klare det selv...
--Jeg havde det bedst når jeg var hjemme hos mine børn, men selv der var jeg ikke rigtig glad.. For jeg forventede mere respons fra min mand, end han kunne give. Jeg så jo ikke andre mennesker om dagen.

---Hvordan kom jeg over det??
Helt kommer man vel aldrig over det. Men på et tidspunkt gik jeg i gang med en laborant-uddannelse, -fordi ellers kunne vi ikke få børnehaveplads til min søn, og han trængte til legekammerater...
--Det var frygtelig skræmmende. Men jeg var vel 10-15 år ældre end de fleste af de andre elever. Og jeg VILLE bare gennemføre! Så dels forberedte jeg mig ekstremt godt hjemmefra med lektierne, så jeg i hvert fald ikke havde grund til at være nervøs for det faglige.
Men derudover så gav jeg mig selv nogle opgaver hjemmefra -især i den allerførste tid. Noget med, at jeg SKULLE række fingeren op MINDST én gang den første dag. --Mindst to gange anden dag osv. --Senere en gang i hver time.
Så gav jeg mig selv opgaver med at jeg skulle henvende mig til én af de andre elever mindst én gang... osv..
Og efterhånden gik det faktisk nemmere og nemmere...
Vigtigt var det også at være overbærende og forstående, hvis jeg en dag ikke fik "udført opgaverne".
---For mig handlede det i det hele taget meget om at være overbærende og forstående og omsorgsfuld overfor MIG. Jeg skulle være som en kærlig forælder overfor mig selv. ---jeg ved ikke, om problematikken er den samme for dig, bitch...
---Det har gjort, at jeg er den mest "selvglade" person, jeg kender. Og jeg har det godt med det!
Jeg vil nok altid have det fint med at være alene, men jeg holder virkelig meget af andre mennesker. Og det sjoveste ved det hele er jo, at da jeg efterhånden fik øjnene op og fingrene ud af min egen navle, så har jeg oplevet jeg en masse mennesker, som bare har brug for, at der er nogen, der interesserer sig for dem og prøver på at forstå dem.

Og jo mere man interesserer sig for andre mennesker, jo mindre bekymrer man sig om sig selv.
---Men det kræver først og fremmest en følelse af selvværd... ---Som du skal beslutte dig for at give dig selv...