/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Markedsføring af nyt produkt
Fra : DDT
Vist : 2376 gange
200 point
Dato : 10-10-06 15:04

Er der nogen der har erfaring med at markedsføre et helt nyt produkt, som ikke bare kan beskrives med ét ord?

Produktet ses på www.klikaline.com

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 10-10-06 15:55

Send beskrivelse af opgaven til
sitecenter.dk/amagerurten/

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 10-10-06 15:57
Kommentar
Fra : DDT

Dato : 10-10-06 16:13

Hej 1stanley1,

Linket virker desværre ikke.

Har du selv prøvet at markedsføre et nyt produkt eller har du skrevet tekster, lavet logo m.m. for andre?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-06 18:39

Linket virker.

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 10-10-06 18:59

Jeg har arbejdet med det i 34 år som typograf, layouter, tegner, tekstforfatter osv.

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 10-10-06 18:59

Jeg har arbejdet med det i 34 år som typograf, layouter, tegner, tekstforfatter osv.

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 10-10-06 19:16

Hej 1stanley1,

Dit link virker - det var mit netværk der åbenbart var nede et øjeblik.

Det jeg har brug for er erfaringer fra nogen der selv har prøvet at markedsføre et nyt produkt.

Hvad forestiller du dig når du skriver at jeg skal sende en beskrivelse af opgaven?

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 10-10-06 20:59

Hvor vil du markedsføres,
er det på nettet, så er det ikke mig du har brug for
der er det ca. det du betaler er det du får.
Altså jo mere du betaler, jo bedre bliver du set.

Skal det være dagblade
skal du have lavet varebeskrivelser
skal du ha' en idé
skal du ha et slogan
er det dig der har ophavsret til varen

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 11-10-06 07:54

Hej 1stanley1,

Tak for din tilbagemelding.

Jeg har kontaktet magasiner og ugeblade og er ved at skrive en pressemeddelese. Varebeskrivelser er på plads samt varemærker og patenter.

Jeg er desuden ved at markedsføre mig på mange forskellige måder - også på nettet.

Det jeg søger er ikke så meget hjælp til det du nævner, men ligestillede som selv har prøvet det samme som jeg er igang med.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 11-10-06 18:05

Hej DDT

Du efterlyser ligestillede. det er jeg.

Jeg har de sidste to år arbejdet med markedsføring af to forskellige produkter.

Det ene er en opfindelse. Det andet er en ny måde at bruge et allerede kendt produkt på.

Opfindelsen er det sværeste. Du kender sikkert problemerne med de rigtige formuleringer i patentansøgningen.
Jeg var for ca. en måned siden på iværksættermesse i Forum, og der fik jeg et godt råd med hensyn til min opfindelse.
Jeg skulle gå til de kommende brugere og få erklæringer fra dem om de ville bruge opfindelsen hvis den var på markedet.
Det er jeg igang med nu.
Ideen til at bruge et kendt podukt på en ny måde har jeg markedsført på den hårde måde ved at køre rundt i landet og sætte opslag på relevante steder.
Jeg har været så heldig både at få presseomtale og et 5 minutters TV indslag.

Bjørn

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 200 point
Dato : 11-10-06 18:05

Hej DDT

Du efterlyser ligestillede. det er jeg.

Jeg har de sidste to år arbejdet med markedsføring af to forskellige produkter.

Det ene er en opfindelse. Det andet er en ny måde at bruge et allerede kendt produkt på.

Opfindelsen er det sværeste. Du kender sikkert problemerne med de rigtige formuleringer i patentansøgningen.
Jeg var for ca. en måned siden på iværksættermesse i Forum, og der fik jeg et godt råd med hensyn til min opfindelse.
Jeg skulle gå til de kommende brugere og få erklæringer fra dem om de ville bruge opfindelsen hvis den var på markedet.
Det er jeg igang med nu.
Ideen til at bruge et kendt podukt på en ny måde har jeg markedsført på den hårde måde ved at køre rundt i landet og sætte opslag på relevante steder.
Jeg har været så heldig både at få presseomtale og et 5 minutters TV indslag.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : DDT

Dato : 11-10-06 19:32

Hej Bjørn,

Tak for dine kommentarer - som jeg tager til mig.

Ja - det er et KÆMPE arbejde at håndtere en opfindelse. En Klikaline kan ikke bare beskrives med ét ord, men snarere som en metafor. Der skal billeder og illustrationer til - hvad vi også har arbejdet ekstra med de sidste par dage: www.klikaline.com - idet vi har lavet vores forside om. Så nu er det den hårde vej med alle tænkelige markedsføringstiltag for at gøre Klikaline kendt.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 11-10-06 22:39

Til DDT

Hvor skal jeg klikke, ha ha, for at se hvordan "Klikaline" virker?
Min opfindelse er også til ophæng, men til isolering, så vi går ikke hinanden i bedene.

Bjørn

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 12-10-06 10:40

Hej Bjørn,

Klik ind på www.klikaline.dk og se vores inspirationsside.

Den kan man også tilgå fra WebShoppen: www.klikaline.com fra linket: Inspiration.

Er din opfindelse blevet officiel, så man kan se den et eller andet sted?

DDT

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 12-10-06 10:58

Til DDT
Min opfindelse kan ses på PATENT & VAREMÆRKETYRELSENs hjemmeside. Den er offentliggjort 26/8 2005. Pat. nr. PA 2004 0029/P/GB.
Mit andet produkt, som er beregnet til at forhindre angreb af pæleorm, og markedsføres under navnet ORMEDUG, kan du se på min hjemeside www.ormedug.dk.
Hjemmesiden er ikke særlig smuk. Jeg har en ny klar, men jeg kan ikke finde ud af at lægge den ind.
Jeg venter på at der skal komme nogen forbi der kan kunsten.

Bjørn

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 12-10-06 16:26

Hej Bjørn,

Jeg har fundet din opfindelse på PVS - SMART! Har du fået gang i produktion og salg?

Angående ormedug - rigtig god idé. Har du prøvet at sælge produktet til frugtavlere? De bruger en masse pæle til at holde træerne - og pælene har en begrænset holdbarhed med mindre de bruger kemikalier.

Held og lykke.

Dorthe

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 12-10-06 17:34

Til DDT

An. opfindelse:
Jeg er igang med at samle erklæringer fra kommende brugere. I morgen har jeg to møder. Når jeg har 5- 7 erklæringer skal jeg finde en der vil være med til færdigudviklingen, det er for stor en mundfuld for mig. Der skal laves en prøveserie, og den skal afprøves af de samme tømrer der har skrevet erklæringer om at de kan bruge den.
An. ORMEDUG:
Tak for tippet, det vil jeg prøve. Jeg har i min egen have gang i et lille forsøg med hvordan dugen beskytter mod råd.
Har du et godt tip om hvordan jeg kan komme på Google så man finder mig når man skriver pæleorm.
Jeg har også en hjemmeside der hedder www. pæleorm.dk, den linker til siden www.ORMEDUG.dk
Jeg har set at Google nogle gange henviser til kandu når man søger på bestemte ord, og håber nu at blive opdaget.

Bjørn

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 13-10-06 08:19

Hej Bjørn,

Jeg er ikke helt inde i de mange muligheder der er med Google, jeg mener at man kan købe sig frem til en løsning.
Jeg er med i et iværksætterforum, www.amino.dk, hvor lignende spørgsmål bliver behandlet. Det var måske en idé for dig? Skriver man et indlæg på amino, kommer det også med på Google.

Vedrørende frugtavlere, kan man henvende sig direkte til de enkelte frugtavlere. Man kan også kontakte Landscentret for Dansk Landbrugsrådgivning - her sidder der nemlig også bær- og frugtavlskonsulenter. http://www.lr.dk/planteavl/informationsserier/info-planter/fgr_konsulentoversigt.htm#konsulenter-fb

Dorthe

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 13-10-06 08:20

Hej Bjørn,

En rettelse til aminos adresse: www.amino.dk

Dorthe

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-10-06 18:20

Til Dorhe

Tak for de gode råd, dem vil jeg arbejde videre med.
Er det sådan at du har erfaringer/kontakter inden for frugtavl?
Har du dit patentnummer, hvis jeg får det kan jeg læse lidt mere om det hos Patentkontoret.

BVjøen

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 23-10-06 09:29

Hej Bjørn,

Min mand har for mange år siden arbejdet som bær- og frugtavlskonsulent - det var ham der kom med idéen. Han har desværre ingen kontakter p.t. Hvis du går ind på den side jeg skrev, kan du se de bær- og frugtavlskonsulenter der er i Danmark. Og jeg mener at Kirsten som står øverst er landskonsulent - så du kan da prøve at henvende dig til hende.

EU design patent nr. 000411699-0001 + 000411699-0002 + 000411699-0003.

Dorthe

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 23-10-06 15:24

Til Bjørn

En rettelse til sidste kommentar jeg skrev i morges.

Jeg er ikke sikker på at Kirsten er landskonsulent.

/Dorthe