/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Picasa på dansk?
Fra : ingemols
Vist : 1096 gange
60 point
Dato : 06-10-06 16:16

Jeg har med glæde hørt, at Picasa nu fås i en dansk version.
Jeg har hidtil været glad bruger af Picasa og har også fået opdateret til 2.2.
Men når jeg vil gå ind og rette sproget til dansk, kan det ikke lade sig gøre. Felten er gråt.
Jeg har så prøvet at downloade Picasa igen, men det hjælper ikke et hak.
Er jeg virkelig nødt til at afinstallere det hele og begynde forfra ?
Jeg er egentlig ikke nogen ørn til det med computeren, så en dansksproget version ville hjælpe svært godt.
Jeg er også spritny i gruppe-sammenhæng.
Så please
Inge s.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 16:34

picasa har faktisk et forum hvor brugerne hjælper hinanden
http://groups.google.com/group/picasa_da

hent først denne lille regcleaner:http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

afinstaller picasa igen - helt og holdent - gå derefter i kør og skriv regedit - find HKEY_LOCAL_MACHINE og under software finder du rester af picasa og sletter dem

når du har gjort det så kører du lige en tur med regcleaneren - delte kun hvad der er safe to delete - genstart -

prøv så at hente picasa igen og se om det har bedret sig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 16:35

ups - delte = delete

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-06 16:55

Miritdk - måske ville en absolut step by step gøre det lidt nemmere.
Det der med regedit er ikke nemt for ret mange.

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 06-10-06 17:46

Gå ind på Googles søgefelt indsæt flg: http://picasa.google.com/ søg på dansk og du skulle få siden på dansk i højte side står der Download her, med underteksten " findes nu på dansk", download og den skulle komme på dansk, det gør den for mig !! 1003jeppe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 18:33

eller hent den direkte her
http://dl.google.com/picasa/picasa2-current.exe

tror nu at ingemols´s problem ikke ligger i at downloade det men få det til at fungere på dansk

prøv lige det her:

Gå fx ind i 'Værktøjer' 'indstillinger' og under fanebladet
'Generelt' sættes flueben ved kontroller for onlineopdateringer.....
og under faneblad 'Filtyper' sættes flueben alle steder.... det er
forøvrigt her man vælger sprog 'Dansk'.

iflg mine oplysninger skal du desuden køre win2000 eller xp for at kunne bruge den på dansk - så det håber jeg du gør

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 23:20

Citat
Hvordan afinstallerer jeg Picasa 2?

Du kan enten afinstallere Picasa ved at vælge Tilføj/Fjern programmer i Windows Kontrolpanel eller ved at bruge afinstallationsfunktionen i Picasas programgruppe ("Start" > "Programmer" > "Picasa2" > "Afinstaller").

Under afinstallationen vil du også blive spurgt, om du vil fjerne Picasas database. Vælg "Ja", hvis du vil slette al organisering og redigering, som du har foretaget, (hvis du ikke har tænkt dig at geninstallere Picasa 2). Vælg "Nej", hvis du vil bibeholde al redigering, som du har foretaget, (hvis du har tænkt dig at geninstallere Picasa 2).

Efter afinstallationen kan der muligvis stadig være nogle resterende filer eller mapper fra Picasa-installationen. Du kan fjerne Picasa-mappen ved at gøre følgende:

1. Åbn "Min Computer" > C: drev > "Programfiler".
2. Højreklik på Picasa-mappen.
3. Vælg "Slet".
4. Vælg "Ja".

Picasa vil derefter være fuldstændig fjernet fra din computer.

fandt jeg lige i hjælpefilen - gør du det kan du måske downloade herfra:

http://dl.google.com/picasa/picasa2-current.exe

lyder jo nemt - så prøv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 23:38

og forresten velkommen til kandu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 14:59

har du stadig problemer siden du forhøjer points ingemols ???