/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Ang. Linux første gang
Fra : zodiak
Vist : 504 gange
40 point
Dato : 30-12-02 17:12

Hej igen
Nu har jeg downloaded Mandrake 9.0 fra www.klid.dk. De 3 filer ligger nu i en mappe på mit skrivebord klar til brændning.
Cd 1 728.334.336 byte
Cd 2 733.544.448 byte
Cd 3 478.511.104 byte
Jeg har Nero version 5.0.4.5 til opgaven.
Spørgsmålet er så, hvilken mulighed vælger jeg ud fra disse i venstre side af Nero:

cd-rom (iso)....det var den jeg valgte da det ikke virkede,se tidligere svar.
lyd-cd
mixed mode cd
cd kopiering
video-cd
super video cd
cd-rom(boot)
cd-rom(hybrid)
cd-rom(udf)
cd-rom(udf/iso)
Derudover er der andre indstillinger så som iso niveau 1 og 2, format mode 1 eller 2/xa, med mere.

På forhånd tak
Jørgen

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 17:39

Hvad hedder dine filer som du har downloaded??

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 17:41

P.S. Hvis de hedder *.iso, så skal du gå udenom guiden i Nero og trykke Fil>>Brænd billede>> og så finde den .iso-fil du vil brænde.

Mvh

Kommentar
Fra : yep

Dato : 30-12-02 17:43

Giver kanjegik ret - med Nero

Søg på Nero + iso her så er der også hjælp til det her et eller andet sted *G

Kommentar
Fra : yep

Dato : 30-12-02 17:46

Tjek nu lige de iso-billeder først med md5sum (find programmet til windows) - > www.tucows.dk

Søg efter md5sum

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-12-02 17:56

Hej zodiak,

en anden mulighed er at benytte et CD/DVD drev simulerings program, så du ka' lave en CD til CD brænding... et gratis program der ka' det hedder Deamon Tools... og det ka' hentes her... -->
http://www.daemon-tools.com/downloads.htm
samt en online manual ka' findes her... -->
http://www.daemon-tools.com/daemon.htm

programmet funker således at efter du har installeret det, agere det extra CD eller DVD drev til din computer... (såvidt jeg husker er det en 4 stykker hvis man ønsker det)... den har et ikon nede ved uret i venstre nederste hjørne, her højreklikker du så og vælger at mounte (åbne/loade) dit CD image af din Linux CD-rom, som du ville åbne enhver anden fil i et andet program... her vælger du så f.eks. "Mandrake90-cd1-inst.i586.iso" og den vil nu ligge i det virtuelle CD-rom drev... herefter ka' du så bruge det brænder program du har til at lave en CD til CD brændning...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : kurtfj

Modtaget 50 point
Dato : 30-12-02 18:07

Hej Zodiak!
Det letteste at gøre er simpelthen at glemme Nero's guide - simpelthen lukke den ned!
Gå ind i menuen Fil -> Brænd Billede...
her kan du så vælge det billede du vil have brændt ned (LAD VÆRE med at krydse af i "opret billede", for så kopierer du bare billedet til cd'en)
Det var det!
Held og lykke!

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 19:54

Øhhh, jeg spør' bare!: kurtfj, hva forskel er der på dit svar og mit svar??? eller læser du ikke hvad der ellers er skrevet?

Mvh

Kommentar
Fra : kurtfj

Dato : 30-12-02 20:19

til kanjegik

for det første har jeg i læst din kommentar før jeg svarede og iøvrigt har du kun givet en kommentar og efter hvad jeg har forstået er det svarende der gælder, hvorfor bliver spørgsmål ellers stående til der er kommet et svar.

mvh.

Kommentar
Fra : yep

Dato : 30-12-02 20:25

Ja men der er jo 2 strenge på det her venner - så newbien der hygger sig over jeres kævleri - ligger lige nu og vrider sig *ROFL

sammen med mig

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 21:07

Yep

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-12-02 21:07

Hej kurtfj

Det har du misforstået. Et spørgsmål bliver ikke stående, til der er kommet et svar.
En kommentar kan sagtens accepteres som svar. Så kommer kommentaren til at
stå som "Accepteret svar".
Så kan man spørge, hvad vi overhovedet skal med funktionen "Formodet svar" - og
det er der da også mange, der spørger om.
I det hele taget kan systemet være lidt kringlet at finde ud af for nye brugere.

De bedste hilsner - og godt nytår
Rellom

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 21:16

Tak for det Rellom

Mvh

Kommentar
Fra : felix_nielsen

Dato : 30-12-02 21:31

Det kunne jo være at du i første omgang lige skulle tjekke om de tre filer overhovedet har efter navnet *.iso*, jeg har nemlig flere gange været ude for at man selv skulle omdøbe dem fra fx. *.exe*

Kommentar
Fra : yep

Dato : 30-12-02 21:44

ja men han henter dem jo fra et pænt sted i modsætning til dig der kun hopper rundt efter og lukker billeder ned i jagten på det sidste og nyeste *ROFL

kanjegik - NEJ_DEN_GÅR_IKKE :;--p

Kommentar
Fra : felix_nielsen

Dato : 30-12-02 22:05

Prøver bare at stille mine ringe evner til dispotition...

Kommentar
Fra : kurtfj

Dato : 30-12-02 22:16

Hej Rellom

Du har fuldstændig ret, jeg er ny bruger og havde ikke fattet det hele ordentligt og ja
lad os da få det formodet svar væk.

Godt nytår

Kommentar
Fra : yep

Dato : 30-12-02 23:03

ja men fik du løst dine "brænderier" med Nero *GG

Godkendelse af svar
Fra : zodiak

Dato : 31-12-02 10:57

Ja, tak til alle
Det er lykkedes for den grønne, så I er bare nogle gutter

Godt nytår til jer
den grønne
jørgen