/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Månedsbudget
Fra : snusi
Vist : 2680 gange
200 point
Dato : 04-10-06 21:00

Hvad skal en familie på tre, to voksne og en teenager, som egentlig også er voksen (17 år) have til forbrug pr. måned til mad, shampoo, vaskepulver osv, alt det vi allesammen bruger til daglig?

snusi

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 210 point
Dato : 04-10-06 21:31

Hvis i drikker vand, fortyndet sat el. lign, til maden, køber ind i Fakta/Netto/aldi og anvender rester til madpakkerkan det vel gøre for 2.800

Udgifter til personlig hygiejne er vel individuelt ...især med en teendatter, men generelt og groft sagt:

En dansk families udgifter fordeler sig typisk således:

1. Bolig og vedligeholdelse 22%
2. Føde- og drikkevarer, tobak 17%
3. Transport og kommunikation 17%
4. Andre varer og tjenester, f.eks. børnepasning 13%
5. Fritidsudstyr, underholdning 11%
6. Opvarmning, el 7%
7. Boligudstyr 6%
8. Beklædning, fodtøj 5%
9. Medicin og lægeudgifter 2%

Regn på baggrund af jeres nettoindkomst ud om beløbene passer på jer og fordel den efter jeres indtjening og svaret er givet.

Ziggy99

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 04-10-06 21:38

Tak for svaret ziggy99.

snusi

Kommentar
Fra : Tinaj

Dato : 19-10-06 22:25

hejsa .
syntes det er svært at bedømme

vi er 1 voksen og 3 tenager , bruger ca 4000 på det pr md , men har så heller ikke muligheden for at handle de billige steder ret tit , har kun en brugs , ellers er det med toget og bus
jeg prøvede engang at lave et *overslag* på hvad der gik hver uge til det , og 12 ltr mælk kan jeg ikke slæbe hjem i toget hehe .
men det er til mad , drikke ,madpakker,vask,hygiejne og hund og katte

Kommentar
Fra : hrpahuus

Dato : 07-08-08 23:35

Hej
Hvis du går efter kommune og banker så skal alle over 18 have 3000 og under imellem 1500 og 2500. Ved godt at det er meget, vi lever for noget mindre.

Kommentar
Fra : sofie89

Dato : 04-11-09 15:04

Det er noget fis det med at vi alle skal have mellem 1500 & 2500 at leve for om måneden..
Jeg er 19år, udeboende og på kontanthjælp. Jeg får månedligt udbetalt 3300 kroner. Ud af det, skal der betales husleje på 2500, elregning på 800 og tlf regning på 100. Derefter kommer der vand, varme og mad.
Ifølge kommunen kan jeg sagtens leve for det. Og det er uden boligstøtte. For jeg tjener for meget til at kunne få det!!!
Jeg har været på kontanthjælp siden 1/1-09 og har måtte oprette gæld for at kunne betale de faste regninger, og leve af rugbrød hver dag. For mad er der ikke råd til.

Er der nogen der har et forslag til hvad pokker jeg skal gøre?
Jeg er uddannet social og sundhedshjælper, og søger job til den store guldmedalje, både indenfor og udenfor min uddannelse, "bare" for at komme igang og få nogle penge ind.

mvh
Sofie

Kommentar
Fra : trille30

Dato : 20-04-11 11:27

Ja, det er nok meget forskeliigt hvor meget vi bruger på mad, tøj og tant og fjas. Vi er to voksne og en lillemand (6. mdr.) i familien, og efter vi er begyndt at gå lidt på tilbudsjagt, tror jeg, vi sparer cirka 500 kr. om måneden. Jeg har fundet et site på nettet, tilbudonline.dk, hvor man kan se alle tilbudsaviser fra Netto, Fakta, Føtex osv. fra hver uge. Man kan også bare søge på oksekød eller mælk og så finder den de tilbud, der er den uge og butikkerne. Det er også dejligt at slippe for at slæbe alle de iriterende reklameaviser ned i skraldespanden, når man istedet kan læse dem på nettet.