/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
mini chopper tunning ?
Fra : Boss-Boss
Vist : 459 gange
40 point
Dato : 01-10-06 09:25

(1)
Heej ,jeg har sådan en mini chopper 49 ccm uden gear men den opføre sig mærkeligt ? Når den kold køre den 40 og så når den blir varm køre den 30 og så den har vært gang i en halv time så køre den kun 22 km/t Nogen der ved hvordan man ordner det ?

(2)
Mit andet spørgsmål er ?
Hvordan kan få mere fart på dem ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-06 11:40

1. Det tyder på den får for meget benzin, altså at strålespidsen er for stor, eller at luftfilteret er stoppet. Hvis den har kørt godt med den nuværende strålespids, så må det jo være for lidt luft den får, og kan måske afhjælpes med rensning/udskiftning af luftfilter, eller et powerfilter.
2. Det er meget svært at få mere ud af sådan en motor, da den allerede er optimeret/tunet fra fabrikken, og typisk kan de heller ikke klare mere, da de som regel er af "dårlig kina" kvalitet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 01-10-06 18:21

Hvis jeg nu køre uden filter ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-06 19:48

Det må du kortere tid, for at prøve om jeg har ret, men ikke til hverdag, og slet ikke på jordbane, og hvor der er meget grus, da motoren så slides op for hurtigt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 01-10-06 21:54

jeg køre kun på vej med den ..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-06 21:56

Ja,ja, så kan du prøve om det hjælper.
Og hvis det hjælper, så sætte mindre dyse i, eller lave et nyt filter, der ikke er så tæt.
VH Palle Hansen