/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Få ressourcer.Rengøringshjælp
Fra : bernstorff
Vist : 699 gange
125 point
Dato : 26-09-06 23:44

Mine forældre har desværre ikke de store ressourcer efter noget modgang med sygdom ect.
De har vanskelig ved at overkomme rengøringen, herunder specielt køkken/toilet/bad..
Min mor har bedt mig om hjælp at finde hjælp til rengøringen og da hun er for "ærekær" til at spørge om hjælp hos kommunen, ønsker gerne en privat frisk M/K ect. En gang ugentligt. Til hjælp. Kender du/i nogen i Viborg der er frisk på en hjælpende hånd en gang ugentligt. Selvfølge mod betaling (so..)
N.B... Ikke et bureau da det er for omkostningsfuldt.

Mvh Bernstorff

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-09-06 23:58

Hvis i sætter en annnce i en af de lokale aviser plejer der at komme en del henvendelser på den slags. Har selv fundet et par stykker til rengørring på den måde.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-09-06 00:23

Kender godt problemstillingen.
Nu har du jo sat spørgsmålet under "Handicap". Hvis dine forældre er blevet handicappede, har kommunen så vidt jeg ved pligt til at hjælpe dem.
Men dine forældre tilhører jo nok den generation, der gerne i årevis har betalt sin skat og som derefter, når de faktisk har krav på lidt "modydelse" fra det offentlige, ikke kan få sig selv til at "være til besvær".
Hvis dette er en korrekt beskrivelse må du som nærmeste pårørende forsøge at få dem overtalt til at modtage hjælp fra kommunen. Der er vel oså den fordel, at man her er sikker på at få en pålidelig og ærlig person, som de ikke behøver at være skeptiske overfor (og ja det kan de private også sagtens være - jeg ved det. Og ja ja man har også hørt om hjemmehjælpere der har haft fingrene i klejnekassenhar).
Men alt respekt for dine forældres indstilling - den holder bare ikke i længden.

Accepteret svar
Fra : jspi

Modtaget 125 point
Dato : 27-09-06 15:47

Hvis din forældre er berettiget til hjemmehjælp så skal kommunen tilbyde dem en kommunal hjemmehjælper eller også kan dine forældre finde en privat som kommunen skal betale.
Denne regel blev indført for nogle år siden under henvisning til det frie valg.

Så jeg vil da meget opfordre dig til at tale med dine forældre om at de giver dig lov til at kontakte kommunen med henblik på at de kan henvise jer til nogle private firmaer som kommunen kender. På den måde sikre i også en vis standard da firmaerne jo godt ved at en kommune ikke henviser til nogle som yder en dårlig indsats. Desuden kræver kommunerne jo altid straffeattest hos de firmaer som de samarbejder med.

Håber at det lykkedes dig
Mvh jspi

Godkendelse af svar
Fra : bernstorff

Dato : 28-09-06 13:24

Tak for svaret jspi.
Lige i øjet....

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 28-09-06 20:57

Hej Bernstorff

Tak for tilliden Jeg håber at alt flasker sig for jer.

MVH jspi