/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet fra bærbar til bærbar
Fra : Currant
Vist : 360 gange
50 point
Dato : 25-09-06 18:13

Hej alle hjælpsomme venner...

Jeg sidder her med to bærbare computere - begge med trådløst netkort... Den ene er forbundet til et kabelmodem via netstik i netkortet... Kan jeg ikk få internet (og netværk mellem de to coputere) via de trådløse netkort? - jeg er selvfølgelig klar over at den der er forbundet til nettet nu skal være tændt for at den anden kan få nettet os...

Mange tak :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-09-06 18:21

Det du skal gøre er da at købe en trådløs router og du kan være på nettet med begge 2 på samme tid og også uafhængig af hinanden

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-09-06 18:23

De kan købes overalt til små 500,- og er super lette at opsætte

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 25-09-06 18:25

Sådan een har jeg - hjemme... Og det er da helt sikkert den bedste løsning - hvis der da er andre løsninger... Men jeg er hjemme ved kæresten og det var her jeg gerne ville at vi tildels ku dele filer og net - på en "lappeløsning" der ikk kræver mere hardware end det vi har til rådighed her... :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-09-06 18:29

Er der ikke et kabel netkort i hver pc for så er det bare at købe et "krydset" netkabel der sættes i begge indgange og så skal der lige køres en guide med Opret et mindre hjemme og kontor netværk.

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 25-09-06 18:31

Fijala?

Gir det internet på til begge os?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 25-09-06 20:03

Ja ved at vælge Deling af internetforbindelse, på hendes computer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-06 03:17

Hvis de to bærbare comp har trådløs adapter indbygget kan de forbindes ved hjæp af indstillingen "AD HOCK" som du kan se i programmet som hører til den trådløse adapter.