/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Farveprinter til netværksprint
Fra : eltrikos
Vist : 373 gange
100 point
Dato : 24-09-06 00:59

Håber i kan hjæpe mig.
Kan man få en farveprinter til at virke som en netværksprinte???????
Og hvordan.....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-09-06 01:01

Det kommer helt an på hvad det er for en.

Nogle har netkort indbygget andre skal tilsluttets en PC der så skal køre for at printeren kan bruges.

Kommentar
Fra : eltrikos

Dato : 24-09-06 01:04

Jeg ved ikke i nu hvad det bliver for en.
Jeg ved bare det ikke er en netværksprinter.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-09-06 01:11

Hvis ikke den har indbygget netkort skal den forbindes til en PC der skal køre for at de andre på netværket kan bruge den.

Du instalerer bare printeren som normalt, og finder den derpå under Kontrol Panel -> Printere. Så højreklikker du på den og vælger Deling... Så skulle resten give sig selv.

På de andre PC'ere på netværket skal du også instalere printeren, og så vælge at det er en delt printer, og ikke en der er tilsluttet USB.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-09-06 13:03

Er det en ny printer du skal købe?

Jeg har en Canon Pixma MP800R som netop er en netværksprinter endog trådløs og den står bare som en del af netværket og fungerer fra hvilkensom helst printer uanset om de andre er tændt eller slukket

http://www.pixmania.com/dk/dk/230476/art/canon/multifunktion-pixma-mp800.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-09-06 20:10

Nu tror jeg ikke at BertelBrander har fulgt med udviklingen.

Som nævnt kan du få en printer med en netværksport indbygget! - Men da det ikke er en sådan du har i kikkerten, så må der findes en anden løsning.
Der blev nævnt muligheden at sætte printeren til en PC og køre deling af printeren. Ja OK men det er ikke en optimal løsning, da det kræver at denne PC skal være tændt så længe at printeren skal være "adgangsvenlig" !?!?
Muligheden er at bruge en løs printerserver, som findes som både USB og LPT, eller som en kombination af begge.
Det er også muligt at bruge en router med indbygget USB printerserver.
Hvis du har trådløs forbindelse, så er der også mulighed med en Wi-Fi printerserver, så den kan bruges trådløst.
Man kan også bruge en 2 eller 4 ports USB omskifter, men så er den kun tilgængelig af en maskine ad gangen, da der skal skiftes til den maskine som skal udskrive. Dette kan dog gøres fra det enkelte tastetur, ved tryk på ScrollLock'en to gange.
En helt anden løsning er, at bruge en BlueTooth server, men det kræver så at alle PC'er har BlueTooth.

Som du kan se, så er der mange muligheder for at tilslutte en printer.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-09-06 20:24

Citat
Nu tror jeg ikke at BertelBrander har fulgt med udviklingen.

Jeg skrev i det første indlæg:
Citat
Nogle har netkort indbygget

Jeg har selv en.

Der er, som du skriver, andre muligheder, som en router/switch/printer server, men der er imho ikke nogen af disse løsninger der er atraktive, det er billigere og lettere at købe en printer med netforbindelse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-09-06 20:52

OK Bertel!
Men hvis du læser hans første indlæg, så tyder det på, at det er en ganske almindelig farveprinter!
Det andet indlæg bekræfter min formodning om, at det ikke bliver en netværksprinter.

Men OK vi læser jo alle "biblen" på forskellig måde og får også hvert sit resultat!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-09-06 21:09

Jeg så godt at han i det andet indlæg skriver at det ikke bliver en netværksprinter, men jeg mener stadig ikke at de alternativer du nævner der er attraktive.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-09-06 21:14

Det kan du godt have ret i Bertel, men han skriver at det IKKE er en netværksprinter, som han har i kikkerten, så det er jo hans valg, at det skal være sådan.

Når man ikke kan få datteren, så må man nøjes med moderen!

Kommentar
Fra : eltrikos

Dato : 24-09-06 23:14

Mange tak for hjælpen.
Men ja det helle ville være meget nemmere, hvis bare jeg købte en netværksprinter. Men problemmet er bare at, det er en printer jeg får fra mit arbejde, og de vil ikke gi mig en netværksprinter derfor mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-09-06 18:02
Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-09-06 19:48

Den billigste koster 399,-
For den pris kan man næsten få en printer med netkort.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-09-06 22:23

BertelBrander

Læs nu hvad er bliver skrevet d.24-9 kl. 23.14

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-06 22:44

Ja Bertel, læs det nu !!!

Fordelen med en printerserver er, at du kan vælge en lang række forskellige modeller.

Jeg har denne i kikkerten til min egen udvidelse:
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=158011

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-09-06 22:46

Jeg har læst det for længe siden.
Jeg synes at det er spild af penge at ofre 400,- for en printer server.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-06 22:50

Ja ja, Bertel!
Det var så din mening !!
Men jeg er ikke helt enig med dig