/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
virus problem
Fra : skovanden
Vist : 438 gange
40 point
Dato : 18-09-06 23:51

Hej kandu.dk
Igår var jeg så uheldig at få mig en virus via. msn messenger (der har været en del tale om den de sidste par dage på nettet og så et klip om det i tv avisen) jeg var så dum jeg trykkede på linket (noget med photo.pif) og den installerede sig på pcen.
Pludselig poppede visual studio 2005 op og sagde at der var fundet fejl under eksekveringen af denne pif fil og så slukkede min pc.
Jeg tænkte hva skidt og tændte den igen, den startede BIOS fint og så skete det skærmen blev sort og så en sort med grålig skær der hvor man normalt så windows xp splash screen. jeg slukkede pcen og satte min windows xp disk i og startede den op. Jeg så det hvor der stod "Tryk på en tast for at boote fra cd" og det gjore jeg og bang: den sort grålige skærm igen. Min computer loader ikke men står bare stille.
Jeg har nu skiftet harddiske fra master, slave osv samt tjekket alt hardware er sat til som det skal og har en da taget ting fra og til men lige fedt hjælper det.
Hvis jeg tager min nuværede master hdd fra og en ny til som master så booter den også bare med den sort/grå skærm intet sker.

Hvad sker der, nogle forslag ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-09-06 23:58

Det er en slem en du har reddet dig, men prøv at se dette tip om problemet http://www.kandu.dk/tip14775.aspx

//bentjuul

Kommentar
Fra : skovanden

Dato : 19-09-06 00:06

Tak bent, men problemet ligger som skrevet i at jeg ikke kan komme specielt langt, kan ikke starte min pc ordenligt op som jeg skriver i problemet

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 19-09-06 00:14

Ærgerligt.
Skynd dig at ringe til alle der stod i din adresseliste. Måske kan du redde en enkelt fra at få denne satan via besked fra dig

Kommentar
Fra : skovanden

Dato : 19-09-06 00:22

pirt03: der er sendt en mail ud til dem på min liste fra min anden computer så det problem er løst så nu mangler jeg bare en løsning på mit problem.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 19-09-06 00:30

Det var ikke min mening at hovere. Men mange glemmer - naturligt nok - midt i irritationen at varsko andre potentielle modtagere.
Dit problem: Når stl_s (linket til tip tidligere i tråden) ikke kan hjælpe så er der vist inge herinde der kan. Gætter på at der sidder hundredevis af eksperter i antivirusprogram-firmaerne og forsøger at finde en løsning. Så måske hvis du er tålmodig. Forstår du har en anden PC, så måske klarer du dig.

Kommentar
Fra : skovanden

Dato : 19-09-06 00:43

Nej det er jeg med på pirt03 der er heller ingen som vil hovere nogle men dette burde ikke kunne skyldes malware alene efter min mening for andre jeg har snakket med som netop også har opdaget denne virus har ikke haft så alvorlige problemer så derfor så spørger jeg jer for at høre om kan have tips eller kan nikke genkendene til problemet for kan jo være det er 3'rd party software + denne virus som har fået dette til at ske.
Nej jeg klare mig ikke pga. den maskine jeg er gået ned er mit levebrød og ja man lære af sådan nogle ting men derfor gælder det jo også at komme op og stå igen hurtigst muligt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-09-06 00:50

Det er en kedelig en du desværre er kommet ud i, men måske er der allerede en løsning i løbet af i morgen, så vent lige og se.
Håber du kan bruge din anden computer til dit job indtil løsningen er fundet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 19-09-06 10:05

Antivirusfirmaerne arbejder på højtryk for at finde modtræk mod denne msn orm. Men som han sagde i morgenTV2 fra Virus 112, det er svært at lave beskyttelse mod noget der ikke er kendt.
Håber det sker hurtigt, ellers bliver det lidt af en epidemi.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 19-09-06 10:54

jeg havde succes med at slette et proces der hedder xinstall.exe man kan finde den i windows jobliste når du har lukket den så søg efter den med søg i "start" og slet den/de filer der er med xinstall derefter start opi fejlsikret uden internet, og scan efter virus flere gange. og sidst men ikke mindst så gå ind på dit c drev, der er nogle mærkelige install ikoner der skal slettes.. prøv og starte din com op igen normalt, og så skulle den gerne køre lidt bedre :D Held og lykke

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 19-09-06 10:55

i dit tilfælde prøv at starte op i fejlsikret med det samme... og husk at tage nettet fra

Kommentar
Fra : skovanden

Dato : 19-09-06 12:06

Ja gid jeg kunne starte min pc op. hvis i læser hvad jeg skriver så ville i kunne forstå at jeg ikke kan komme langt

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 19-09-06 16:51

Er du gået kold ?
Jeg løste problemet for en bekendt ved at få startet maskinen op i fejlsikret tilstand, og så lave en systemgendannelse.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 19-09-06 20:37

Citat
Min computer loader ikke men står bare stille.

Det er jo lige som det der er mandens problem!!

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 26-11-06 18:36

det er nok din skærm

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 27-11-06 09:00

den harddisk der virker, eller en anden en du kan låne helst en uden virus ^^ kan du prøve at køre copywipe som boot cd på, copywipe sletter ALT!! den skal bare brændes som image fil og startes ligesom windows. der kommer en skærm hvor der står boot fra cd.

jeg har ikke selv prøvet det, da det ikke har været så slemt når jeg skulle formatere, men jeg har fået atvide at det skulle være ret så effektivt :D

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 27-11-06 09:02

harddisken der virkede skal du bruge til at teste om din bios er i ok stand, bagefter tager du den ud igen, sætter den i der skal formateres, og kører copywipe..