/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Skolebetjent/Pedel
Fra : jannicolai
Vist : 3706 gange
100 point
Dato : 13-09-06 19:18

Hej jeg tænker på at søge et sådan job. Er der nogle af jer der ved hvad det helt nøjagtig er en skolebetjent / pedel laver. Evt en af jer der har sådan et job

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-06 19:35

Det er meget forskelligt fra det ene uddannelsessted til det andet, men her kan du læse om det der normalt vil blive forlangt

http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=jobb-pedel

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 13-09-06 19:36

Den skole jeg gik på havde faktisk begge dele... Pedellen tog sig af alt forfaldent arbejde udenfor, og "skolebejtenten" stod for det praktiske indendørs, såsom klargøring af diverse lokaler, fylde papir i printeren osv... I min verden tror jeg det er mere "spændende" at være pedel, med mindre stillingen er den samme...

Med forfaldent arbejde menes bla. mindre vedligeholdelse af bygningerne, udskiftning af diverse ting samt generel alt-mulig-mand på skolen, som lukker diverse håndværkere ind og ud, og låser skolen efter brug...

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 13-09-06 19:48

hej kigger lige på det

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 13-09-06 20:06

Hej !

Jeg er pedelmedhjælper på en skole med voksne, omkring 300.
Mit arbejde består i mange ting, men en ting skal du vide som er næsten ens lige meget hvad det er for en skole, du kommer til at slæbe borde og stole meget af tiden for så skal bordene stilles op til grubbe arbejde hvor der kan sidde f.eks. 8 pers. omkring, dagen efter skal det hele stilles tilbage igen, så skal en klasse flyttes, så skal der spesial borde hæve/sænke borde bakses ind og ud ( de er meget tunge) dette er en meget stor del af en pedels arbejde, så er der små rep. holde alle planter på skolen, tømme affald. ryde op og ellers alt hvad der byder sig. Du kan have det godt og frit men der er meget slæb med stole og borde i en uendlighed og det er det samme næsten på alle skoler.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 13-09-06 20:12

ok det arbejde jeg har set giver 236000kr + 18% i pension. jeg tjener lidt mere nu . Men trænger til at prøve noget nyt. Jeg er smed,

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-06 20:19

Som smed er du jo vant til hårdt arbejde. Generelt søges der også en med en håndværkeruddannelse, så jeg vil da tro du kan komme i betragtning.
Men du skal ikke tro, at du har fri i hele skoleferier. Der er der hovedrengøring som du skal lede (sådan er det på mange skoler).
Men held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 13-09-06 20:31

Tak for svaret ans.også tak til jer andre.Tænker over det. Mvh Jannicolai