/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Ændre til hvid baggrund
Fra : xodeus
Vist : 703 gange
249 point
Dato : 08-09-06 17:49

Hej.
Jeg har indscannet et billede i 600dpi, hvor baggrunden er lidt guldfarvet, og det ønsker jeg at ændre til helt hvid eller gennemsigtig. Da det skal bruges i print på hvid papir. Er der nogle der kan hjælpe her? Har photoshop og mangler bare få at vide hvordan man kan gøre. Du kan også lege med billedet og sende det tilbage... Her er en lille udgave af det: http://xodeus.dk/temp/rosesmall.jpg
Det originalle billede fylder 30,8 MB og er en TIFF.
Håber at der er nogle der kan hjælpe hurtigt. Jeg satser alle 249 point jeg har lige nu på det spørgsmål.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 08-09-06 17:59

linket virker ikke

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 08-09-06 18:02

Prøv igen, havde skrevet forkert, men det er ændret på serveren. F5

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-06 18:02

Det virker da ganske udmærket

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 08-09-06 18:09

det var ikke til megen hjælp at hakke ned på mit link... :(

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 259 point
Dato : 08-09-06 18:14

Har lige prøvet i Paint Shop Pro.

Der brugte jeg "tryllestaven" til at markere området og derefter fyldte jeg det blot med HVID - det virker udmærket.

Der er så enkelte "plettet" i selve rosen der ikke kommer med første gang men dem må man så tage enkeltvis bagefter.

Jeg tror/mener Photoshop har samme funktionsmulighed

Godkendelse af svar
Fra : xodeus

Dato : 08-09-06 18:20

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-06 18:24

Selv tak

Og god weekend

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 08-09-06 18:56

I photoshop:
Gå ind i lag og dubler lag.
Fjern øjet ud for baggrund og brug kun kopien at arbejde med.
Fjern med lassoværktøjet krimskramset i venstre side.
Tag med pipetteværktøjet en kopi af baggrunden.
Vælg farveområde.
Slet det markedere.
Udfyld med hvidt ved at vælge 100% hvid farve - herefter i rediger\udfyld.
Så har du ændret alt med den gullige baggrundsfarve - til krid-hvidt.
Ammitz