/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Oversæt.program Engelsk/Dansk
Fra : 1991
Vist : 11217 gange
500 point
Dato : 06-09-06 08:58

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum - men jeg prøver.
Der findes så mange gode GRATIS programmer man kan
hente og bruge.
MEN findes der et gratis program som oversætter fra
Engelsk til Dansk og omvendt ?????

Jeg har ledt på nettet men intet fundet.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 06-09-06 09:16

http://danish.nigilist.ru/

http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=Danish&to=English

http://translation.langenberg.com/

Der er disse, men ingen af div. programmer oversætter helt korrekt, så du skal være temmelig kritisk når du benytter dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-06 09:18
Kommentar
Fra : Lokhart

Dato : 06-09-06 09:30

Der findes en side, som at der hedder; www.dictionary.com- Den skulle være helt perfekt...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-06 10:27

jeg synes ikke der er nogen helt pålidelige gratisprogrammer til oversætning

Hvis det er vigtigt så overvej at købe et

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-06 10:29

Eller gå en tur på biblioteket og lån Gyldendalsordbog, det siges, at den bliver liggende på pc'en

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-06 10:33

http://www.ordbogen.com/ kan du købe for kun 99 kroner og den er pålidelig - men igen - de har alle mangler - her bliver der hele tiden opdateret for manglende ord i forhold til andre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-06 10:45

http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=Danish&to=English

kig her og se om du synes den er god nok - den har sine mangler men kan du selv klare resten så er det måske løsningen ????

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-09-06 11:18

Der findes ordbøger , og de er helt fine.
Men mig bekendt er det aldrig lykkedes at lave et program, som kan oversætte bare nogenlunde korrekt.
Når man læser maskinoversættelser, kommer der hele tiden nogle fjollede og totalt latterlige eller komplet uforståelige sætninger.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 06-09-06 16:52

En til som næsten aldrig er overbelastet som det er tilfældet ved nogle af de andre

http://www.lexicool.com/dlink.asp?ID=0QL2EI26944&L1=07&L2=09%20&CA=01

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-06 17:18

ehm... det er da pudsigt at http://danish.nigilist.ru/ og lexicool.com er de samme??

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 06-09-06 19:17

Tak for svaret Nordsted1.
Der var flere gode svar, men det, jeg kunne bruge var
det med Langenberg - mange af de andre havde ikke dansk
med. -- Jeg kan godt se at det aldrig vil være en helt rigtig
oversættelse, men skidt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-06 19:45

Selv tak, ja du må endelig tjekke oversættelserne, jeg har selv engang på aftenskolen hørt en rigtig sjov oversættelse, den skulle have været noget i stil med --- vi har ikke flere kampe tilbage, eleven
sagde vi har ikke flere tændstikker Det var godt nok før internettet, så han vi ikke under "mistanke"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-06 19:48

nordsted1 - din staveplade er ude af drift .... sætter lige havde ind for dig - find selv ud af hvor

BTW er det af og til meeeeeeeeeeeget svært at finde ud af hvad de oversættelsesprogrammer mener

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-06 19:53

stavepladen skal vist have en rolator

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-06 19:55

stopper her- synd for spørger at vi spammer mailen